Pokaz w Paryżu odbył się w sobotę 30 września, a specjalnie na wydarzenie organizatorzy wypożyczyli z łódzkiego muzeum prace Magdaleny Abakanowicz: dwie części „Kompozycji monumentalnej” (instalacja, tkana rzeźba, 1973-75) oraz „Ubranie czarne VI” (1976).
Była to już ostatnia kolekcja Sarah Burton dla domu mody Alexander McQueen, która po niemal 30 latach żegna się z tą marką. Jej pokaz inspirowany był twórczością Magdaleny Abakanowicz, jednej z najwybitniejszych polskich artystek.
- Latem tego roku napisała do mnie Sarah Burton z prośbą o wypożyczenie prac Magdaleny Abakanowicz - opowiada Aneta Dalbiak, dyrektorka Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. - Dyrektorkę kreatywną Aleksandra McQueena zachwyciła wystawa „Magdalena Abakanowicz: Every Tangle Of Thread And Rope”, którą pokazywano w londyńskim Tate Modern. Wiele eksponowanych tam prac pochodziło ze zbiorów CMWŁ. Burton stwierdziła, że dzieła artystki wiążą się z ideą jej wiosennej kolekcji i z koncepcją pokazu. Zapewniła też opiekę kuratorską Mary Jane Jacob, kuratorki ekspozycji w Tate i znawczyni Abakanowicz, oraz to, że zachowa konieczne do spełnienia normy bezpieczeństwa. W rezultacie mieliśmy ogromną przyjemność pokazać prace Polki fanom i znawcom mody z całego świata.
Pokaz mody z pracami Magdaleny Abakanowicz odbył się w ramach Paris Fashion Week w Carreau du Temple.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?