Nasza Loteria

Nowy model transportowy dla Łodzi. W czwartek kolejne konsultacje

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Łodzianie stawili się na ostatnie konsultacje dosyć licznie, bo duża sala obrad w magistracie była pełna, a dyskusja dosyć burzliwa
Łodzianie stawili się na ostatnie konsultacje dosyć licznie, bo duża sala obrad w magistracie była pełna, a dyskusja dosyć burzliwa Łukasz Kasprzak
W czwartek, 3 grudnia, drugie spotkanie z ekspertami, dotyczące nowego modelu transportowego Łodzi.

Pierwsze otwarte spotkanie z ekspertami zorganizowano w piątek (27 listopada). Łodzianie stawili się na nim dosyć licznie, bo duża sala obrad w magistracie była pełna, a dyskusja dosyć burzliwa. Głos zabierali nie tylko zwolennicy włączania ulic z ruchu kołowego, ale również kierowcy. Nie brakowało też uwag, dotyczących obecnego układu transportowego i sposobu kursowania komunikacji miejskiej.

CZYTAJ: „Łódź łączy”, czyli konsultacje o tym, jak ma wyglądać łódzki transport

Przedstawiciele Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu podkreślali, że Łódź znacznie odbiega od miast zachodnioeuropejskich, gdzie zachowany jest kompromis między wszystkimi uczestnikami ruchu. Łodzianie, uczestniczący w konsultacjach, podkreślili, że nie jest to efekt dawniej stosowanych rozwiązań, tylko nowych, czego przykładem jest ulica Kopernika, którą zwężono. I teraz problem mają pojazdy MPK i kierowcy, bo wszyscy stoją w korku.

CZYTAJ TEŻ: System sterowania ruchem w Łodzi może być dostrajany nawet przez kilka miesięcy

Natomiast jeden z łodzian, który przez wiele lat mieszkał w Berlinie, zauważył, że trudno porównać do niego Łódź. W stolicy Niemiec nie czeka się na przystankach kilkudziesięciu minut na autobusy, tramwaje czy kolej miejską. A jak podkreślili mieszkańcy Olechowa, zdarza im się czekać na tramwaj linii nr 3 aż 40 minut.

Konsultacje mają też dotyczyć zwiększenia częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej. Łodzianie muszą wziąć jednak pod uwagę, że w budżecie na 2016 rok nie ma pieniędzy na ten cel. Dlatego Krzysztof Mączkowski, skarbnik miasta, widzi możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania MPK tylko po korekcie cen biletów.

Czwartkowe spotkanie rozpocznie się w dużej sali obrad o godz. 17. Kolejne: 8 grudnia.

CZYTAJ TEŻ: Nowy model transportowy w Łodzi: autobusy na osiedla, ulice nie dla aut, tramwaje częściej

Zobacz też:

