W obecnym przetargu wystartowały dwie firmy. Firma Homeport Polska zaoferowała 26,9 mln zł, a konsorcjum firm Orange Polska i Roovee 35,3 mln zł. Wykonawcy zaproponowali dwa różne systemy. Firma Homeport zaproponowała rowery 3 generacji, a konsorcjum Orange i Roovee rowery 4 generacji, które można zostawiać w dowolnym miejscu, nie tylko na stacjach.
Obie oferty były droższe niż to, co na przetarg zarezerwowało miasto. Na dodatek w tańszej ofercie urzędnicy dopatrzyli się błędu. - Kwota za dostawę sprzętu nie mogła przekroczyć 30 proc. całej zaproponowanej kwoty za budowę i utrzymanie systemu. Był to warunek przetargu, który jedna z firm nie spełniła, dlatego jesteśmy zmuszeni do unieważnienia przetargu – wyjaśnia Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.
Nowy przetarg zostanie ogłoszony jeszcze w wakacje.
Rowery mają pojawić się na ulicach Łodzi 1 marca 2021 r. Nowa umowa ma obowiązywać przez 4 sezony do 30 listopada 2024 r.
To już trzeci nierozstrzygnięty przetarg na drugą edycję Łódzkiego Roweru Publicznego. Do pierwszego nie zgłosiła się żadna firma. W drugim oferty były dużo droższe niż kwota jaką posiadało miasto. Na dodatek z powodu epidemii koronawirusa konieczne były oszczędności. Przetarg nie został więc także rozstrzygnięty.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?