Chociaż łódzkie MPK było zainteresowane czterdziestoma tramwajami, zakupi ich na razie tylko 18 sztuk.
- Tyle tramwajów udało się znaleźć pośrednikowi. Najpierw sfinalizujemy transakcję z firmą Stropex, a potem zastanowimy się czy rozpisać przetarg na kolejne składy - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
Tramwaje od przewoźnika z Bielefeldu, który akurat wymienia u siebie tabor, są dwustronne. Właśnie takich modeli potrzebuje łódzkie MPK, by utrzymać ruch tramwajowy na al. Mickiewicza i Piłsudskiego gdy remontowana będzie trasa W-Z. Potem będą one kursowały poza Łódź np. do Ozorkowa. Niestety, składy nie są nowe, bo produkowano je w latach 1981-87. MPK wyda na nie 3 mln zł.
- Wkrótce nasza delegacja uda się do Bielefeldu, by obejrzeć tramwaje. Pierwsze z nich mogą dotrzeć do Łodzi za kilka miesięcy - mówi Grochala.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?