Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przesuną perony na stacji Łódź Widzew

Marcin Bereszczyński
Pasażerowie obawiają się utrudnień w kursowaniu pociągów
Pasażerowie obawiają się utrudnień w kursowaniu pociągów Grzegorz Gałasiński/archiwum
Lada dzień rozpocznie się budowa peronów na stacji Łódź Widzew. Zaczną się też prace związane z wykopywaniem przejść podziemnych między peronami i budynkiem dworca. Zamknięta została już linia kolejowa, łącząca Łódź Widzew ze Zgierzem.

Kończą się prace przygotowawcze, czyli rozbiórka niepotrzebnych torów i trakcji. Podróżni obawiają się, że budowa peronów spowoduje poważne utrudnienia w kursowaniu pociągów. PKP PLK zapewnia, że kłopotów nie będzie.

- Prace będą tak prowadzone, aby nie było żadnych utrudnień. Chcemy zachować dotychczasową przepustowość dworca - zapewnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Najpierw powstaną nowe perony, a dopiero później rozebrane zostaną stare. Chcemy jeszcze w tym roku przenieść ruch pociągów ze starych na nowe perony.

Obawy przed utrudnieniami w czasie budowy peronów na Widzewie nie milkną przynajmniej od roku. Interpelację do ministra transportu napisał w tej sprawie poseł Dariusz Joński (SLD). Otrzymał odpowiedź, że stacja na Widzewie nie zostanie zamknięta dla ruchu pociągów, a uciążliwości dla pasażerów mają być zminimalizowane.

W najbliższym czasie podróżni nie będą narażeni na utrudnienia. Jedyna zmiana dotyczy pociągu TLK "Wokulski" z Warszawy Wschodniej do Łodzi Kaliskiej. Od 21 do 24 maja pojedzie trasą okrężną przez Sochaczew z pominięciem stacji Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Chojny i Łódź Widzew. Kolejne zmiany zostaną wprowadzone w nowym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie 9 czerwca.

Podczas modernizacji stacji Łódź Widzew mają powstać trzy perony z sześcioma torami w miejsce dwóch obecnych peronów z trzema torami do obsługi ruchu pasażerskiego. Zbudowanych zostanie też dodatkowych pięć torów dla ruchu kolejowego i do tzw. manewrowania pociągów. Nowe perony zostaną przesunięte na północ od obecnych i nieco w stronę Fabrycznego. Najpierw zbudowane zostaną dwa perony wysunięte najbardziej na północ. Wtedy ruch kolejowy zostanie przeniesiony na te nowe perony i rozpocznie się rozbiórka starych. Wtedy również zacznie się budowa trzeciego peronu, który powstanie od strony budynku dworca.

Budowa peronów ma potrwać do końca 2014 roku. Ułożone zostaną 22 km nowych torów. Nad peronami znajdą się wiaty o falującym kształcie, nawiązującym do rozwiązania architektonicznego dworca Łódź Fabryczna. Przejścia podziemne między peronami a budynkiem dworca na Widzewie będą miały windy dla niepełnosprawnych. W pobliżu budynku dworca będzie też skwer z ławkami i stojakami na rowery. Za nowymi torami powstanie zaplecze dla pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Rozpoczęcie budowy peronów wiąże się z rozbiórką zachodniej części stacji. Oznacza to wstrzymanie ruchu kolejowego między Widzewem i Zgierzem. Pozwoli to rozpocząć wkrótce inwestycje związane z ŁKA. Modernizacji poddana będzie linia z Widzewa do Zgierza oraz przebudowane zostaną przystanki kolejowe Stoki, Marysin i Arturówek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki