Od grudnia linia tramwajowa 41 miała być zawieszona. Powinna ją zastąpić linia autobusowa Z41. Spółka MPK - Łódź nie ma tak wielu autobusów, aby zapewnić komunikację zastępczą, dlatego postanowiła wyłonić w przetargu firmę, która będzie obsługiwała tę linię. Zgłosiła się firma BP Tour, która za świadczenie usług chciała 8,7 mln zł. Okazało się, że MPK przyjęła złą stawkę VAT, co spowodowało, że przetarg trzeba było unieważnić. Budżet wynosił 8,5 mln, czyli mniej niż zgłosił oferent.
- Podczas otwarcia ofert doszło do pomyłki podczas odczytywania kwoty przeznaczonej na to zadanie przez zamawiającego. Nie zmieniło to oczywiście kwoty przeznaczonej na zadanie - wyjaśnia Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy MPK - Łódź.
Zamieszanie przetargowe nie pozbawi pasażerów połączeń Łódź - Pabianice. Tramwaje dwukierunkowe typu M8CN będą dojeżdżać z Łodzi do Ksawerowa i kończyć trasę na przystanku Łódzka/Cegielniana. Stamtąd do Pabianic będą kursowały trzy autobusy MZK Pabianice. Odjazdy i przyjazdy tramwajów i autobusów mają być zsynchronizowane. Tramwaje M8CN zostaną częściowo zabrane z linii nr 2. W ich miejsce na linię 2 zostaną skierowane tramwaje typu NF6D. Taka organizacja będzie obowiązywała przez najbliższe trzy miesiące. Być może do tego czasu uda się wybrać przewoźnika do obsługi tej linii.
Przebudowa linii tramwajowej między Łodzią i Pabianicami ma kosztować 173,8 mln zł. Liderem konsorcjum realizującego inwestycję jest firma Progreg Infracity. Przebudowa linii pabianickiej ma zakończyć się do 30 września 2021 r.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?