Tokarka podtorowa służy do profilowania kół ciężkich pojazdów szynowych, bez konieczności demontażu całych zestawów kołowych.
Profile kół ścierają się szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Chociaż tokarkę kupiono przy okazji nabycia pes, to jest ona w stanie toczyć koła wszystkich modeli tramwajów.
Czytaj:Murale i zabytki na siedzeniach w łódzkich autobusach i tramwajach?
Co ważne, zainstalowano ją w zajezdni przy ul. Telefonicznej, bo do tej pory wagony musiały jechać na przetoczenie kół do Zakładu Techniki przy ul. Tramwajowej.
Tokarka kosztowała 1,8 mln zł.
Skrót najważniejszych wydarzeń tygodnia 21-27 marca
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?