Chodzi o wielką reklamę Monopolis, czyli kompleksu biur, lokali użytkowych, kulturalnych i gastronomicznych, które powstały w miejscu dawnego Polmosu. Zajmuje ona dwie ściany hostelu. Uwagę na ogłoszenie zwróciły m.in. osoby skupione wokół grupy Przestrzeń dla Łodzi, która domaga się rozwiązania problemu agresywnej reklamy zewnętrznej i uporządkowania ogłoszeń.
- Od tego hostelu już dawno przestaliśmy oczekiwać, że będzie przestrzegać zapisów parku ulturowego, ale że cegiełkę dołoży Monopolis?! Liczymy na szybką autorefleksję - napisali przedstawiciele Przestrzeni dla Łodzi w poście w mediach społecznościowych.
Przedstawiciele Monopolis podkreślają, że byli przekonani o legalności reklamy.
- Powierzchnia reklamowa przy ul. Zachodniej 50 wykupiona została u profesjonalnego operatora nośników wielkoformatowych, działającego na terenie całej Polski, firmy Braughman Group Media - głosi komunikat firmy.- Zarówno w trakcie zawierania umowy jak i w dniu dzisiejszym byliśmy i jesteśmy przez tą firmę zapewniani, że reklama wisi tam legalnie i posiada stosowne zgody administracyjne. Reklamy w tym miejscu wiszą niemal każdego miesiąca, od wielu lat. Ponieważ właścicielem oraz operatorem nośnika reklamowego w tym miejscu jest firma Braughman Group Media, wszelkie pytania i wątpliwości w tym zakresie prosimy kierować do tej firmy. Jednocześnie wyjaśniamy sprawę z operatorem i podejmiemy stosowne kroki.
Właściciel nośnika nie odpowiedział na nasze pytania. Nie udało nam się również uzyskać stanowiska zarządcy budynku, do którego zostaliśmy odesłani z hostelu - firmę Apex z ul. Żwirki.
Jest jednak szansa, że reklama zniknie ze ścian budynku.
- Wielkoformatowa reklama na budynku hostelu przy ul. Zachodniej 50 jest niezgodna z parkiem kulturowym ulicy Piotrkowskiej, który obejmuje ochroną także przyległe kwartały - informuje Marcin Masłowski, rzecznik prezydent Łodzi.- Pracownicy Biura Architekta Miasta złożą zawiadomienie do straży miejskiej, która naliczy grzywnę oraz zwrócą się do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wydanie nakazu usunięcia nielegalnej reklamy.
Nie jest to pierwszy przypadek łamania zasad wieszania wielkich reklam w parku kulturowym. Pod koniec 2018 roku kontrowersje wzbudziła reklama łódzkiego lotniska, która wisiała na .ścianie budynku u zbiegu ulic Sienkiewicza i Piłsudskiego. Kontrowersje były tym większe, że reklamowany był port lotniczy, który jest spółką miejską. Przedstawiciele magistratu nakazali usunięcie reklamy, zaś rzecznik lotniska tłumaczyła, że w porcie nie mieli świadomości tego, że lokalizacja jest niewłaściwa. Reklama została zdemontowana na koszt lotniska, choć stało się to po kilku tygodniach od pojawienia się zastrzeżeń w tej sprawie.
Park kulturowy ulicy Piotrkowskiej został utworzony pod koniec 2015 roku. Jego celem jest ochrona zabytków nie tylko północnego odcinka ulicy Piotrkowskiej, ale i przylegających kwartałów z ulicami: Kościuszki i Zachodnią, Mickiewicza i Piłsudskiego, Sienkiewicza, fragmentem ul. Narutowicza i Wschodnią, Ogrodową i Północną.
Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?