5/7
O wyjaśnienia poprosiliśmy firmę Yorpol, a także PBDiM i PKP...
fot. Krzysztof Szymczak

Kłopoty podwykonawcy na budowie tunelu pod Łodzią

O wyjaśnienia poprosiliśmy firmę Yorpol, a także PBDiM i PKP PLK (inwestora tunelu). Od podwykonawcy nie otrzymaliśmy żadnych informacji, przekazali je wykonawca i inwestor.

- Firma Yorpol Sp. z o.o. zatrudniła jako podwykonawcę spółkę Despondi i z informacji, jaką otrzymaliśmy od naszego podwykonawcy (firmy Yorpol) - zaangażowanie i sposób wykonywania pracy przez Despondi był niewystarczający - mówi Katarzyna Gadomska, rzecznik projektu. - Wykonawca nie wnika w proces komunikacji oraz współpracę między podwykonawcą, a jego dalszymi dostawcami. Jednakże, wykonawca, jako solidarnie odpowiedzialny z podwykonawcą za uiszczenie wynagrodzenia należnego dalszym podwykonawcom, opłacił wszystkie wyżej wymienione należności.

Czytaj dalej

6/7
Katarzyna Gadomska podkreśla, że zagrożone nie są ani...
fot. Krzysztof Szymczak

Kłopoty podwykonawcy na budowie tunelu pod Łodzią

Katarzyna Gadomska podkreśla, że zagrożone nie są ani finansowanie tunelu ani termin skończenia inwestycji.

Podobne informacje przekonuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Główny wykonawca poinformował, że jako solidarnie odpowiedzialny z podwykonawcą za uiszczenie wynagrodzenia należnego dalszym podwykonawcom, opłacił wszystkie należności - zaznacza Siemieniec. - Zorganizowany jest proces wywozu ziemi, która powstaje w efekcie pracy maszyn TBM. Zamawiający jest w bieżących kontaktach z wykonawcą. Ustalane są prace związane zarówno z budową tuneli jak i prace dotyczące budowy przystanków. PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. zależy, by ważny społecznie projekt był realizowany sprawnie i bezpiecznie zgodnie z zapisami umowy.

Czytaj dalej

7/7
Tymczasem Robert Załuska twierdzi, że spółka nie otrzymała...
fot. Krzysztof Szymczak

Kłopoty podwykonawcy na budowie tunelu pod Łodzią

Tymczasem Robert Załuska twierdzi, że spółka nie otrzymała wszystkich należnych pieniędzy. Dzień po kontakcie naszej redakcji z wykonawca i inwestorem na konto spółki wpłynęło niespełna 237 tys. zł. Z wyliczeń Despondi wynika, że na jej konto powinno pojawić się jeszcze 572 tys. zł, głównie jako rozliczenie kaucji.

Tunel średnicowy będzie biegł od dworca Łódź Fabryczna do Łodzi Kaliskiej i do Żabieńca. Dzięki niemu Łódź Fabryczna z dworca końcowego stanie się przelotowym, a przez centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne. W ramach projektu powstaną nowe trzy przystanki Łódź Polesie, Łódź Śródmieście, Łódź Koziny, które będą zintegrowane z komunikacją miejską.

Koszt inwestycji to 1,7 mld zł, a 1,4 mld zł ma pochodzić z funduszy europejskich. Prace mają potrwać do końca przyszłego roku.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Zobacz również

Zapomnij o Como! Te włoskie jeziora zawrócą ci w głowie

Zapomnij o Como! Te włoskie jeziora zawrócą ci w głowie

Te imiona będą razem! Sprawdź, czy ty i twój ukochany do siebie pasujecie!

Te imiona będą razem! Sprawdź, czy ty i twój ukochany do siebie pasujecie!

Polecamy

Halina z Pabianic chce złożyć doniesienie na policję

Halina z Pabianic chce złożyć doniesienie na policję

Pijana 46-latka kierowała samochodem bez opon. Kobieta jechała na samych felgach!

Pijana 46-latka kierowała samochodem bez opon. Kobieta jechała na samych felgach!

Kto wygrał pierwszy „Taniec z gwiazdami”? Pamiętasz zwycięzców wszystkich edycji?

Kto wygrał pierwszy „Taniec z gwiazdami”? Pamiętasz zwycięzców wszystkich edycji?