Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Konstytucyjna w Łodzi. ZDiT wybrał już przebieg nowej drogi?

Agnieszka Magnuszewska
Trasa Konstytucyjna w Łodzi ma przejąć ruch z al. Śmigłego-Rydza
Trasa Konstytucyjna w Łodzi ma przejąć ruch z al. Śmigłego-Rydza fot. Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Planowana w Łodzi trasy Konstytucyjna wzbudza wśród mieszkańców dużo kontrowersji. Docelowo ma ona przejąć ruch z alei Śmigłego-Rydza i przebiegać przez prawie całą Łódź.

Wiosną protestowało przeciwko niej sporo łodzian, których część zawiązała Stowarzyszenie Racjonalna Konstytucyjna. Obecnie apeluje ono do mieszkańców o "mobilizację", czyli proszenie łódzkich radnych o pomoc i zbieranie podpisów.

Podczas weekendu stowarzyszenie rozsyłało e-maile z informacją, że Zarząd Dróg i Transportu wybrał już ostateczny wariant przebiegu trasy Konstytucyjnej. Według stowarzyszenia wybrano wariant, przeciwko któremu protestowano - trasa ma biec od ulicy Strykowskiej przez dolinę rzeki Łódki, ogródki działkowe koło osiedla akademickiego Lumumbowo, park 3 Maja, osiedla: Niciarniana, Plejada, Majowe, Zarzew, Dąbrowa, Kurczaki, Kolumny aż do osiedla Józefów.

Członkowie stowarzyszenia chcieliby zapobiec budowie trasy. Dlatego chcą zbierać podpisy pod obywatelską uchwałą w tej sprawie. Żeby wprowadzić ją na obrady sesji Rady Miejskiej, trzeba zebrać sześć tysięcy podpisów. Podkreślają, że są jak maratończyk. Jeśli nie zbiorą wystarczającej liczby podpisów, padną tuż przed samą metą.

Stowarzyszenie podkreśla, że o przebiegu planowanej trasy dowiedziało się nieoficjalnie od pracownika ZDiT. Jednak władze tego urzędu i magistrat podkreślają, że żadna nowa decyzja w tej sprawie nie zapadła.

- Czekamy na uaktualnienie studium systemu transportowego. Propozycje nowych rozwiązań drogowych, które dopiero zostaną poddane dyskusji, mają być gotowe w styczniu lub lutym - podkreśla wiceprezydent Radosław Stępień.

Według niego trasa Konstytucyjna jest potrzebna, bo musi powstać ulica, która przejmie ruch z alei Śmigłego-Rydza. - Za kilka lat ruch na tej alei po prostu stanie, a nie ma dla niej alternatywy. Nie chcemy jednak budować tak szerokiej drogi, jak zalecają nam specjaliści, bo protesty przeciwko niej są spore - przyznaje wiceprezydent Stępień.

ZOBACZ TEŻ: Wielka przebudowa dróg w Łodzi za 3 mld złotych [MAPY]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki