reklama

Muzeum Kinematografii w Łodzi. Zniżka na nowe logo

Łukasz Kaczyński
Łukasz Kaczyński
Zaktualizowano 
Nowe logo Muzeum Kinematografii w Łodzi ma nawiązywać do fabrycznej historii naszego miasta
Nowe logo Muzeum Kinematografii w Łodzi ma nawiązywać do fabrycznej historii naszego miasta mat. prasowe
Niespełna rok po objęciu dyrekcji Muzeum Kinematografii w Łodzi przez Marzenę Bomanowską, placówka zmienia logo. Autorem jest Michał Batory.

Autorem logo jest Michał Batory, mieszkający w Paryżu grafik i autor plakatów, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Na logotypie taśma filmowa układa się w zarys murów fabryki i komina, i w litery „m” i „k”. Dla Michała Batorego punktem wyjścia miała być lokalizacja instytucji - w zabytkowym pałacu, blisko fabryki, w otoczeniu miasta z cegieł. Jakub Wiewiórski, kierownik działu promocji i rozwoju w Muzeum Kinematografii, informuje, że Batory zrobił odstępstwo od swoich stawek, ale wynagrodzenia nie podaje, bo „kwota jest objęta tajemnicą handlową”.

Muzeum rozpoczęło działalność w 1976 roku jako Dział Kultury Filmowej i Teatralnej Muzeum Historii Miasta Łodzi i utworzył je (podobnie jak MHMŁ) dr Antoni Szram, jego pierwszy dyrektor. Zastąpił go zaangażowany w tworzenie placówki Mieczysław Kuźmicki (dyrektor do końca 2014 roku). W 1986 roku Muzeum jako samodzielna instytucja dostało siedzibę w pałacu Karola Scheiblera i 10 maja zaczęło działalność wystawą „Reymont, Ziemia obiecana. Wajda” z udziałem m.in. Andrzeja Wajdy i ekipy filmu „Ziemia obiecana”.

LIST


Informacja Zniżka na nowe logo muzeum (DŁ 17.11.2015) wymaga uzupełnień w części poświęconej powstaniu Muzeum Kinematografii.

Z pewnością „rozpoczęło działalności w 1976 roku jako Dział Kultury Filmowej i Teatralnej Muzeum Historii Miasta Łodzi”, jak zostało napisane. Ponieważ od początku uczestniczyłem w tych działaniach, przedstawiam właściwą chronologię działań.

W powołanym do istnienia w październiku 1975 roku Muzeum Historii Miasta Łodzi (właśnie mija czterdziestolecie!) powołana została komórka, która miała przygotować podwaliny kolejnej, nowej instytucji poświęconej kulturze filmowej. To znaczy: opracować założenia programowe, przygotować statut, szukać siedziby a przede wszystkim budować kolekcje (zbiory) dokumentujące historię polskiej kinematografii. Wówczas nikomu nie przyszłoby do głowy nazwanie „muzeum” instytucji, który nie posiada zinwentaryzowanych, naukowo opracowanych zbiorów. Od 1 stycznia 1977 roku był to już kilkuosobowy Dział Kultury Filmowej i Teatralnej, którym miałem przyjemność kierować. Kolejnym etapem budowania było wyodrębnienie w strukturze macierzystego muzeum oddziału o nazwie Muzeum Kinematografii (grudzień 1983 roku) – wówczas po raz pierwszy pojawia się zaproponowana przeze mnie nazwa oraz logo autorstwa prof. Jerzego Trelińskiego. Skoro przechodzi ono już do historii, chciałbym przypomnieć, że jego autor, absolwent PWSSP w Łodzi, wybitny konceptualista, późniejszy wieloletni rektor macierzystej ASP, opracował identyfikację graficzną Muzeum Kinematografii, projektował plakaty i druki towarzyszące muzealnym pokazom i wystawom.
Usamodzielnienie Muzeum Kinematografii nastąpiło z dniem 1 stycznia 1986 roku (Zarządzenie Prezydenta m. Łodzi z dn. 18.12.1985 r.). Dopiero od tego czasu można mówić o istnieniu Muzeum Kinematografii w Łodzi, którym od pierwszych dni kierował jego inicjator dr Antoni Szram, a ja byłem najpierw jego zastępcą (wicedyrektorem) a później następcą.
Mieczysław Kuźmicki


Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
już nie bywalec

Logo powinno być proste i zapadające pamięć, to powyższe może się podobać lub nie, ale na pewno nie nadaje się na logo. Swoją drogą nie ma się co dziwić, że za Bomanowskiej nic w Muzeum się nie dzieje jeśli pieniądze marnuje się na takie niepotrzebne zakupy (czy też przyjęcie wspomnianego w artykule pana Wiewiórskiego).

s
skengraf

Ohyzda nie mająca nic wspólnego z logo...To pokręcone wygibasy udające jakąś fabrykę z kominem...? Racja, że brakuje dymu z komina... a cała sprawa to zadyma i wiele hałasu o NIC gdyż to logo jest niczym a właściwie bezguściem. Po co zmieniać dobre logo zaprojektowane przez człowieka z autorytetem i w najprostszy sposób (co jest cechą takiej grafiki) oddaje charakter placówki MK. Czy na zmianie logo ma polegać nowatorstwo poczynań nowej dyrektor...jeśli tak to "gratuluję" inicjatywy, gustu plastycznego i wyrzuconych pieniędzy w błoto.

6ik

jest wręcz ohydnym bohomazem!
Co się ostatnio dzieje w Muzeum Kinematografii ze smakiem artystycznym, a zwłaszcza plastycznym?
Jestem zasmucony. I zbulwersowany!

k
kinomanka

Moją ciekawość rozbudza wiedza filmowa obecnej "dyrektor" skoro nie jest w stanie odróżnić błony fotograficznej od taśmy filmowej w nowym logo. Honorarium artysty jest owiane tajemnicą (z pieniędzy podatników - chcę wiedzieć ile?) tak jak wybór komisji tejże pani na dyrektora muzeum. Jej genialnego planu nie poznałam do tej pory. Utajnić można plany działań osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo Państwa a nie zwykłego urzędznika instytucji muzealnej.

J
JA

M- jak Mieczysław
K -jak Kuźmicki

b
batory

ten komin z kliszy, CUDO, i to M jak muzeum i K jak kinematografii, powala mnie z nóg. Widać rękę mistrza z Pryża. Znakomita decyzja i ta zniżka!!! Bravo Batory!!!! Niech żyje!!!

g
gość

Oczywiście, że to nie logo tylko ilustracja, tylko, że Pani Dyrektor B. ze swoim zastępcą nie są w stanie tego ocenić , bo nie posiadają odpowiedniego aparatu intelektualnego w głowie i wyczucia na sztukę, z którymi się trzeba urodzić. Dlatego podstawowym kryterium wyboru twórców są jego tytuły, sława, uznane nazwisko i kasa- jak drogo , znaczy dobrze. I skończy się tak jak z logiem Pomorskiego w wykonaniu Pągowskiego. Ja bym z tego komina puścił jeszcze siwy dym... Symbol tego co wkrótce zostanie z tego muzeum

g
gra i fika

Żadne znaczki nie zastąpią nazwy żadnego muzeum. Ta kłopotliwa ozdóbka nie ma sensu i nie jest warta żadnych pieniędzy w tej intelektualnej nędzy.

M
Mano

to budżetowa hiena we Francy i w Polsce

N
Nie-grafik

Ładny plakat, logotyp żaden.Nie ma fizycznej możliwości przełożenia z jednego na drugi.Pomyślności dla grafika,który tego się podejmie. Szkoda, że sporo kasy już poszło.

k
kiploo

tylko żenująca dosłownością fotografia taśmy i to nie filmowej. Po raz kolejny Batory osiągnął dno.

s
strefapixeli

Naszym zdaniem ( www.logo-logo.pl ) to nie jest logo tylko ilustracja.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3