Delegatury magistratu zastąpią Centra Obsługi Mieszkańca, do którego będzie mógł zgłosić się każdy, niezależnie od miejsca zamieszkania w Łodzi. Zaś w samym magistracie powstaną departamenty, na których czele staną przedsiębiorcy i ekonomiści - słowem - menadżerowie. Co to ma oznaczać dla przeciętnego petenta? Sprawy mają być załatwiane szybciej i skuteczniej.
Ustanowienie siedmiu nowych departamentów w UM samych petentów nie musi w ogóle interesować. Ważne jest to, że magistrat wprowadza te zmiany, by mieszkaniec czekał na potrzebny mu dokument nie dłużej niż 30 dni. Pieniądze z Unii Europejskiej mają płynąć do Łodzi szeroką strugą, zaś inwestorzy mają być obsługiwani szybko i kompleksowo.
CZYTAJ TEŻ: Restrukturyzacja łódzkiego magistratu
Przeciętnego mieszkańca Łodzi bardziej może zainteresować zmiana w delegaturach.
- W każdym Centrum Obsługi Mieszkańca wprowadzimy jednolite standardy - mówi Arkadiusz Banaszek, wiceprezydent Łodzi. - Chcemy, by z czasem kontakt mieszkańca z merytorycznym urzędnikiem był ograniczony do minimum. Petent przyjdzie tylko złożyć w punkcie podawczym dokumenty i po jakimś czasie odbierze potrzebną mu decyzję. Zniknie też rejonizacja delegatur. Centra będą przyjmować mieszkańców z różnych dzielnic Łodzi. Musimy jednak dostosować sieć komputerową. Dokumenty składane przez petentów też będą wystandaryzowane, takie same dla każdego COM.
Dotychczasowi dyrektorzy delegatur zostaną na stanowiskach kierowników COM, ale z pensją mniejszą o około 30 procent. Pracę straci też na pewno kilkanaście osób na stanowiskach kierowniczych, m.in. zastępcy dyrektorów dotychczasowych wydziałów.
Zmiany krytykuje klub radnych SLD z Rady Miasta Łodzi. Zdaniem szefa łódzkiego sojuszu Dariusza Jońskiego o dobrej pracy urzędników świadczą ubiegłoroczne badania firmy Deloitte.
CZYTAJ TEŻ: Łódź: Joński krytykuje reorganizację urzędu
- 87% mieszkańców twierdziło, że w pełni załatwiło swoją sprawę w magistracie - wymienia Dariusz Joński. - Kolejne 85% bardzo dobrze oceniło obsługę urzędniczą, a 87% pytanych dało bardzo dobre noty za czas obsłużenia przez urzędnika. Okazało się, że sprawę w łódzkim magistracie można załatwić szybko zarówno telefonicznie, jak i mailem.
Negatywnie oceniono jedynie pracę urzędników związanych ze sprawami planowania przestrzennego, urbanistyki i architektury, którzy nie wydają potrzebnych dokumentów w terminie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?