Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Korki i brak robotników, czyli budowa Bulwarów Północnych

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Grzegorz Gałasiński
W niedzielę miał rozpocząć się remont ulic Ogrodowej i Północnej od ul. Zachodniej do ul. Franciszkańskiej. Poza ogromnymi korkami w całej okolicy, nic się nie dzieje. Robotników brak.

Remont ulic Ogrodowej i Północnej od ul. Zachodniej do ul. Franciszkańskiej miał ruszyć w niedzielę. Urząd Miasta Łodzi pochwalił się robotnikami zabezpieczającymi drzewa. Ale wygląda na to, że na tym ich prace zakończyły się.

- Czy zadaniem robotników było utrudnienie życia kierowcom? Zablokowali ulicę, wszyscy jadą jednym pasem, a korki tworzą się potężne. W południe w poniedziałek nie wiedziałem ani jednego robotnika, ani jednej zerwanej płyty chodnikowej, nic! - denerwuje się jeden z kierowców.

Dotąd kierowcy jadący ulicami Ogrodową i Północną mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Ulica była dziurawa, ale przynajmniej przejezdna, chociaż i tak korkowała się. Teraz ruch w obu kierunkach odbywa się nitką południową, a zamknięta została nitka północna (po stronie parku Staromiejskiego). Korki są jeszcze większe, również na ul. Zachodniej. Najgorsze jest to, że remontowany odcinek... nie jest remontowany! Więc może należałoby poczekać z zamykaniem drogi?

- Warunki atmosferyczne nie stoją na przeszkodzie, dlatego zaczynamy kolejną, wyczekiwaną przez mieszkańców inwestycję. Wykonawca przystępuje do organizacji placu budowy oraz jego zaplecza. W pierwszej kolejności robotnicy rozpoczną prace rozbiórkowe na nitce północnej. Wjedzie ciężki sprzęt i rozpocznie się frezowanie nawierzchni, a w dalszej kolejności rozpoczną się prace przy budowie kanalizacji deszczowej - zapowiadała w piątek Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich

Zmienioną trasą jeżdżą autobusy linii 87, Z6 i N6.

Budowa Bulwarów Północnych ma zakończyć się w III kwartale 2023 roku, więc z utrudnieniami kierowcy będą borykać się jeszcze długo. A znając tempo innych drogowych remontów, inwestycja może jeszcze ulec opóźnieniu.

W zakres robót wchodzi nowa jezdnia, torowisko, chodniki, droga rowerowa po stronie północnej ulicy, przejazdy rowerowe, wymiana sieci podziemnych, oświetlenia, nowe nasadzenia (klony, kasztanowce, dęby, róże, hortensje), ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.

Koszt to 45,5 mln zł.

Dziś (14 lutego) ruszyły też prace na skrzyżowaniu ulic Struga i Żeligowskiego. Nie można skręcić z ul. Struga w ul. Żeligowskiego w kierunku ul. Zielonej. Jadąc ul. Struga od al. Kościuszki można pojechać tylko prosto do al. Włókniarzy lub skręcić w lewo w ul. Łąkową. Ulica Żeligowskiego jest przejezdna tylko w stronę ul. Łąkowej, a na skrzyżowaniu z ul. Struga można skręcić w prawo w kierunku al. Włókniarzy albo pojechać prosto ul. Łąkową.

od 7 lat
Wideo

Tadeusz Płużański - Dlaczego warto pielęgnować pamięć o wyklętych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Korki i brak robotników, czyli budowa Bulwarów Północnych - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki