Nowy model transportowy dla Łodzi. W czwartek kolejne konsultacje

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Zaktualizowano 
Łodzianie stawili się na ostatnie konsultacje dosyć licznie, bo duża sala obrad w magistracie była pełna, a dyskusja dosyć burzliwa
Łodzianie stawili się na ostatnie konsultacje dosyć licznie, bo duża sala obrad w magistracie była pełna, a dyskusja dosyć burzliwa Łukasz Kasprzak
W czwartek, 3 grudnia, drugie spotkanie z ekspertami, dotyczące nowego modelu transportowego Łodzi.

Pierwsze otwarte spotkanie z ekspertami zorganizowano w piątek (27 listopada). Łodzianie stawili się na nim dosyć licznie, bo duża sala obrad w magistracie była pełna, a dyskusja dosyć burzliwa. Głos zabierali nie tylko zwolennicy włączania ulic z ruchu kołowego, ale również kierowcy. Nie brakowało też uwag, dotyczących obecnego układu transportowego i sposobu kursowania komunikacji miejskiej.

CZYTAJ: „Łódź łączy”, czyli konsultacje o tym, jak ma wyglądać łódzki transport

Przedstawiciele Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu podkreślali, że Łódź znacznie odbiega od miast zachodnioeuropejskich, gdzie zachowany jest kompromis między wszystkimi uczestnikami ruchu. Łodzianie, uczestniczący w konsultacjach, podkreślili, że nie jest to efekt dawniej stosowanych rozwiązań, tylko nowych, czego przykładem jest ulica Kopernika, którą zwężono. I teraz problem mają pojazdy MPK i kierowcy, bo wszyscy stoją w korku.

CZYTAJ TEŻ: System sterowania ruchem w Łodzi może być dostrajany nawet przez kilka miesięcy

Natomiast jeden z łodzian, który przez wiele lat mieszkał w Berlinie, zauważył, że trudno porównać do niego Łódź. W stolicy Niemiec nie czeka się na przystankach kilkudziesięciu minut na autobusy, tramwaje czy kolej miejską. A jak podkreślili mieszkańcy Olechowa, zdarza im się czekać na tramwaj linii nr 3 aż 40 minut.

Konsultacje mają też dotyczyć zwiększenia częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej. Łodzianie muszą wziąć jednak pod uwagę, że w budżecie na 2016 rok nie ma pieniędzy na ten cel. Dlatego Krzysztof Mączkowski, skarbnik miasta, widzi możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania MPK tylko po korekcie cen biletów.

Czwartkowe spotkanie rozpocznie się w dużej sali obrad o godz. 17. Kolejne: 8 grudnia.

W Łodzi ruszył największy w Polsce system sterowania ruchem. Źródło: TVN24/X-news

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
ŁDZ

BO WIĘKSZOŚC OSÓB NIE ZNA SIĘ NA TRANSPORCIE MIEJSKIM, a słucha populistycznych haseł. Autobus jadący przez całe miasto jest debilizmem, bo będzie generował coraz to większe opóźnienia. Trzeba stworzyć krótkie trasy autobusowe (nie będą generowały opóźnień)do często kursujących tramwajów. Tak na przykład z linii 96 powinni zrobić kilka linii, m.in. linię dowożącą np. na Teofilowie z Rojnej do tramwaju na Aleksandrowskiej czy z Lutomierskiej/Wielkopolskiej do tramwaju na Włókniarzy czy Zachodniej.

ł
łodzianin

Tramwaje jeżdżą rzadko ( coraz rzadziej), bo nie mamy zły ZDiT oraz brakuje nam odpowiedniego taboru a na licznych odcinkach tramwaje stoją w korkach, natomiast system zielonego światła dla tramwaju nie działa. Czas najwyższy dać priorytet komunikacji, zamknąć Gdańską dla samochodów, Kilińskiego oraz dać taki priorytet na skrzyżowaniach dla tramwaju, aby mógł przejeżdżać bez jakiegokolwiek postoju. ŚRÓDMIEŚCIE NIE POMIEŚCI WIĘCEJ AUT, nie ma szans aby pozbyć się korków, jedyny sposób na sprawne przemieszczanie się to zrewolucjonizowana, sprawnie działająca komunikacja tramwajowa. Autobusy powinny dowozić pasażerow d tramwajów jak np. 78 czy 96 z Rojnej do tramwaju na Aleksandrowskiej. Bez sensu puszczac autobusowe trasy przez całe miasto jak 96 bo generują wtedy gigantyczne opóźnienia. 98 słusznie zlikwidowano.

b
bladteth

Na czym polega owo uprzywilejowanie? Jakie wydatki idą na poszczególne środki transportu?

b
brrrum

Mieszkańcy, korzystający z 96, boja się takich wymyśleń.

K
Kierowca

reszta nie miała pojęcia i doswiadczenia w poruszaniu się samochodem - pewnie ty tez nie masz pojęcia.

g
gość

Widzę, że pani redaktor poczuła misję nastraszenia łodzian planowanymi zmianami. Najpierw wymyślała sobie likwidację 96 i straszyła, że emerytka z Teofilowa nie dojedzie do centrum, teraz straszy podwyżkami. Tymczasem wystarczy, że tramwaje będą jeździć szybciej i już koszt jednostkowy będzie niższy - ta sama ilość motorniczych zrobi więcej kursów. A poza tym, jeśli uda się zachęcić do korzystania z MPK dodatkowych pasażerów, to wpływy z biletów wzrosną bez podwyższania cen.

.

Akurat o "kompromisie" nie mówił nikt z IPT, tylko mam_parcie_na_szkło_Pijanowski - jedyny z "ekspertów", który nie ma żadnego doświadczenia w zakresie organizacji transportu.

u
uff

Rozumiem, że nareszcie zapłacimy mniej za bilety! Bo podwyżka nijak się ma do częstotliwości i punktualności. O innych aspektach nie wspominam, bo czystość to kultura podróżujących, a komfort podróżowania to tabor (mamy jaki mamy) choć obiektywnie trzeba przyznać, że MPK stara się.

T
Topik

te barany i niby "przedstawiciele Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu" nie rozumieją słów którymi się posługują. Kompromis to nie uprzywilejowanie pewnej grupy. To nie prześladowanie kierowców w cwlu zmuszenia ich do zmiany środka transportu na tramwaj czy autobus. Jeśli nie znacie podstawowych pojęć to jak możecie zabierać głos w dyskusjach?

z
złożliwa

Wszelkie podnoszenie cen - kosztów płacy, biletów powoduje bunt u ludzi. Ci, co dotychczas naiwnie pozostawiali autka, bo chcieli być eko i pomóc MPK teraz je odkurzy i wtedy cała Łódź staje. Tak samo z podatkami. To normalne.

d
dEstrukcjA

Podwyżki wody , opłat , czynszów , biletów , opłat parkingowych i co jeszcze ?
Zadłużyli miasto , które jest na skraju bankructwa a teraz szukają frajerów , żeby za nich spłacali kredyty. Niech platforma zrobi zbiórkę wśród swoich kolesi . Nawarzyli piwa ,to niech teraz sami je wypiją.

A
Andrzej

Chłopie jaką szkołę kończyłeś ,pokazaliście swą ............. . Pesa z Chocianowic do Zgierza niewypał nastąpna głupota to z Piłsudskiego w AL. Kościuszki zakorkowane itd. . Cena biletu w m. Łódż nie będzie miała wpływy na częstotliwość przejazdów , (napewno w Tććimiu)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3