W Łodzi ruszył największy w Polsce system sterowania ruchem. Źródło: TVN24/X-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
ŁDZ
BO WIĘKSZOŚC OSÓB NIE ZNA SIĘ NA TRANSPORCIE MIEJSKIM, a słucha populistycznych haseł. Autobus jadący przez całe miasto jest debilizmem, bo będzie generował coraz to większe opóźnienia. Trzeba stworzyć krótkie trasy autobusowe (nie będą generowały opóźnień)do często kursujących tramwajów. Tak na przykład z linii 96 powinni zrobić kilka linii, m.in. linię dowożącą np. na Teofilowie z Rojnej do tramwaju na Aleksandrowskiej czy z Lutomierskiej/Wielkopolskiej do tramwaju na Włókniarzy czy Zachodniej.
ł
łodzianin
Tramwaje jeżdżą rzadko ( coraz rzadziej), bo nie mamy zły ZDiT oraz brakuje nam odpowiedniego taboru a na licznych odcinkach tramwaje stoją w korkach, natomiast system zielonego światła dla tramwaju nie działa. Czas najwyższy dać priorytet komunikacji, zamknąć Gdańską dla samochodów, Kilińskiego oraz dać taki priorytet na skrzyżowaniach dla tramwaju, aby mógł przejeżdżać bez jakiegokolwiek postoju. ŚRÓDMIEŚCIE NIE POMIEŚCI WIĘCEJ AUT, nie ma szans aby pozbyć się korków, jedyny sposób na sprawne przemieszczanie się to zrewolucjonizowana, sprawnie działająca komunikacja tramwajowa. Autobusy powinny dowozić pasażerow d tramwajów jak np. 78 czy 96 z Rojnej do tramwaju na Aleksandrowskiej. Bez sensu puszczac autobusowe trasy przez całe miasto jak 96 bo generują wtedy gigantyczne opóźnienia. 98 słusznie zlikwidowano.
b
bladteth
Na czym polega owo uprzywilejowanie? Jakie wydatki idą na poszczególne środki transportu?
b
brrrum
Mieszkańcy, korzystający z 96, boja się takich wymyśleń.
K
Kierowca
reszta nie miała pojęcia i doswiadczenia w poruszaniu się samochodem - pewnie ty tez nie masz pojęcia.
g
gość
Widzę, że pani redaktor poczuła misję nastraszenia łodzian planowanymi zmianami. Najpierw wymyślała sobie likwidację 96 i straszyła, że emerytka z Teofilowa nie dojedzie do centrum, teraz straszy podwyżkami. Tymczasem wystarczy, że tramwaje będą jeździć szybciej i już koszt jednostkowy będzie niższy - ta sama ilość motorniczych zrobi więcej kursów. A poza tym, jeśli uda się zachęcić do korzystania z MPK dodatkowych pasażerów, to wpływy z biletów wzrosną bez podwyższania cen.
.
Akurat o "kompromisie" nie mówił nikt z IPT, tylko mam_parcie_na_szkło_Pijanowski - jedyny z "ekspertów", który nie ma żadnego doświadczenia w zakresie organizacji transportu.
u
uff
Rozumiem, że nareszcie zapłacimy mniej za bilety! Bo podwyżka nijak się ma do częstotliwości i punktualności. O innych aspektach nie wspominam, bo czystość to kultura podróżujących, a komfort podróżowania to tabor (mamy jaki mamy) choć obiektywnie trzeba przyznać, że MPK stara się.
T
Topik
te barany i niby "przedstawiciele Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu" nie rozumieją słów którymi się posługują. Kompromis to nie uprzywilejowanie pewnej grupy. To nie prześladowanie kierowców w cwlu zmuszenia ich do zmiany środka transportu na tramwaj czy autobus. Jeśli nie znacie podstawowych pojęć to jak możecie zabierać głos w dyskusjach?
z
złożliwa
Wszelkie podnoszenie cen - kosztów płacy, biletów powoduje bunt u ludzi. Ci, co dotychczas naiwnie pozostawiali autka, bo chcieli być eko i pomóc MPK teraz je odkurzy i wtedy cała Łódź staje. Tak samo z podatkami. To normalne.
d
dEstrukcjA
Podwyżki wody , opłat , czynszów , biletów , opłat parkingowych i co jeszcze ?
Zadłużyli miasto , które jest na skraju bankructwa a teraz szukają frajerów , żeby za nich spłacali kredyty. Niech platforma zrobi zbiórkę wśród swoich kolesi . Nawarzyli piwa ,to niech teraz sami je wypiją.
A
Andrzej
Chłopie jaką szkołę kończyłeś ,pokazaliście swą ............. . Pesa z Chocianowic do Zgierza niewypał nastąpna głupota to z Piłsudskiego w AL. Kościuszki zakorkowane itd. . Cena biletu w m. Łódż nie będzie miała wpływy na częstotliwość przejazdów , (napewno w Tććimiu)
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki