W czwartek, 4 kwietnia, PGE wysłało do mediów ostrzeżenie. Ktoś podszywa się pod firmę i wysyła fałszywe faktury do jej klientów. Fałszywe wiadomości przesyłane są przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna. Klienci wzywani są do regulowania nieistniejących zaległości w płatnościach.
- Zgłoszenia dotyczące podejrzanych faktur pojawiają się głównie na terenie działania PGE Polskiej Grupy Energetycznej, ale przypadki fałszywej korespondencji spółka odnotowuje w całej Polsce - czytamy w komunikacie PGE.
Fałszywe faktury za prąd. Jak wyglądają?
PGE wysłało również przykład fałszywej faktury. Przyjrzyjcie się jej dobrze i nie dajcie się oszukać naciągaczom!
- PGE prosi o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222 - czytamy w komunikacie.
PGE ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami
Działania nieuczciwych sprzedawców to duży problem, z którym borykają się wszyscy operatorzy usług.
- PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach - piszą pracownicy firmy. - Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku.
Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?