Rozpoczyna się przebudowa zajezdni autobusowej przy Limanowskiego w Łodzi

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Budynek administracyjny ZPON i wiaty
Budynek administracyjny ZPON i wiaty materiały prasowe MPK Łódź
Dwa lata będzie trwała modernizacja zajezdni autobusowej przy Limanowskiego. Koszt inwestycji to 80 mln zł. Podczas przebudowy zajezdnia będzie funkcjonowała. Codziennie będzie z niej wyjeżdżało 180 autobusów. Wyburzone zostaną hale przeglądowo-naprawcze oraz budynek biurowy wybudowany w 1971 roku. Powstanie nowa hala serwisowa, w której będą odbywać się przeglądy pojazdów, a autobusy będą tam myte i naprawiane. W budynku będzie również stacja kontroli pojazdów, część administracyjna, warsztaty, magazyny, dyspozytornia, pomieszczenia dla kierowców oczekujących na pracę, stołówka, szatnie oraz biura. Serwisowanych będzie dwieście autobusów. Powstanie też wiata dla 80 autobusów elektrycznych. Zbudowana ma być nowa stacja paliw i siedziba Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych.

Etapy modernizacji zajezdni MPK przy Limanowskiego:

1. Wyburzenie budynku biurowego pochodzącego z 1971 r.

2. Wyburzenie małej hali przeglądowej.

3. Przygotowanie terenu pod pola odstawcze dla autobusów przy ul. Limanowskiego (w miejscu obecnego parkingu samochodów osobowych i starego biurowca).

4. Rozpoczęcie budowy nowej hali serwisowej, w której mają być dokonywane przeglądy pojazdów, a do tego autobusy będą tam myte i naprawiane:
- w samej hali serwisowej przewidziano 25 stanowisk do obsługi pojazdów MPK – Łódź, w tym myjnię
- budynek będzie mieścił również stację kontroli pojazdów i część administracyjną , dlatego powstaną w nim jeszcze warsztaty, magazyny, dyspozytornia, pomieszczenia dla kierowców oczekujących na pracę, stołówka, szatnie oraz biura
- docelowo w hali serwisowanych będzie 200 autobusów
- pomieszczenia socjalne przewidziane są dla 500 kierowców (maksymalnie 60 pracowników na godzinę) oraz 130 mechaników (maksymalnie 40 pracowników na zmianę)
- wysokość budynku – dwie kondygnacje
- powierzchnia użytkowa budynku – 7 557,38 m kw.

5. Rozpoczęcie budowy wiaty dla autobusów elektrycznych:
- wiata docelowo ma stanowić osłonę dla około 80 autobusów elektrycznych
- długość wiaty: 243 m
- szerokość wiaty: 26,3 m

6. Oddanie do użytku nowej hali serwisowej.

7. Wyburzenie starej hali przeglądowo – naprawczej.

8. Wykonanie portierni od strony ul. Limanowskiego:
- wysokość budynku – 5,7 m
- długość budynku – 13,5 m
- powierzchnia użytkowa – 46,24 m kw.

9. Budowa stacji paliw:
- wysokość wiaty – 5,7 m
- szerokość wiaty – 12 m
- długość wiaty – 29,10 m

10. Budowa siedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz wiaty dla 28 busów ZPON
- w budynku znajdzie się: dyspozytornia z punktem obsługi klienta:
- szatnie pracownicze dla 63 osób
- jadalnia z aneksem kuchennym
- pomieszczenia techniczne i teleinformatyczne
- pomieszczenia biurowe
- myjnia
- wysokość budynku - 4,8m
- długość budynku - 50,51 m
- powierzchnia użytkowa – 587,52 m kw.

11. Rozbiórka obecnej stacji paliw

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wiesz
GłÓpi _ś o tyle. Miasto nie dotuje MPK lecz kupuje usługę przewozą. I kłap paszczą niepotrzebnie, ale wyobraź sobie, że jadąc taksówką dotujesz taksówkarza.
H
Hatakumba - wielbiciel PO
To się okaże że wszędzie były nieprawidłowości . Na razie to jest na zasadzie nikt nic widział nikt nic nie słyszał .
b
beniu
małgosia kręci lody anie robi , obeznana w temacie ….,
S
Stefan
Nieprawda
M
Małgorzata
Jak nie jak tak w radzie UMŁ
R
Rządy PO = kataktlizm !!!
Z kasy podatników do kiesy znajomków
?
czy jak zwykle władza obciąży podatników tymi milionami?
G
Gość
WIADOMYCH JEDYNYCH WŁAŚCIWYCH) I ZNALEŹĆ NOWE, DOCHODOWE DLA MIASTA PRZEZNACZENIE. ALE ŻEBY NIE IŚĆ PO NAJMNIEJSZEJ LINII OPORU TRZEBA BYĆ GOSPODARZEM MIASTA, KRAJU A NIE Pełniącym Obowiązki.
p
pedalot
.
Dodaj ogłoszenie