Uwaga! Zmiany na trasie Łódź - Warszawa. Pociągi pojadą inaczej

Jacek Losik
Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Osoby jeżdżące koleją na trasie Łódź - Warszawa od poniedziałku (15 czerwca) podróżują inaczej. Jest to związane z pracami na odcinku Skierniewice - Warszawa Zachodnia (między Grodziskiem a Żyrardowem).

- Na 10 kilometrach wykonawca zdemontował starą sieć trakcyjną i tor nr 2. Teraz trwają prace przygotowawcze do montażu nowych elementów infrastruktury kolejowej, m.in. wiaduktów i przepustów - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Z tego powodu część pociągów ominie Skierniewice i pojedzie przez Sochaczew i Mokrą. Jak twierdzi Maciej Dutkiewicz, nie będzie to jednak skutkowało wydłużeniem podróży z Łodzi do stolicy. Zmiany odczują tylko podróżni, którzy jeżdżą do Skierniewic pociągami osobowymi. Dla nich przed miastem zostaną podstawione autobusy zastępcze.

Prace na odcinku Skierniewice - Warszawa mają zakończyć się w czwartym kwartale tego roku. Mają podnieść komfort i bezpieczeństwo jazdy, a także skrócić czas podróży na trasie Łódź - Warszawa do 70 minut. - Kiedy odcinek zostanie wyremontowany, pociągi osobowe będą kursować z prędkością 160 km/godz. - zapowiada Maciej Dutkiewicz.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Większość schludnych?
Chyba w pierwszej klasie. Ok, jedyny Łodzianin jeszcze ma jakiś normalny standard. Reszta się rozleci przy tej prędkości.
N
Nicpoń
PKP PLK przygotowuje się do przeprowadzenia przetargu na wyłonienie wykonawcy, który zorganizuje iwent z okazji dziesięciolecia remontu tej trasy.
M
Musichalman
No właśnie tak mi się przypomniało: podróż na przepustce z woja 70 minut, starymi lokomotuwami, starymi wagonami (więcej ich było niż teraz), często w ścisku i na stojąco. Ale co ja tam wiem najważniejsza jest propaganda sukcesu. Jednak końca robót nie widać.
A
Anna
Przecież oczywiste jest to, że remonty bądź wymianę infrastruktury trzeba co jakiś czas przeprowadzić bo inaczej wszystko by się rozleciało, drogi też remontują i niekoniecznie chodzi o czas przejazdu, a o komfort podróży ;-)
ż
życzliwy
Naprawdę? A czas na rozpędzenie się i hamowanie pomnożony przez wszystkie stacje pośrednie uwzględniłeś? ;)
e
ejze
Nigdy nie było żadnych 62 minut, rekordowy jak dotąd rozkładowy czas przejazdu wynosił minut 80
C
CyklonB
Czas remontu (od 2006 roku Koluszki -Skierniewice) równy jest okresowi między remontowemu - ale sobie pojeździmy.
Z
Zu
Kiedy jeździłam jako dziecko w latach 80 i pojawiła się Telimena, to z Fabrycznej na Centralną, bez zatrzymywania się nawet na Widzewie czy Zachodniej, przejeżdżało się w dosłownie 62 minuty!!! A potem, z każdym kolejnym rokiem, czas przejazdu, mimo, ze odległość wciąż ta sama, zaczął się wydłużać. Już kiedy osiągnął 1h 10 min to było dużo, ale wtedy tłumaczyłam to wprowadzeniem przystanków na Zachodniej i Widzewie, ale dalszego wydłużania nie mogłam pojąć.
Teraz, w ramach oswajania dzieci z pociągami, pojechałam z nimi na wycieczkę do stolicy. I co się okazało? Jedyne, co było gorsze od czasu spędzonego w pociągu, to szukanie miejsc w Warszawie, gdzie matka z wózkiem spokojnie pokona przejścia podziemne, schody ruchome i inne takie, pod tym względem Łódź ma rewelacyjną infrastrukturę. Gdyby nie to ćwiczenie bicepsów z taszczeniem wózka, to pierwsze miejsce w rankingu negatywnych wrażeń z wycieczki zająłby czas przejazdu.
Ł
ŁodzianinPK
Z tymi wagonami to Panie kolego przesadziłeś - większość jest schludnych i całkowicie odnowionych (od 20 lat jeźdżę na tej trasie po 2 - 3 razy w tygodniu - to wiem co mówię) a co do reszty to wierzysz w te 160 km/h ???? Ja nie i to z prostej przyczyny - między Łodzią a Warszawą jest 131 km. Gdyby jeździły 160km/h czas przejazdu wynosiłby 40 min a nie godzinę i 10 min.
N
Niestety
Paniw Macieju, niestety przy 160 km/ h te ponad 40 letnie wagony, które jeżdzą na tej trasie, zaczną gubić koła a z okien będą wylatywać szyby. Może pan nie podróżował pociągiem na tej trasie?
Ł
ŁodzianinPK
Po pierwsze czas po remoncie miał wynosić 65 min a nie 70.
Po drugie ciekaw jestem czy te 70 min to będzie między Widzewem a Zachodnią czy też Kaliska (fabryczną) a wschodnią.
A po trzecie czas przejazdu przed remontem wynosił 1h 25 min czyli 85 min... z perspektywy lat remontu i wydanej fortuny czy te 15 min zaoszczędzone jest tego warte?
Dodaj ogłoszenie