Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe logo i strategia promocyjna województwa łódzkiego

Joanna Barczykowska
"Łódzkie promuje" atrakcje w województwie łódzkim, a one promują swój region - to pomysł na strategię promocyjną województwa łódzkiego przygotowaną przez Urząd Marszałkowski w Łodzi. Strategia powstawała przez półtora roku. Pracowało nad nią konsorcjum Synergia. We wtorek na konferencji prasowej poznaliśmy szczegóły strategii.

Strategia ma się zakończyć dużą kampanią reklamową w całej Polsce. Na razie mamy: logo, hasło i pomysł. Opracowanie strategii kosztowało 700 tys. zł. Trzyletnia kampania ma kosztować od 5 do 10 mln zł. Czym będzie się promować Łódzkie?

Na początek nowe logo - wszywka przypominająca metkę od ubrań. Na czerwonym tle, z uciętym rogiem widnieje napis "promuje Łódzkie". Obok litera "Ł", jako znak towaru zastrzeżony. Logo ma nawiązywać do włókienniczych tradycji województwa. Bo jak podkreśla marszałek Witold Stępień, włókiennicze tradycje ma nie tylko Łódź, ale też cały region.

Nowe logo zastąpiło obecne - rzut rzeźby Katarzyny Kobro. Twórcy strategii, stwierdzili, że z logiem nawiązującym do twórczości słynnej łódzkiej rzeźbiarki Katarzyny Kobro, nie identyfikują się mieszkańcy powiatów w województwie łódzkim, tylko łodzianie.

- Przed opracowywaniem strategii zrobiliśmy badania. Okazało się, że z poprzednim logiem mieszkańcy innych powiatów w regionie się nie identyfikowali. Na dodatek widać wyraźną niechęć wobec stolicy województwa. Z drugiej jednak strony dla mieszkańcom Polski województwo łódzkie, kojarzy się wyłącznie ze stolicą. Tworząc strategię musieliśmy wziąć pod uwagę tą różnorodność - tłumaczy Grzegorz Kossoń zKonsorcjum Synergia.

Nowe logo uzupełnia hasło "Łódzkie promuje".

- Chcemy, żeby Piotrków, Uniejów i inne miasta promowały województwo łódzkie, a Łódzkie będzie promowało atrakcje w regionie. Już w tym roku pojawi się oznakowanie turystyczne miast i atrakcji. Chodzi o to, żeby jedne miejsca promowały inne - tłumaczy Witold Stępień, marszałek województwa.

Województwo łódzkie chce promować się nie tylko atrakcjami turystycznymi, ale także festiwalami. Wśród miejsc i wydarzeń wymienianych przez twórców strategii jest m.in. Festiwal Kolory Polski, Open Hair w Sieradzu, Termy w Uniejowie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Góra Kamieńsk, Arboretum w Rogowie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki