MONEYBALL
Prawdziwa historia życia Billy’ego Beane’a byłego zawodnika baseballu, który zostaje menadżerem drużyny.
Jest rok 2002. W baseballu obowiązują tradycyjne strategie gry i schematy trenowania zawodników. Billy próbując wykrzesać ze swojej mocno przeciętnej drużyny to, co najlepsze, wpada na genialny pomysł. Buduje nową strategię gry opartą na obliczeniach, analizach i statystykach. Oczywiście to, co nowe i niesprawdzone, spotyka się ze sprzeciwem przełożonych i fanów oraz krytyką mediów.
Ale za nowatorskim spojrzeniem na grę, które ma pomóc drużynie, kryje się coś więcej. Billy rozpoczyna walkę z systemem rządzącym drużynami baseballowymi, dla których najważniejsze są pieniądze. Chce pokazać, że zespół, który ma niewielki budżet, i którego nie stać na zatrzymanie dobrych zawodników, ma szansę na sukces.
Scenariusz do „Moneyball” powstał na podstawie książki Michaela Lewisa.
(mm)
Moneyball (USA)
reż.: Bennett Miller
wyst.: Brad Pitt, Jonah Hill, Philip Seymour Hoffman
O PÓŁNOCY W PARYŻU
Inez Sanez i Gil przybywają do Paryża, światowej stolicy romansu, planując ślub. Jednak wierność zakochanych zostanie wystawiona na ciężką próbę.
Na ich drodze pojawią się wyrafinowany znawca sztuki Paul oraz tajemnicza i zmysłowa muza Adriana, a po czarujących zakątkach Paryża zacznie oprowadzać ich sama Carla Bruni.
Gil jest hollywoodzkim scenarzystą, który w młodości miał aspiracje, by zostać poważnym pisarzem. A Paryż idealnie pasuje do historii o człowieku szukającym pokrzepienia swych
uczuć i znajdującym inspirację dla przemyśleń o swym życiu.
(anp)
Midnight in Paris
Reż.: Woody Allen
Wyst.: Owen Wilson, Rachel McAdams, Marion Cotillard
SŁUŻĄCE
Film z iście feministycznym zacięciem opowiada o kobiecej przyjaźni.
Stany Zjednoczone, Missisipi, lata 60. Rasizm, nietolerancja i stereotypowe role przydzielane w domowych ogniskach ze względu na płeć. W jednym miasteczku mieszkają dwie bohaterki – panienka z bardzo dobrego domu Skeeter i czarnoskóra służąca Albeen. Co łączy te dwie pozornie odległe osoby?
Skeeter marząca o tym, by po studiach zostać pisarką postanawia przeprowadzić wywiad z Albeen. Niespodziewanie, okazuje się, że kobiety mają sobie wiele do opowiedzenia. Obserwują zmieniające się amerykańskie społeczeństwo, mogą na bieżąco komentować nowe czasy i obyczaje.
Reżyser Tate Taylor opowiada o rewolucji obyczajowej. Przebiega ona nie na polach bitwy, nie z użyciem karabinów i czołgów, ale w domu, wśród codziennych rozmów i niewybrednych żartów.
(jk)
The Help (USA)
reż.: Tate Taylor
wyst.: Emma Stone, Viola Davis, Octavia Spencer, Bryce Dallas Howard
SPADKOBIERCY
Film powstał na kanwie powieści autorstwa Kaui Hat Hemmings. Bohaterem książki i filmu jest Matt King, mąż i ojciec dwójki dzieci. A konkretnie dwóch dorastających córek. Matt jest spadkobiercą wielkiej fortuny na Hawajach. Jego życie mogłoby być pasmem szczęśliwych zdarzeń, ale los szykuje mu niespodziewane zmiany. Jego żona ulega wypadkowi, zapada w śpiączkę i zostaje podłączona do aparatury podtrzymującej życie. Wszystkie problemy życia codziennego i rodzinnego spadają na Matta. Czy będzie umiał sobie poradzić w nowych okolicznościach?
To historia o wybaczaniu, miłości i trudach rodzicielstwa, a także o tym, że fortuna nie daje takiego samego szczęścia wszystkim, że może nie mieć większego znaczenia w obliczu tragicznych wydarzeń.
(mm)
The Descendants (USA)
reż.: Alexander Payne
wyst.: George Clooney, Shailene Woodley, Amara Miller, Nick Krause