PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na projekt i budowę nowego posterunku odgałęźnego Pilichowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. Inwestycja skróci czas podróży, zwiększy przepustowość i pozwoli na wykorzystanie linii przez większą liczbę pociągów. To kolejne prace mające na celu usprawnienie podróży i podnoszenie prędkości na CMK do 200 km/h.
- Po wybudowaniu nowego posterunku odgałęźnego szlak, który między Opocznem Południowym a Olszamowicami ma dziś odległość 32 km zostanie podzielony na dwa odcinki o długości 14 i 18 km - mówi Piotr Szymanowicz, dyrektor projektu PLK. - Zatem jeśli dziś na jednym torze szlaku może przebywać jeden pociąg, to po zakończeniu inwestycji i podzieleniu tego szlaku na dwa, zwiększy się przepustowość linii, czyli pociągów będzie mogło być więcej.
Czytaj:Modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej. Z Łodzi do Krakowa 200 km/godz.
W ramach inwestycji powstanie budynek nastawni dysponującej. Po wybudowaniu w przyszłości Lokalnego Centrum Sterowania będzie ona bezobsługowa, a urządzenia sterowania ruchem kolejowym będą sterowane ze stacji Opoczno Południe.
Czytaj:Centralna Magistrala Kolejowa. Nowe wiadukty kolejowe koło Opoczna. Pojadą nimi szybkie pociągi
Budowa posterunku Pilichowice pozwoli na przejazd większej liczby pociągów z Warszawy do Katowic, Krakowa i Wrocławia, a w przyszłości także do Kielc, po wybudowaniu łącznicy kolejowej Włoszczowa - Czarnca.
Posterunek odgałęźny będzie wyposażony w urządzenia pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h.
Inwestycja ma być gotowa w październiku 2017 r.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?