Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Region łódzki ma cztery podstawowe atuty

Redakcja
W Forum wzięło udział ponad 300 osób.
W Forum wzięło udział ponad 300 osób. Joanna Blewąska/Urząd Marszałkowski
Zaplecze biznesu, skrzyżowanie autostrad, wzornictwo i pionierstwo - te cztery czynniki to podstawowe atuty regionu łódzkiego, które zaprezentowane zostały w Spale podczas tegorocznej edycji Forum Promocji Województwa Łódzkiego, z udziałem marszałka województwa Witolda Stępnia. Mają one być wykorzystanie w strategii budowy marki regionu łódzkiego, zaprezentowanej przez Kancelarię Synergia. Jeśli chodzi o zaplecze biznesowe, Łódzkie jest dobrze notowane na tle innych regionów, ale nie ma co ukrywać, że ma silną konkurencję. Skrzyżowanie autostrad, dość oczywisty atut, ma większe znaczenie dla spostrzegania województwa z zewnątrz, mniejsze z punktu widzenia samych mieszkańców.

Pewnym zaskoczeniem dla uczestników forum były dwa pozostałe atuty regionu łódzkiego wymienione przez Synergię - wzornictwo i pionierstwo. Szereg pomysłów, koncepcji i wzorów z różnych dziedzin życia, powszechnie stosowanych w kraju, narodziło się na terenie województwa łódzkiego. Świadomość tego jest stosunkowo niewielka. Wzornictwo jest tu zresztą rozumiane bardzo szeroko. Obejmuje zarówno przemysł modowy, jak i na przykład wzory płytek z Ceramiki Paradyż.

W Spale zaprezentowano oddolne podejście do promocji marki regionu łódzkiego. Według tej koncepcji województwo ma być swego rodzaju sceną, na której mają się prezentować miasta i miasteczka. Jest to podejście skierowane do wewnątrz, ma sprawić, aby mieszkańcy województwa stali się swego rodzaju regionalnymi patriotami. Wstępnie przyjęto, że promocja marki będzie się odbywać dwukierunkowo, na zasadzie wzajemności. "Łódzkie" będzie promować na przykład Skierniewice czy Piotrków, a jednocześnie miasta te będą promować markę "Łódzkie".

Takie podejście spotkało się z ciepłym przyjęcie samorządowców z regionu łódzkiego uczestniczących w forum w Spale, którzy docenili fakt, że będą wpływ na promowanie marki Łódzkie. Teraz czas na następny etap, czyli wdrażanie zaprezentowanej strategii.

Warto dodać, że częścią forum były warsztaty, których uczestnicy zastanawiali się między innymi nad obecną pozycją marketingową regionu łódzkiego i jego ukrytym potencjałem turystycznym. Zaprezentowano także wizerunek województwa łódzkiego jaki wyłania się z badań opinii.

Forum w Spale jest skierowane do przedstawicieli samorządów lokalnych regionu łódzkiego oraz pracowników tych jednostek (zajmujących się promocją swoich marek), wybranych instytucji kultury z terenu województwa, środowisk opiniotwórczych, mediów oraz przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich z innych regionów Polski. Forum jest narzędziem efektywnego zarządzania marką regionalną. Pozwala pokazać markę Łódzkie jako połączenia spójnych i dynamicznie prowadzonych działań. Wydarzenie jest platformą dialogu na temat metod budowania marki Łódzkie, a także miejscem umożliwiającym wymianę doświadczeń, dotyczących bieżących trendów rynkowych oraz oczekiwań społecznych i biznesowych konsumentów marki Łódzkie.

Forum Promocji Województwa Łódzkiego pozwala na skuteczne kontrolowanie i ewaluację marki regionalnej, aktywizację działań promujących Łódzkie, jest miejscem budowania elementów przewagi konkurencyjnej Łódzkiego oraz identyfikowania potrzeb mieszkańców regionu.

Wartością dodaną projektu jest umożliwianie uczestnikom pogłębienia wiedzy z zakresu marketingu terytorialnego oraz poznanie nowatorskich i kreatywnych rozwiązań, które na co dzień stosują specjaliści od budowania wizerunku marek lokalnych i regionalnych. Wydarzenie pokazuje, iż Łódzkie to aktywny region, starający się na bieżąco monitorować potrzeby mieszkańców i reagować na nie, to obszar efektywnego współdziałania instytucji samorządowych na różnych szczeblach zarządzania, środowisk opiniotwórczych, mieszkańców oraz przedstawicieli mediów.

Tegoroczna edycja jest edycją szczególną, stanowi bowiem etap realizacji projektu "Program kreacji i promocji marki województwa łódzkiego z planem wdrożenia w latach 2012-2016" (który otrzymał dofinansowanie w ramach III osi priorytetowej: "Gospodarka, Innowacyjność, Przedsiębiorczość" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013, w zakresie działania III.2 "Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw).
Cel tegorocznej edycji jest poznanie opinii samorządów lokalnych, przedstawicieli środowisk naukowych, społecznych, politycznych, dziennikarskich i biznesowych nt. koncepcji programu, zawierającej wytyczne i komunikaty strategiczne, program działań promocyjnych, rozwiązania kreatywne oraz całościową koncepcję budowy i promocji marki województwa. Bezpośrednim efektem będzie aktywizacja samorządów lokalnych do podejmowania wspólnych działań na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku województwa i budowania silnej marki regionalnej Łódzkie.

Warto dodać, że w przypadku regionu łódzkiego budowanie marki nie jest łatwym zadaniem. Tradycje odrębności regionu łódzkiego są stosunkowo krótkie. Dlatego też postawienie w strategii na tradycyjne lokalne wartości zakorzenione głębiej w świadomości mieszkańców wydaje się dobrym pomysłem.

Zapisz się do newslettera

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki