Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reorganizacja w Urzędzie Miasta Łodzi

Jolanta Sobczyńska
Reorganizacja w Urzędzie Miasta Łodzi
Reorganizacja w Urzędzie Miasta Łodzi Krzysztof Szymczak
Podczas wtorkowej konferencji prasowej prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej, przedstawione zostały założenia planowanej restrukturyzacji łódzkiego magistratu.

Delegatury magistratu zastąpią Centra Obsługi Mieszkańca, do którego będzie mógł zgłosić się każdy, niezależnie od miejsca zamieszkania w Łodzi. Zaś w samym magistracie powstaną departamenty, na których czele staną przedsiębiorcy i ekonomiści - słowem - menadżerowie. Co to ma oznaczać dla przeciętnego petenta? Sprawy mają być załatwiane szybciej i skuteczniej.

Ustanowienie siedmiu nowych departamentów w UM samych petentów nie musi w ogóle interesować. Ważne jest to, że magistrat wprowadza te zmiany, by mieszkaniec czekał na potrzebny mu dokument nie dłużej niż 30 dni. Pieniądze z Unii Europejskiej mają płynąć do Łodzi szeroką strugą, zaś inwestorzy mają być obsługiwani szybko i kompleksowo.

CZYTAJ TEŻ: Restrukturyzacja łódzkiego magistratu

Przeciętnego mieszkańca Łodzi bardziej może zainteresować zmiana w delegaturach.

- W każdym Centrum Obsługi Mieszkańca wprowadzimy jednolite standardy - mówi Arkadiusz Banaszek, wiceprezydent Łodzi. - Chcemy, by z czasem kontakt mieszkańca z merytorycznym urzędnikiem był ograniczony do minimum. Petent przyjdzie tylko złożyć w punkcie podawczym dokumenty i po jakimś czasie odbierze potrzebną mu decyzję. Zniknie też rejonizacja delegatur. Centra będą przyjmować mieszkańców z różnych dzielnic Łodzi. Musimy jednak dostosować sieć komputerową. Dokumenty składane przez petentów też będą wystandaryzowane, takie same dla każdego COM.

Dotychczasowi dyrektorzy delegatur zostaną na stanowiskach kierowników COM, ale z pensją mniejszą o około 30 procent. Pracę straci też na pewno kilkanaście osób na stanowiskach kierowniczych, m.in. zastępcy dyrektorów dotychczasowych wydziałów.

Zmiany krytykuje klub radnych SLD z Rady Miasta Łodzi. Zdaniem szefa łódzkiego sojuszu Dariusza Jońskiego o dobrej pracy urzędników świadczą ubiegłoroczne badania firmy Deloitte.

CZYTAJ TEŻ: Łódź: Joński krytykuje reorganizację urzędu

- 87% mieszkańców twierdziło, że w pełni załatwiło swoją sprawę w magistracie - wymienia Dariusz Joński. - Kolejne 85% bardzo dobrze oceniło obsługę urzędniczą, a 87% pytanych dało bardzo dobre noty za czas obsłużenia przez urzędnika. Okazało się, że sprawę w łódzkim magistracie można załatwić szybko zarówno telefonicznie, jak i mailem.

Negatywnie oceniono jedynie pracę urzędników związanych ze sprawami planowania przestrzennego, urbanistyki i architektury, którzy nie wydają potrzebnych dokumentów w terminie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki