Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najpopularniejsze blogi firmowe. „Do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek". Sprawdź najlepsze adresy

OPRAC.:
Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
W kategorii „Podróże” przeciętny ruch organiczny pojedynczego artykułu wynosi 241 odwiedzin miesięcznie. Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się r.pl. Na podium stanęły również witryny fly.pl oraz travelist.pl.
W kategorii „Podróże” przeciętny ruch organiczny pojedynczego artykułu wynosi 241 odwiedzin miesięcznie. Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się r.pl. Na podium stanęły również witryny fly.pl oraz travelist.pl. Unsplash/ Bench Accounting
Serwisy e-commerce z branży podróżniczej mają na swoich blogach średnio 207 opublikowanych artykułów, które generują około 49 tys. miesięcznych odwiedzin – wynika z analizy przeprowadzonej przez agencję Elephate w raporcie „Ranking blogów w e-commerce”. – Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek – zauważa Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate.

Spis treści

Serwisy e- commerce z... największą bazą czytelników

Raport Elephate „Ranking blogów w e-commerce" powstał dzięki danym pochodzącym z narzędzia Senuto. Analizie poddano setki sklepów internetowych prowadzących działania content marketingowe przy pomocy blogów, aby finalnie wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch organiczny z wyszukiwarki Google. Jedną z analizowanych branż e-commerce są „Podróże”. Co ciekawe, w tej kategorii przeciętny ruch organiczny pojedynczego artykułu wynosi 241 odwiedzin miesięcznie.

Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się r.pl, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 224 tys. odwiedzin miesięcznie. Na podium stanęły również witryny fly.pl (130 tys. odwiedzin) oraz travelist.pl (86 tys. odwiedzin).

Autorzy raportu podkreślają, że najniższy udział użytkowników odwiedzających treści blogowe, względem innych podstron w serwisie, ma właśnie branża podróżnicza. To ich zdaniem oznacza, że internauci znacznie częściej szukają ofert niż treści blogowych. Ciągle jednak grono czytelników jest wyjątkowo szerokie – okazuje się, że nawet większe niż w takich branżach jak moda, czy sport.

– Publikując raport, chcieliśmy umożliwić wszystkim prowadzącym blogi w sklepach internetowych porównanie osiąganych wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów w swojej branży, co pozwoli im udoskonalić własną strategię. Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek. To dowodzi, że internet jest demokratycznym miejscem, w którym jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO – mówi Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate.

Spośród serwisów e-commerce w branży „Podróże” wyróżniona została także Itaka.pl, jako witryna z najmniejszym udziałem artykułów z zerowym ruchem organicznym.

Artykuł blogowy, czyli jaki?

Analizując działalność najpopularniejszych blogów marek e-commerce, zespół Elephate przyjrzał się zabiegom, które służą zdobywaniu ruchu organicznego. Pod lupę wzięto dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści.

– Artykuł blogowy to przestrzeń, w której możesz bardziej szczegółowo opisać produkt, uzupełniając tym samym informacje podane na karcie produktu. W tekście możesz uwzględnić jego zastosowanie, zarekomendować komplementarne oferty lub akcesoria, czy dokonać porównania go z innymi. Całość warto uzupełnić rozbudowanymi opiniami od innych kupujących – mówi Renata Gajoch-Bielecka Head of Content w edrone.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Najpopularniejsze blogi firmowe. „Do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek". Sprawdź najlepsze adresy - Strefa Biznesu

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki