Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Pabianic dojedzie tylko do Ksawerowa. Od grudnia początek przebudowy linii tramwajowej

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Tramwaje linii 41 od grudnia będą dojeżdżały do Ksawerowa, a stamtąd podróżnych zabiorą autobusy MZK Pabianice.
Tramwaje linii 41 od grudnia będą dojeżdżały do Ksawerowa, a stamtąd podróżnych zabiorą autobusy MZK Pabianice. archiwum Polska Press
Od grudnia rozpocznie się przebudowa linii tramwajowej od granic Łodzi do Pabianic. W trakcie prowadzenia prac miały kursować autobusy zastępcze. Zamieszanie z podatkiem VAT spowodowało, że spółka MPK - Łódź nie wyłoniła firmy, która miała kursować między Łodzią i Pabianicami.

Od grudnia linia tramwajowa 41 miała być zawieszona. Powinna ją zastąpić linia autobusowa Z41. Spółka MPK - Łódź nie ma tak wielu autobusów, aby zapewnić komunikację zastępczą, dlatego postanowiła wyłonić w przetargu firmę, która będzie obsługiwała tę linię. Zgłosiła się firma BP Tour, która za świadczenie usług chciała 8,7 mln zł. Okazało się, że MPK przyjęła złą stawkę VAT, co spowodowało, że przetarg trzeba było unieważnić. Budżet wynosił 8,5 mln, czyli mniej niż zgłosił oferent.

- Podczas otwarcia ofert doszło do pomyłki podczas odczytywania kwoty przeznaczonej na to zadanie przez zamawiającego. Nie zmieniło to oczywiście kwoty przeznaczonej na zadanie - wyjaśnia Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy MPK - Łódź.

Zamieszanie przetargowe nie pozbawi pasażerów połączeń Łódź - Pabianice. Tramwaje dwukierunkowe typu M8CN będą dojeżdżać z Łodzi do Ksawerowa i kończyć trasę na przystanku Łódzka/Cegielniana. Stamtąd do Pabianic będą kursowały trzy autobusy MZK Pabianice. Odjazdy i przyjazdy tramwajów i autobusów mają być zsynchronizowane. Tramwaje M8CN zostaną częściowo zabrane z linii nr 2. W ich miejsce na linię 2 zostaną skierowane tramwaje typu NF6D. Taka organizacja będzie obowiązywała przez najbliższe trzy miesiące. Być może do tego czasu uda się wybrać przewoźnika do obsługi tej linii.

Przebudowa linii tramwajowej między Łodzią i Pabianicami ma kosztować 173,8 mln zł. Liderem konsorcjum realizującego inwestycję jest firma Progreg Infracity. Przebudowa linii pabianickiej ma zakończyć się do 30 września 2021 r.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki