reklama

Przedłużenie al. Kościuszki ma być gotowe dopiero w 2017 r.

Agnieszka Magnuszewska
mat. prasowe
Przedłużanie al. Kościuszki zacznie się w marcu od budowy skrzyżowania Wołowa - Politechniki. Ma ono powstać do września tego roku.

W marcu rozpocznie się budowa przedłużenia al. Kościuszki do al. Politechniki. Jednak nie od strony al. Kościuszki. Na pierwszy ogień pójdzie budowa skrzyżowania Wołowa - Politechniki. Dalsza część nowej drogi o długości 1,1 km ma powstać w latach 2016 - 2017.

Nowe skrzyżowanie ma umożliwić wjazd do centrum handlowego Sukcesja. W jego pobliżu powstaną nowe przystanki tramwajowe, które mają być udogodnieniem dla studentów Politechniki Łódzkiej.

To właśnie ta uczelnia, właściciel Sukcesjii oraz Międzynarodowe Targi Łódzkie apelowały w 2009 r. do magistratu by przebudować al. Politechniki między Radwańską a Wróblewskiego. Na podstawie tego listu intencyjnego w 2010 r. miasto zawarło porozumienie z inwestorem Sukcesji. Zobowiązał się on, że wybuduje nowy odcinek Wołowej od Politechniki oraz zmodernizuje ulice Rembielińskiego. Potem drogi te razem z gruntami przekaże na rzecz miasta.

- Etapowanie inwestycji jest jak najbardziej uzasadnione. Zaczynamy realizację inwestycji od budowy skrzyżowania, bo to znacznie mniejszy koszt (około 6 mln zł - red.) niż na kolejnym etapie. Poza tym mamy w okolicy kilka dużych inwestycji. Poza galerią handlową jest budowany akademik i blok mieszkalny, więc jest potrzeba dobrego skomunikowania terenu - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. - W ciągu sześciu miesięcy zakończymy budowę skrzyżowania. We wrześniu powinno być ono gotowe.

Dalsza część przedłużenia al. Kościuszki, czyli odcinek między halą sportową a halą Expo, fragment między ul. Stefanowskiego a Wólczańską oraz od Wólczańskiej do Żwirki to drugi etap inwestycji.

- Będzie on realizowany w latach 2016- 2017, czyli po ukończeniu największych inwestycji drogowych w mieście. Teraz prace przy al. Kościuszki nie są możliwe ze względu na modernizację trasy W-Z. Przecież trzeba byłoby je zacząć już przy ul. Żwirki, gdzie natężenie ruchu jest spore - podkreśla Katarzyna Mikołajec. - Odcinek al. Kościuszki między Żwirki a Radwańską ma zostać zawężony, poza tym miejsca parkingowe zostaną przeniesione.

Podczas budowy skrzyżowania Wołowa - Politechniki ruch tramwajowy na al. Politechniki nie zostanie wstrzymany.

Natomiast odcinek nowej drogi między Politechniki a Stefanowskiego ma być zamykany na czas większych targów.

- Prawdopodobnie droga będzie zamykana przy użyciu wysuwanych słupków - mówi Mikołajec.

Przedłużenie al. Kościuszki do Politechniki ma być gotowe do końca 2017. Szacowana koszt całej inwestycji to 36 mln zł.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 33

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łodzianin

Piszcie protesty do Rady Miejskiej - oczywiście podpisane nazwiskiem i z adresem.

U
Urzędnik

Umowę podpisywał wiceprezydent Joński w 2010 roku.

S
Sowa

Przykre, że układy z inwestorem stawiają jego interesy ponad interesy miasta i łodzian. Miejska kasa na skrzyżowanie, które posłuży jedynie centrum handlowemu, a mieszkańców skaże na korki. Marne pocieszenie, że za tym inwestorem smród będzie się ciągnął przez długie lata. Najpierw wyburzenie starej fabryki (mimo deklaracji odbudowy) i wydębienie unijnej dotacji na rzekomą rewitalizację, teraz to. Moja noga na pewno nie postanie w tej Sukcesji, i nie tylko moja.

P
Prawdziwy łodzianin

Odezwał się "kulturalny". Pod wieloma prywatnymi domami w Łodzi nadal nie ma porządnych dróg. Około 140 łódzkich ulic, w tym blisko centrum, ma nawierzchnię gruntową, co oznacza permanentne dziury, błoto, a latem tumany kurzu i inne "atrakcje". 600 budynków nie ma jeszcze nawet wody i kanalizacji, więc o czym mówimy Przedłużenie Kościuszki jest potrzebne, ale nie drogą przecinającą tereny targowe, a przede wszystkim nie zaczynane od skrzyżowania, które sparaliżuje kolejny odcinek miasta w czasie, gdy rozkopana jest połowa centrum. Inwestor chyba wiedział, gdzie buduje centrum handlowe i jaki jest tam układ komunikacyjny. Zamiast zrobić coś dla miasta, doi je z pieniędzy. Wstyd.

ł
łodzianin

Prymitywni hejterzy co byście wypisywali gdyby gmina nie gdyby gmina nie chciała zbudować porządnej drogi dojazdowej pod wasz prywatny dom? Przedłużenie Kościuszki jest niezbędne do rozkorkowania centrum. Podobnie jak dojazd do kin i sklepów w Sukcesji. A szczekaczom miasto powinno postawić solidną, słomą wyściełaną budę!

B
Bono

W sprawie dealu z inwestorem Sukcesji pani Mikołajec mówi tylko część prawdy. Owszem, porozumienie z nim było podpisane wcześniej, ale UMOWA (na budowę skrzyżowania, i nie tylko, dla centrum handlowego) została zawarta 15 WRZEŚNIA 2014 ROKU PRZEZ PREZYDENT HANNĘ ZDANOWSKĄ.
Tuż przed końcem kadencji, aby w razie przegranych wyborów następca na prezydenckim stołku nie zrobił „krzywdy” zaprzyjaźnionemu inwestorowi, odbierając mu 7 mln na skrzyżowanie z naszych podatków. Taka jest smutna prawda. Dokumenty są w magistracie, można sprawdzić.

?

;-)

Najpierw było, że Zdanowska.
Potem, że Sadzyński&Joński.
Teraz, że PO.

Co jeszcze???
I kogo to w końcu obchodzi?

k
kz

Zresztą Zdanowska też była u kropiwnickiego.

A
Apelujący

Skończcie najpierw WZ, skrzyżowanie marszałków, Narutowicza i całą rozgrzebaną resztę, a dopiero potem zastanawiajcie się, gdzie w następnej kolejności spartaczyć robotę i sparaliżować ruch.

K
Kochanek

Mój chłopak też pracuje w ZDiT i mówi, że to wszystko nieprawda, co wypisujesz.

S
Sąsiad

Mój sąsiad pracuje w ZDiT i mówi, że jest duże parcie z głównego gabinetu na Piotrkowskiej 104, żeby to skrzyżowanie było. I będzie, a po nim choćby potop.

...

Chodzilo tutaj chyba o to ze w trakcie przebudowy tak bedzie trzeba zrobic.

N
Nie będzie

Na złość tobie.

?

To już nie Zdanowska?
;-)))

M
Mono

Pani Mikołajec opowiada głupoty:

1.Porozumienie z inwestorem zostało zawarte w 2010 roku, kiedy to Sukcesja miała być nowoczesnym kompleksem z hotelem i biurowcem, a nie tylko galerią handlową. Wtedy w mieście nie było ani tylu hoteli (od tej pory przybyły m.in. Double Tree by Hilton, Novotel, Tobaco, Ambasador Centrum, Holiday Inn), ani tylu nowoczesnych biurowców, więc obiekty te można było uznać za potrzebne miastu i służące jego rozwojowi, co – powiedzmy - uzasadniało dołożenie miejskich pieniędzy do budowy układu komunikacyjnego. Inwestor zrezygnował jednak i z hotelu, i z biurowca, a tym samym nie dotrzymał umowy. Zobowiązał się ponadto do odbudowy starej fabryki, po czym wyburzył ją do cna.

2.Udogodnienie dla studentów w postaci przystanków tramwajowych przy akademikach to argument grubymi nićmi szyty i próba przekonania, że skrzyżowanie z przystankami posłuży komuś więcej niż tylko inwestorowi centrum handlowego. Parę kroków dalej jest skrzyżowanie Politechniki z Radwańską i dla studentów to żaden problem przejść ten naprawdę krótki odcinek.

3.Niby dlaczego rozpoczęcie inwestycji od budowy skrzyżowania miałoby być tańsze niż na kolejnym etapie? Przecież na samym skrzyżowaniu nie zmieni się zakres prac. Nie kupuję tego argumentu.

4.Na jakiej podstawie pani Mikołajec twierdzi, że kolejne etapy inwestycji (czyli przedłużenie al. Kościuszki) będą realizowane w latach 2016-2017? W Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta nie ma na tę inwestycję żadnych (!) pieniędzy. Dodatkowo budowa nowej drogi wg tej koncepcji wymaga wywłaszczeń prywatnych gruntów. Dotyczy to m.in. fragmentu działki przy ul. Wólczańskiej 202. Sprawy tej nie udało się miastu uregulować od ponad 20 lat, więc nie wierzę, że nagle stanie się to możliwe w tak krótkim czasie.

5.Pani Mikołajec twierdzi, że podczas budowy skrzyżowania ruch tramwajowy nie zostanie wstrzymany. Jeśli nawet, to w najlepszym przypadku tramwaje będą jeździły wahadłowo po jednym torze, a więc tak czy siak pasażerów czekają spore perturbacje. Nie ma takiej opcji, żeby budowa fragmentu nowej jezdni na odcinku z torami tramwajowymi obeszła się bez utrudnień w ruchu. Ogromne utrudnienia dotkną też komunikacji autobusowej i samochodowej. Staniemy tam w gigantycznych korkach!

6.Budowa drogi, która ma być zamykana na okres targów, nie wymaga komentarza. Nikt o zdrowych zmysłach takiego rozwiązania by nie wymyślił.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3