Piwo Harnaś sponsorem strażaków OSP. Druhowie, także z Łodzi, oburzeni
Należąca do koncernu Carlsberg marka piwa Harnaś została oficjalnym sponsorem Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej. Jeszcze w lipcu na opakowaniach Harnasia pojawią się umundurowani strażacy OSP, później wprowadzona będzie loteria dla sklepów, które w przypadku wygranej mogą wskazać pobliskie remizy OSP do których trafi sprzęt. W sumie Carlsberg ma przekazać OSP 1,1 mln zł oraz... wzmocnić pozytywny wizerunek strażaka ochotnika. Na razie jednak to się nie udało.
Umowa sponsorska spowodowała wzburzenie w szeregach druhów OSP w całej Polsce. W Łodzi zaprotestowało OSP Łódź-Wiskitno.
"Nie wyrażamy zgody aby nasza jednostka była utożsamiana z akcją, w której strażak OSP jest wizerunkiem marki piwa. Na przełomie lat włożyliśmy wiele pracy, aby wizerunek strażaka OSP nie kojarzył się z alkoholem" - napisali w mediach społecznościowych.
Denerwuje ich akcja wspierania OSP przez zakup alkoholu. " Im więcej skrzynek piwa zakupisz, tym więcej głosów otrzyma wskazana przez ciebie jednostka" - tłumaczą zasady loterii, w której nie chcą brać udziału.
Wątpliwości mają też inni strażacy ochotnicy z Łodzi. Druh Ireneusz Wieczorkiewicz, wiceprezes OSP Łódź- Mikołajew zapowiada pismo do władz OSP.
- Taka reklama jest przykra i hańbiąca- mówi Wieczorkiewicz.
Druh Sławomir Emanuel, prezes Oddziału Miejskiego Związku OSP RP w Łodzi stara się wziąć pod uwagę argumenty obu stron.
- Z jednej strony rozumiem poszukiwanie sponsora, bo OSP potrzebuje środków na sprzęt czy szkolenia. Prywatnie uważam jednak wybór sponsora za niefortunny - przyznaje.
Jak podkreśla rozumie stanowisko OSP Łódź-Wiskitno i jest pod wrażeniem postawy młodych ludzi. Wiele pożarów czy wypadków bierze się bowiem z nadużywania alkoholu. - To jeden z czynników, który powoduje, że mamy robotę - przyznaje.
Nie obawia się jednak wzbudzenia stereotypów dotyczących strażaków OSP. - Żaden strażak nie wyjedzie do akcji po piwie, bo naraziłby życie swoje i swoich kolegów. - Jednostki OSP są jak wszystkie instytucje publiczne i nie ma w nich alkoholu. Organizacja wesel czy zabaw w remizie to zupełnie inna sprawa -mówi.
Jednak na razie zarówno władze OSP jak i koncern Carlsberg są zadowoleni i nie mają zamiaru zrywać umowy sponsorskiej. Agnieszka Podgórska, menedżer marki Harnaś podkreśla, że akcja została podjęta w celu wyrażenia wdzięczności strażakom za ich trud i poświęcenie.
- Marka Harnaś docenia i szanuje bohaterskich strażaków, a także podziela wartości stojące za taką postawą. Jesteśmy dumni, że możemy być partnerem strażaków ochotników – wyjaśnia.
Nina Mirgos-Kilanowska, Rzecznik Prasowy ZOSP RP, zwraca uwagę na dodatkowe wsparcie dla jednostek OSP, jakie niesie umowa.
- Harnaś jako postać, cechuje się fantazją i odwagą, ale też troską o innych. Można z nim zdziałać wiele dobra. Na to w tym partnerstwie liczymy – zauważa rzeczniczka OSP.
Tragedia w Połtawie. 41 ofiar po rosyjskim ataku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?