O nowych przepisach mówił wczoraj Grzegorz Wierzchowski, łódzki kurator oświaty. Największa zmiana dotyczy nauczania indywidualnego, z którego korzystają uczniowie długotrwale chorzy lub niepełnosprawni.
Dzieci uzyskujące orzeczenie o konieczności takiego kształcenia będą z niego korzystały teraz tylko w domu.
Zmiana wprowadzona przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jest znacząca, bo poprzednie przepisy zezwalały na takie spotkania dziecka z nauczycielem także w szkole.
Jednak kurator (który realizuje politykę MEN w terenie) zwraca uwagę na korzystne zapisy: dyrektor ma zapewniać korzystającym z nauczania indywidualnego integrację z innymi dziećmi - np. przez udział w uroczystościach szkolnych, imprezach i w innych formach rozwijających zainteresowania dziecka.
Zobacz też:Nauczanie indywidualne w Łodzi. Szkoła "chodzi" do setek dzieci
Ponadto - jak wskazuje MEN - w każdej chwili, gdy stan zdrowia ucznia ulegnie poprawie, będzie mógł wrócić do rówieśników i uczyć się z nimi.
Dzięki nowym przepisom dziecko niepełnosprawne wcale nie musi uzyskiwać specjalnego orzeczenia, żeby mieć zorganizowane zajęcia indywidualne. Ministerstwo Edukacji Narodowej wskazuje, że może realizować je w oparciu o program edukacyjno-terapeutyczny dostosowany do jego potrzeb.
Po zmianach dla grupy uczniów, którzy mają problem z funkcjonowaniem szkolnym, (np. fobia szkolna, depresja), dyrektor, w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zorganizuje zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia.
Pozwala ona na odbywanie części zajęć z klasą bądź indywidualnie.
Grzegorz Wierzchowski, poinformował też, że dyrektorzy szkół i przedszkoli z województwa łódzkiego, przejdą specjalne szkolenie dotyczące korzystania z nowych przepisów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?