Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ustawa krajobrazowa. Urząd Miasta Łodzi zapyta mieszkańców o reklamy

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Zapisy dotyczące reklam na Piotrkowskiej staną się wkrótce częścią kodeksu krajobrazowego dla miasta Łodzi
Zapisy dotyczące reklam na Piotrkowskiej staną się wkrótce częścią kodeksu krajobrazowego dla miasta Łodzi Krzysztof Szymczak
Łódzki magistrat rozpoczyna konsultacje dotyczące kodeksu krajobrazowego dla miasta Łodzi. Ma on uporządkować chaos reklamowy w mieście

Czy reklamy są potrzebne w mieście? Jest ich za mało, a może przeszkadzają w jeździe samochodem? Takie i inne pytania zada mieszkańcom łódzki magistrat. Mają pomóc w utworzeniu kodeksu krajobrazowego dla miasta Łodzi.

Na Piotrkowskiej będzie więcej zieleni. Platany zastąpią klony

Kodeks ma być odpowiedzią Łodzi na obowiązującą od września ustawę krajobrazową. Dała ona samorządom możliwość walki z reklamami nie tylko na terenach gminnych, ale też prywatnych.

Łódzki kodeks ma określić zasady umieszczania obiektów małej architektury, reklam, szyldów, urządzeń reklamowych, a nawet ogrodzeń. Jego stworzenie poprzedzą konsultacje społeczne.

Świąteczna iluminacja ulicy Piotrkowskiej. Zaświeciły się łańcuchy sopli [ZDJĘCIA]

- Konsultacje prowadzimy nad tzw. białą kartką - mówi Ewelina Hermanowicz z oddziału krajobrazu i estetyki miasta w Urzędzie Miasta Łodzi. - Na razie nie mamy gotowego projektu kodeksu, chcemy go stworzyć także na podstawie tego, co powiedzą nam łodzianie - wyjaśnia.

W odpowiedzi na pytania mają pomóc założenia do kodeksu. Wiadomo, że miasto będzie podzielone na strefy. Jedną z nich będzie Piotrkowska wraz z przylegającymi do niej kwartałami. Ograniczenia mają być wprowadzone po okresie przejściowym, poprawić estetykę miasta, ale nie utrudniać działalności gospodarczej.

Lonely Planet na rok 2016 poleca Łódź i knajpki przy Piotrkowskiej

Co do tego przedsiębiorcy z Łodzi mają wątpliwości. Urzędnicy z magistratu spotkali się z nimi w tej sprawie dwa razy.

- Przedsiębiorcy mówili o swoich obawach, jakie mają wobec planowanych zmian - przyznaje Hermanowicz.

Po konsultacjach i zajęciu stanowiska przez prezydenta Łodzi Hannę Zdanowską powstanie projekt kodeksu. Będzie on znów wyłożony do konsultacji społecznych, a po wprowadzeniu poprawek będzie musiał zostać przyjęty uchwałą Rady Miejskiej. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, procedura zakończy się w 2016 roku. Dodatkowo będzie też przyjęty cennik opłat za wywieszanie reklam.

Plan konsultacji

Konsultacje trwać będą od 27 listopada do 7 grudnia
W tym czasie do łódzkiego magistratu można wysyłać wypełnione formularze konsultacji. Są już dostępne na stronie magistratu (uml.lodz.pl) w zakładce Konsultacje Społeczne. Można go dostarczyć drogą elektroniczą, pocztą lub osobiście do kancelarii biura architekta miasta.

Forum internetowe będzie działało w czasie konsultacji pod adresem: forum.samorzad.lodz.pl.

Otwarte spotkanie konsultacyjne 30 listopadarozpocznie się o godz. 17 w Dużej Sali Obrad UMŁ przy ul. Piotrkowskiej 104. Będzie się składać z części informacyjnej oraz warsztatów.

mt

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki