Przewóz materiałów niebezpiecznych określa umowa ADR
Przewóz materiałów niebezpiecznych podlega szczegółowym regulacjom, dotyczących sposobu transportowania ładunku, jego zabezpieczenia, czy oznakowania. Materiał UN3107, który przewożono ciężarówką, znajdował się w 1000-litrowych pojemnikach, mimo zakazu przewozu go w opakowaniach typu DPPL (duże pojemniki do przewozu luzem).
W czasie transportu tego typu substancji zabroniony jest ich kontakt z materiałami łatwopalnymi. I pod tym względem przewóz także był niezgodny z wytycznymi. Ładunek oparty był o drewniane deski – konstrukcję burt ładowni i podparty workiem z soją oraz artykułami zapakowanymi w tekturowe kartony.
Co więcej, w dokumencie towarzyszącym przewozowi soi, nadawca zamieścił wpis wskazujący na zakaz przewozu tego produktu wraz z towarami niebezpiecznymi. To jeszcze nie wszystko. Inspektorzy stwierdzili też nieprawidłowości związane z wpisami w dokumencie przewozowym.
Transport wstrzymano, a pojazd został skierowany na parking strzeżony do czasu przeładowania. Wobec przedsiębiorcy wykonującego przewóz, wszczęto postępowania administracyjne.
Umowa ADR określa też m.in. maksymalną pojemność zbiorników paliwa w jednostkach transportowych. Zgodnie z przepisami – nie może być ona większa niż 1500 l.
Natomiast na autostradzie A2 w Lądku, wielkopolscy inspektorzy ITD wytypowali do kontroli zespół pojazdów łotewskiego przewoźnika. Oględziny pojazdu ciężarowego wykazały, że jest on wyposażony w zbiorniki paliwa o pojemności większej niż dopuszczalne 1500 l. Łączna pojemność baków w zatrzymanej jednostce transportowej wynosiła 1680 l (w przypadku ciągnika siodłowego – 1435 l, a w przypadku naczepy 245 l). Inspektorzy wszczęli wobec przewoźnika postępowanie administracyjne.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?