MPK Łódź przejmie riksze na Piotrkowskiej?

Matylda Witkowska
Według władz Łodzi przekazanie riksz do MPK poprawiłoby ich estetykę i włączyło w system transportu miejskiego
Według władz Łodzi przekazanie riksz do MPK poprawiłoby ich estetykę i włączyło w system transportu miejskiego Krzysztof Szymczak
Łódzki magistrat wpadł na pomysł, by riksze jeżdżące po Piotrkowskiej przejęło MPK. Byłyby zwykłym środkiem transportu jak autobusy i tramwaje.

Miasto chciałoby włączyć riksze w system transportu publicznego.

- Dla riksz w obecnym stanie nie ma miejsca na wyremontowanej Piotrkowskiej - podkreśla Piotr Kurzawa, menadżer ulicy Piotrkowskiej. - Dzięki przejęciu ich przez MPK riksze stanowiłby część normalnego systemu komunikacji miejskiej. Jednocześnie MPK mogłoby zapewnić riksze bardziej bezpieczne i estetyczne od tych, które jeżdżą po Piotrkowskiej.

MPK o pomyśle miasta wie i jest gotowe przejąć riksze mimo braku doświadczenia z tym środkiem transportu.

- Jeśli miasto nam zleci obsługę riksz to jesteśmy otwarci na taką propozycję - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Jednak o szczegółach pomyślimy dopiero po rozmowach.

Nie wiadomo jeszcze, czy w rikszach obowiązywałyby migawki i bilety, ani w jaki sposób MPK miałoby rekrutować rikszarzy.

Wątpliwości co do pomysłu ma Aleksandra Tomczak, szefowa firmy AT Instytut, która od 15 lat produkuje i eksportuje riksze do całej Europy. Wystawia je także na Piotrkowskiej.

- MPK nie ma żadnego doświadczenia w operowaniu rikszami - podkreśla Tomczak. - Operowanie rikszami to trudna praca, wymagająca doświadczenia. W żadnym mieście na świecie nie ma publicznej instytucji będącej operatorem riksz. Lepiej, żeby MPK zajęło się tym, co zna, czyli tramwajami i autobusami.

To kolejny już pomysł poprawy estetyki łódzkich riksz. Jesienią zeszłego roku magistrat ogłosił konkurs na nowy wygląd riksz. Nagrodą w konkursie miał otrzymać monopol na jazdę po Piotrkowskiej przez 10 lat. Jednak jedyna propozycja złożona przez AT Instytut nie spełniła oczekiwań konkursowego jury.

ZOBACZ TEŻ: Riksze w Łodzi mają być jednolite, a rikszarze ubrani w uniformy [ZDJĘCIA]

Obecnie na Piotrkowskiej kursuje około 25 riksz należących do dwóch konkurencyjnych firm. Rikszarze pracują na własny rachunek wynajmując riksze w cenie 16 zł za dzień. Przejazd rikszą kosztuje 5 zł.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Trikk
Sam jesteś obciachowy kutasie
E
EDEK
Dobry pomysł ?? Kolejna głupota -licencja , kasa fiskalna , kurs przewożenia osób BAARAANYY
c
chyba ich pojebało
Widać promotorkowi i całej radzie już się w dupach przewraca. Pierw chcieli monopol który im nie wyszedł a z tego co mi wiadomo przetarg się odbył ale nie wyłoniono zwyciężcy. A nie że AT nie spełniło wymogów. Bo firma była wstanie podporządkować się wytycznym. A tego pajaca co jest na zdjęciu chętnie bym połamał kaleka jebany nie dość że chodzi ledwo to nadal na rykszy jeździ . Strach z nim jechac bo nigdy nie wiadomo w co przypierdoli albo czy jest trzeźwy za kierownicą...
o
obywatel
Tak, tak. Zabierzmy różnorodność, wszyscy w takich samych rikszach, w takim samym stroju. Niech MPH przejmuje, yhy. Zabierzmy ludziom możliwość zarabiania.
l
liberał
Ciągle wszędzie komuniści...
c
chłodnym okiem
Komisarz Kurzawa wie jak zwalczać wrogów eurosocjalizmu. Należy znacjonalizować ryksze.

Co dalej komisarzu Kurzawa? Partia stawia coraz ambitniejsze cele..
B
Beryl
Teraz już wiem dlaczego nie układa się nowych torów tramwajowych na nowych osiedlach . Zamiast tramwai po nowych osiedlach kursować będą tabuny riksz i w ramach miesięcznych migawak rozwozić pasażerów pod same drzwi bloków mieszkalnych . Tego luksusu nie zapewni komunikacja miejska nie wyłączając autobusów . Teraz trzeba zastanowić się jak rozwinąć bazę obsługową tych pojazdów , punkty kontroli technicznej , miejsca pompowania kół itd . Z całą pewnością spadnie bezrobocie w Łodzi przyjmując , że komunikacja będzie całodobowa .
A
Aleksandra
Łódki zostały zezłomowane ponieważ ich konstrukcja nie podołała stawianym przed nim wyzwaniom :)
L
Limo
Z rikszy komfortowo przesiądziemy się na lektykę na multimodalnym przystanku na trasie W-Z.
Tanio, zdrowo ekologicznie.
L
Limo
Kupię migawkę i będę sobie jeździł po Piotrkowskiej z fasonem
od Placu Wolności do trasy W-Z i z powrotem.
k
kolek
Riksze to nie łódzki wynalazek i zwracam uwagę ,że mają one służyć pasażerowi ,ale jednocześnie są miejscem pracy dla riksiarza. Miliony riksiarzy w Azji wypróbowało już pewnie wszystkie rodzaje "modeli" i okazuje się ,że na całym świecie wszystkie "modele" są prawie takie same...Niech Łódź nie będzie wyjątkiem...Łódka...to nad Zalew Sulejowski
.
- ważne, jak byłby zrealizowany (estetyka riksz, ilość, cena przejazdu). W każdym razie ktoś to powinien ogarnąć, by riksze dobrze spełniały swoją funkcję i nie dawały powodu do wstydu.
c
czas
Byłyby doskonałym źródłem dochodów co pozwoliłoby realizować kolejne fantastyczne inwestycje.
B
Borsuk
przy okazji, wszystkie ruchome schody ;)
W d...h się przewraca co poniektórym, dyliżansami się porządnie zająć nie umieją, a za inne rzeczy jeszcze chcą się brać...
A
ANTONINA
ZDANOWSKIEJ ----pieniądze PO zmieniają ludzi ---PAMIĘTAMY
Dodaj ogłoszenie