Niemieckie tramwaje, które docelowo mają kursować po Trasie W-Z podczas jej modernizacji coraz liczniej zasilają tabor MPK. Z osiemnastu składów, które mają zostać sprowadzone z Bielefeldu, dotarło już dziesięć. - Wkrótce zostaną dostarczone kolejne cztery tramwaje, a w grudniu cztery ostatnie - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
Zanim jednak dwukierunkowe składy wyjadą na tory muszą przejść badania techniczne i uzyskać homologację na warunki polskie. A nie wszystkie niemieckie normy mogą zostać bez problemu zaakceptowane w Polsce.
- Problemem okazała się przejrzystość szyb w niemieckich składach. Jest ona o pięć procent za mała niż wymagają polskie normy. To znaczy, że szyby są za ciemne - wyjaśnia Krzysztof Kamiński, wiceprezes MPK.
Łódzki przewoźnik nie zamierza wymieniać szyb w niemieckich tramwajach, bo składy będzie remontował dopiero wtedy, gdy zakończą już one jazdę po modernizowanej Trasie W-Z. Wówczas zostaną one przerobione na tradycyjne tramwaje jednokierunkowe, a w środkowej ich części zostanie wstawiona niska podłoga. Poza tym po modernizacji okna w niemieckich składach będą się otwierać.
Ze względu na to, że MPK na razie większych przeróbek tramwajów nie przewiduje, zamierza wystąpić do resortu transportu, o akceptację dla zbyt ciemnych szyb.
Natomiast jeden z dwukierunkowych tramwajów będzie musiał przejść lekką kosmetykę zanim wyjedzie w kierunku Pabianic, a potem na Trasę W-Z. Wszystko z powodu niemieckiego zamiłowania do piwa. Wizerunek jednego z lokalnych złocistych napojów zdobi tramwaj, który został sprowadzony do Łodzi jako jeden z pierwszych. A zgodnie z polskimi normami, miejskiej spółce nie wypada promować alkoholu.
- Będziemy musieli usunąć reklamę ze składu - podkreśla Sebastian Grochala.
Kolejny lifting niemiecki skład przejdzie podczas modernizacji, która ma kosztować około 1 mln zł (jeden tramwaj). Natomiast na zakup jednego niemieckiego składu MPK wydało 33 tys. euro.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?