Szybka kolej KDP do superlotniska CPK w Baranowie. Wybrano wykonawcę projektu trasy Łódź-Sieradz-Wrocław. Drugi tunel kolejowy w Łodzi?

Marcin Darda
Marcin Darda
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na przygotowanie studium wykonalności trasy szybkiej kolei na trasie Łódź-Sieradz-Warszawa. To już trzeci w tym roku przetarg dotyczący Kolei Dużych Prędkości dotyczący województwa łódzkiego.CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na przygotowanie studium wykonalności trasy szybkiej kolei na trasie Łódź-Sieradz-Warszawa. To już trzeci w tym roku przetarg dotyczący Kolei Dużych Prędkości dotyczący województwa łódzkiego.CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>Fot. Adam Wojnar/Polskapresse
Rozstrzygnięte właśnie postępowanie dotyczy linii KDP na odcinku: Łódź–Sieradz Północny oraz Sieradz Północny–Kępno–Czernica Wrocławska–Wrocław Główny, czyli łącznie około 200 km. Prace przygotowawcze wykona konsorcjum firm: Multiconsult Polska, Arcadis, Transport Gdański i IDOM Inżynieria, a ich wartość to 38,1 mln zł netto.

Kolej Dużych Prędkości

Drugi z przetargów, który rozstrzygnięto w tym samym czasie, to zaprojektowanie trasy w Wrocławia do Wałbrzycha i dalej do granicy z Czechami. Wykona je firma BBF za 15,1 mln zł netto.

Tym samym CPK ma już wykonawców kluczowych projektów KDP dla Łodzi i regionu łódzkiego. Przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla 140 km. odcinka tzw. szprychy kolejowej nr 9 między Warszawą a stacją Łódź-Niciarniana przygotuje to samo konsorcjum, które zajmie się trasą Łódź - Wrocław via Sieradz, tyle, że za 24,7 mln zł.

Wybrano projektanta tunelu pod Łodzią

Wcześniej wybrano projektanta tunelu pod Łodzią, którym bez zatrzymywania się przejadą pociągi szybkiej kolei i dalekobieżnych. Przebiegnie pod centrum Łodzi w okolice Dworca Kaliskiego, a potem pod ul. Bratysławską z wylotem za ul. Obywatelską, a następnie szybka linia ma biegnąć wzdłuż konwencjonalnej linii do Sieradza. Drugi - poza drążonym obecnie średnicowym - tunel w Łodzi, liczący około 4 km. ma zostać wybudowany w latach 2023-27.

KDP na podstawowych odcinkach Warszawa-CPK-Łódź-Ostrów Wielkopolski - Wrocław/Poznań wraz z tunelem ma być gotowe w 2027, a całość kolejowego programu CPK warta jest blisko 130 mld zł. Czas podróży między Łodzią a Warszawą - o ile projekt się powiedzie - ma się skrócić z obecnych 80 do 45 minut, a między Łodzią a Wrocławiem z 3 godz. 25 minut do 70 min. Pociągi mają jeździć z maksymalną prędkością 250 km na godz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Przywódca Chin z wizytą w Arabii Saudyjskiej. Komentarz P. Rakowskiego

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx
Przeczytałem tekst:"... wybrano projektanta tunelu pod Łodzią, którym bez zatrzymywania się przejadą pociągi szybkiej kolei i dalekobieżnych. Przebiegnie pod centrum Łodzi w okolice Dworca Kaliskiego..." i nie rozumiem czy w Łodzi będą się zatrzymywać pociągi KDP a jeśli tak to na jakim dworcu.
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie