ZOBACZ
    MENU

    Ramen Festiwal: menu i ceny

    Rozwiń
    Trasa W-Z. System sterowania ruchem w Łodzi nie dla...

    Trasa W-Z. System sterowania ruchem w Łodzi nie dla tramwajów

    Agnieszka Magnuszewska

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Według motorniczych prowadzących tramwaje linii nr 10, standardowe opóźnienie na końcu trasy W-Z na Olechowie wynosi 6-8 minut. Jednak 13 minut też się

    Według motorniczych prowadzących tramwaje linii nr 10, standardowe opóźnienie na końcu trasy W-Z na Olechowie wynosi 6-8 minut. Jednak 13 minut też się zdarza ©Fot. Krzysztof Szymczak

    Motorniczowie są przekonani, że priorytet dla tramwajów na trasie W-Z nie działa albo szwankuje. Dlatego muszą jeździć szybciej przez zwrotnice niż 10 km/godz., żeby przejechać na zielonym świetle
    Według motorniczych prowadzących tramwaje linii nr 10, standardowe opóźnienie na końcu trasy W-Z na Olechowie wynosi 6-8 minut. Jednak 13 minut też się

    Według motorniczych prowadzących tramwaje linii nr 10, standardowe opóźnienie na końcu trasy W-Z na Olechowie wynosi 6-8 minut. Jednak 13 minut też się zdarza ©Fot. Krzysztof Szymczak

    Poniedziałkowe wykolejenie tramwaju na pl. Reymonta w Łodzi jest - według części motorniczych - dowodem na to, że nie można pogodzić przepisowych prędkości z rozkładowym czasem jazdy. Część prowadzących zakłada, że motorniczy wykolejonej „dwójki” musiał za szybko przejechać przez „krzyżak” na skrzyżowaniu, co spowodowało wykolejenie. Przyczyny wypadku ma ustalić specjalna komisja MPK. Motorniczowie zwracają uwagę na „wyśrubowane” rozkłady jazdy. System sterowania ruchem na trasie ŁTR (północ- południe) i na trasie W-Z (Retkinia - Olechów) nie pozwala im na jazdę bez opóźnień.

    Według motorniczych siedzących za sterami tramwajów linii nr 10, standardowe opóźnienie na Olechowie (koniec trasy W-Z) to 6 - 8 minut. Jednak 13 minut też się zdarza, zwłaszcza w porannym szczycie, czyli gdy tramwaj wyjeżdża z Retkini o godz. 7.16. Zwykle do dworca Łódź Kaliska „dziesiątki” przyjeżdżają o czasie, chyba że przetrzymają je światła przy Wróblewskiego i Wileńskiej. Później jednak dobra passa się kończy.


    System sterowania ruchem w Łodzi. Będą kolejne kary dla wykonawcy?

    - Problem zaczyna się przy al. Włókniarzy, gdzie bardzo często przyblokuje nas autobus skręcający w lewo. Musimy odczekać do następnego cyklu świateł. Wówczas do przystanku Piotrkowska Centrum dojeżdżamy opóźnieni o 2 minuty, a gdy odjeżdżamy z tego przystanku opóźnienie wzrasta do 3 minut - podkreśla motorniczy.

    Na przejazd z przystanku Piotrkowska Centrum do przystanku przy ul. Sienkiewicza zgodnie z rozkładem jest minuta. Jednak jest to możliwe tylko, gdy motorniczym zapali się zielone światło. A to nie jest reguła.

    - Przy dwóch kursach uda się przejechać na zielonym, a przy trzecim już nie. Wówczas opóźnienie wzrasta o kolejne 2 minuty - mówi motorniczy. - Dalej jedzie się w miarę dobrze aż do Przędzalnianej. Ruszając z przystanku przy Przędzalnianej i pokonując zwrotnice przy szpitalu im. Korczaka z prędkością 10 km/godz., nie ma szans, by przejechać na zielonym świetle przez „skrzyżowanie marszałków”. I tak opóźnienie rośnie o kolejne 2 minuty...

    Podsumowując, z przystanku przy szpitalu im. Korczaka, tramwaje często odjeżdżają opóźnione o 9 minut. - Wielu motorniczych znacznie przekracza prędkość podczas przejazdu przez zwrotnice i krzyżaki, by skorzystać z zielonego światła - podkreśla jeden z prowadzących.

    Czas przejazdu od Konstytucyjnej do Niciarnianej wynosi minutę, ale czerwone światło przy ul. Niciarnianej potrafi go wydłużyć do 3 minut.

    - Kolejny problem pojawia się przy ul. Augustów, gdzie zapala się światło dla samochodów skręcających w lewo, bez względu na to czy auta tam są czy nie. Na skrzyżowaniu Rokicińska - Hetmańska sposób działania sygnalizacji też pozostawia wiele do życzenia. Najpierw zapala się światło dla samochodów jadących Hetmańską od strony magazynów, choć mało kiedy tam bywają - zapewnia motorniczy. - Identyczna sytuacja jest na skrzyżowaniu Hetmańska - Zagłoby.

    System sterowania ruchem w Łodzi. Naliczyli firmie Sprint przeszło milion zł kary

    W ten sposób tramwaje przyjeżdżają opóźnione na Olechów o 13 minut. Co na to Zarząd Dróg i Transportu? - Z naszych danych wynika, że ewentualne opóźnienia wynoszą średnio 4 minuty - podkreśla Tomasz Andrzejewski, rzecznik ZDiT. - Prowadzący zgłaszali ten problem i w obecnej chwili sprawdzamy możliwość korekty czasu przejazdu i wynikające z tego zmiany rozkładów. Wkrótce będziemy mogli przekazać decyzje o ewentualnej korekcie i dostosowaniu do zgłaszanych potrzeb.


    Inne usterki na trasie W-Z

    Oprócz systemu sterowania ruchem na trasie W-Z uwago są też zgłaszane do wind. Pasażerowie skarżą się, że dźwig przy przystanku Mickiewicza - Żeromskiego nie działa od półtora miesiąca. Dlaczego tak długo trwa usuwanie usterki?

    Zarząd Dróg i Transportu tłumaczy, że winda przy ul. Żeromskiego uległa awarii na skutek zalania elementów dźwigu.

    - Był to błąd wykonawcy, który jest zobligowany do naprawy w ramach gwarancji - mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik ZDiT. - Z informacji, jakie uzyskaliśmy od wykonawcy wynika, że nastąpił problem z jego ubezpieczeniem. Dołożymy starań, by w jak najkrótszym czasie przywrócić możliwość korzystania z windy.


    Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiemu



    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (78)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    adam

    kamil (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    A kiedy zrobią socjale Hanka obiecywali w tamtym roku..linia 8 ,4na petlach toi toi..

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jeździć zgodnie z przepisami

    Kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Jak w tytule, kto wam karze szybciej jeździć. Przestrzegać przepisów i tyle rozkład dostosuja do jazdy i tyle w temacie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Idiotow nie brakuje

    Daq (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Większość skrzyżowań, do których dotyka się ZDIT zamienia się w koszmar. Przyklad: Rondo Powstańców 1864 czyli Łagiewnikach Inflancka. Piszę to z pełną świadomością: iidiota je zaprojektował i...rozwiń całość

    Większość skrzyżowań, do których dotyka się ZDIT zamienia się w koszmar. Przyklad: Rondo Powstańców 1864 czyli Łagiewnikach Inflancka. Piszę to z pełną świadomością: iidiota je zaprojektował i idiota ustawił światła. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    adam

    kamil (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    A kiedy zrobią socjale Hanka obiecywali w tamtym roku..linia 8 ,4na petlach toi toi..

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MPK w ch. gra

    Plejada (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    Jadąc Mickiewicza od Wytwórni dziady z MPK blokują przejazd na zielonym w stronę Retkini. Mnie to ch. obchodzi. Nie wjeżdżaj na skrzyżowanie jak nie możesz jechać dalej.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Odpowiedź

    Motorniczy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

    Powiedz to kierowcą którzy stają na torowisku i blokują przejazd tramwajem!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    deklinacja synu

    deklinacja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    kierowca - kierowcom

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    idź do szkoły

    Topik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    co chciałeś napisać? Z twojej wypowiedzi wynika, że stojący na torowisku kierowca blokuje tramwajem przejazd. Tramwaj prowadzi motorniczy, który jest kierującym a nie kierowcą.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    życzliwość

    EU07 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    Niestety drodzy pasażerowie, jeśli MPK i ZDiT nie zmądrzeje skończy się całkowicie zanikająca już życzliwość i oczekiwanie na dobiegających. Proszę zrozumieć nas kierujących, chcecie aby...rozwiń całość

    Niestety drodzy pasażerowie, jeśli MPK i ZDiT nie zmądrzeje skończy się całkowicie zanikająca już życzliwość i oczekiwanie na dobiegających. Proszę zrozumieć nas kierujących, chcecie aby tramwaj/autobus przyjechał i co więcej jechał zgodnie z rozkładem a to się ni jak ma do rozkładu jazdy. Czasy na wielu liniach są tak wyśrubowane, że nie ma czasu na czekanie za dobiegającymi bo światło ucieknie i już jest spóźnienie a trasa trwa średnio 50 minut.
    ZDiT twierdzi że to średnio 4 minuty (na 10) chyba o 19 jak już jest dawno po szczycie.
    Każdy z nas chciałby mieć chwilę na odpoczynek na pętli a MPK wymaga aby opóźnienia wyrównywać postojami. Posłuchajcie kiedyś jak prowadzący zgłaszają opóźnienia przez radio 10 minut to co drugi a bywają i takie linie które mają po 60-70 i pasażerowie są zadowoleni bo pojazd przyjechał ale nikt z nich nie wie, że miał być godzinę temu a co ma powiedzieć kierowca który piłuje od krańcówki do krańcówki nie mając czasu na przysłowiowe siku.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    1 miejsce

    PiotrS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 2

    Dla urzędasów z zarządu bałaganu 1 miejsce na podium konkursu absurdu 10-lecia. Jak wydać 90 czy 100 mln złotych na system sterowania ruchem, który nie działa zgodnie z projektem, bo podobno się...rozwiń całość

    Dla urzędasów z zarządu bałaganu 1 miejsce na podium konkursu absurdu 10-lecia. Jak wydać 90 czy 100 mln złotych na system sterowania ruchem, który nie działa zgodnie z projektem, bo podobno się uczy, tak od około roku ? To jest sprawa dla NIK, CBA, czy ABW, ponieważ zafundowano nam eksperyment na Łodzi. Firma budująca ten system, mając doświadczenie z kierowaniem 50 skrzyżowaniami, miała stworzyć w Łodzi system kierujący 500 skrzyżowaniami. Resztę możecie dopowiedzieć sobie sami. Skutkiem tego jest chaos i korki, nawet tam gdzie nigdy ich nie było. Reasumując, stworzono system kierowania ruchem na który pomstują piesi i kierowcy, a także motorniczowie. Jest gorzej niż przed inwestycją. Urzędnicy odpowiedzialni za ten system i za trasę WZ z tunelo-wąwozem im.Hanny Zdanowskiej, WON ze stanowisk. Ludzie honoru po takiej kompromitacji podają się do dymisji. To ostatnie zdanie kieruję do pani Hanny Zdanowskiej i do pana Grzegorza Nity, który został w "nagrodę" awansowany na dyrektora wszystkich inwestycji w Łodzi.Po takim awansie, strach się bać, o to co ten Pan może jeszcze "zrobić" dla Łodzi .
    Ps.
    Ostatnia kompromitacja na ulicy Niciarnianej, to nawet już bez komentarza.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ???

    lia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 12

    'Motorniczowie są przekonani, że priorytet dla tramwajów na trasie W-Z nie działa albo szwankuje'. Niestety oni też szwankują, Powszechną praktyką motorniczych jest zamykanie drzwi , mimo, że...rozwiń całość

    'Motorniczowie są przekonani, że priorytet dla tramwajów na trasie W-Z nie działa albo szwankuje'. Niestety oni też szwankują, Powszechną praktyką motorniczych jest zamykanie drzwi , mimo, że dla pojazdu jest czerwone światło i stoi na przystanku nawet 1-2 minut. Nie reagują na pasażerów, którzy chcą wsiąść do pojazdu!! Obserwuję to nagminnie przy skrzyżowaniu Piotrkowskiej/Zwirki i przystanku przy Centralu.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak...

    Ja85 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    tramwaj czeka na odjazd, to nie może otwierać drzwi dla cebuli. To nie taksówka. Jak się zapali zielone to ma ruszyć i tyle. Jak ktoś chce wejść, to otworzą pierwsze drzwi. Środkowych nie, bo...rozwiń całość

    tramwaj czeka na odjazd, to nie może otwierać drzwi dla cebuli. To nie taksówka. Jak się zapali zielone to ma ruszyć i tyle. Jak ktoś chce wejść, to otworzą pierwsze drzwi. Środkowych nie, bo zamykanie znowu będzie trwało. Kiedy bydło łódzkie nauczy się, że tramwaj nie jest dla jednostek?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jest bardzo dobry system, tylko motorniczowie nie potrafią jeździć. Ponadto jak już prasa podawał

    Grzegorz Zdita (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    system sterowania nadal się uczy. Niestety PiS polikwiduje gimnazja więc edukacja systemu musi się rypnąć.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nita nituje Łódź

    brrrum (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 3

    80 milionów poszło, ale z tego pewnie z 16 mln. do koordynatorów, specjalistów merytorycznych itp. Bo tak to działa. Im droższy Miś tym większe zarobki. Oficjalnie, z potwierdzeniem w papierach....rozwiń całość

    80 milionów poszło, ale z tego pewnie z 16 mln. do koordynatorów, specjalistów merytorycznych itp. Bo tak to działa. Im droższy Miś tym większe zarobki. Oficjalnie, z potwierdzeniem w papierach. Przecież publicznie nikt nie rozlicza projektu. A że system sterowania utrudnia życie mieszkańcom? Och, nauczy się, dostroi się... kiedyś lub na świętej Dygdy.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo