To ostatnie chwile, kiedy podróżni mogą wejść do poczekalni dworca Łódź Kaliska. Za kilka dni budynek zostanie całkowicie zamknięty, a obsługa pasażerów będzie przeniesiona do kontenerów ustawionych na placu przed dworcem obok tunelu prowadzącego w kierunku alei Unii i na perony. Stara hala kasowa zostanie rozebrana, a w jej miejscu ma powstać zupełnie nowy obiekt dworcowy, choć z wykorzystaniem elementów starego budynku.
Słychać już młoty pneumatyczne
Już teraz w hallu starego dworca słychać młoty pneumatyczne. Rozbierana jest górna nadbudówka od strony poczty. W gruz obróciły się również lokale gastronomiczne, budka z kanapkami na tzw. patio oraz schody prowadzące na perony. Zaczęto także stawiać mur, który zamknie wyjście z tunelu od strony stadionu ŁKS do hallu. Dojście będzie tylko do peronów 1, 2 i 3, a do peronów 4 i 5 trzeba będzie przejść górą. Podobnie od strony al. Bandurskiego dojście na perony ma być możliwe tylko pierwszym tunelem, bliższym przystankom tramwajowym. Dojście do starego budynku będzie niemożliwe.
– Na czas przebudowy obsługa podróżnych oraz poczekalnia i toalety zostaną przeniesione do kontenerów – informuje Agnieszka Jurewicz z Wydziału ds. Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych. – Nie będzie więc tam miejsca na drobny handel, który był prowadzony w budynku głównym. Od kilku lat na terenie sąsiedniego dworca autobusowego funkcjonuje natomiast supermarket.
Trzeba zaplanować dłuższy czas na dojście
Przebudowa dworca ma potrwać prawie dwa lata. W tym czasie pasażerowie muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Będą wyznaczone tymczasowe drogi dojścia do poszczególnych peronów, trzeba też wziąć pod uwaga nieco dłuższy czas potrzebny na zakup biletu i dotarcie do pociągu. Na szczęście na samych peronach prace remontowe już się zakończyły i nie ma utrudnień w kursowaniu pociągów ani nagłych zmian torów, z których odjeżdżają składy.
Miedziana blacha zamiast zielonego plastiku
Po przebudowie Dworzec Kaliski ma być z zewnątrz obłożony miedzianą blachą w różnych fakturach. Wnętrze niewiele będzie różnić się od tego, które znamy z ostatnich 30 lat. Przewidziano tam poczekalnię, kasy, kilka pomieszczeń na punkty gastronomiczne i toalety. Z dworca Łódź Kaliska odjeżdżają głównie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jadące w stronę Kutna, Łowicza, Sieradza oraz Łodzi Widzew. Stacja obsługuje też kilkanaście kursów Polregio, głównie do Warszawy, Poznania i Częstochowy, a od grudnia br. także do Torunia. Zatrzymują się na Kaliskim również dalekobieżne składy PKP Intercity, m.in. do Gdyni, Szczecina, Katowic czy Krakowa.
Sonda - Czy Polacy chcą amerykańskiej elektrowni atomowej w Polsce?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?