Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używana Mazda CX-5 II (2017 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność.
Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność. Mazda
Elegancki, stylowy, doskonale wykończony i komfortowy SUV rodzinny. Jednakże jego wysoka cena oraz konkurencja, która jest znacznie nowocześniejsza sprawiają, że Mazdę CX-5 II wybierają nieliczni. Niemniej jednak na rynku wtórnym dostępnych jest już wiele egzemplarzy. Na co zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie cechy wyróżniają kilkuletnią Mazdę CX-5 drugiej generacji?

Spis treści

Używana Mazda CX-5 II. Nadwozie/wnętrze

Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale
Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność. Mazda

Wciąż oferowana generacja Mazdy CX-5 znajduje się w drugiej połowie swojego cyklu produkcyjnego i niedawno przeszła kolejny lifting. Po raz pierwszy pojawiła się na rynku jesienią 2016 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio, a już w 2017 roku rozpoczęto produkcję w fabryce w Hiroszimie. Druga generacja modelu CX-5, pod względem wyglądu, kontynuuje pewne elementy stylistyczne swojego poprzednika, który był produkowany w latach 2012-2017, ale wprowadziła znacząco bardziej agresywne i dynamiczne linie. Jest to szczególnie widoczne w projektowaniu przednich i tylnych świateł oraz szerokim grillu, który w wersji sprzed liftingu posiadał imponującą listwę, nachodzącą na klosze lamp. SUV Mazdy może przyjmować różne oblicza w zależności od wyboru koloru i poziomu wyposażenia. W standardowym białym kolorze i podstawowym wyposażeniu może nie robić imponującego wrażenia, ale wyższe wersje oraz lakier metalizowany w kolorze czerwonym potrafią wyróżnić to auto spośród innych modeli z tego segmentu. A co znajdziemy w środku?

Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale
Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność. Mazda

Wnętrze CX-5 II również emanuje estetyką i elegancją, choć zdecydowanie w bardziej stonowany sposób. Łagodne linie, delikatne przetłoczenia i harmonijne kształty zapewniają kierowcy i pasażerom komfortowy relaks podczas podróży. Wykorzystane materiały i jakość spasowania są na najwyższym poziomie. W wyższych wersjach wyposażenia wiele elementów jest wykończonych skórą i miękką tkaniną, co nadaje wnętrzu bardzo przyjemnego charakteru. Nawet ekran systemu info-rozrywki, choć wystaje ponad obrys deski rozdzielczej, jest niewielki i nie przeszkadza wizualnie. Tutaj szczegóły są starannie przemyślane, a forma nie góruje nad funkcjonalnością. Co więcej, przestrzeni wewnątrz auta nie brakuje, co jest istotne w segmencie D. Przyzwoity rozstaw osi wynoszący 2700 mm zapewnia komfortową przestrzeń na nogi, a bagażnik o pojemności 506 litrów (z możliwością rozszerzenia do 1620 litrów po złożeniu oparć kanapy) sprosta potrzebom nawet większych rodzin.

Używana Mazda CX-5 II. Silnik/układ napędowy

Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale
Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność. Mazda

Oferta silnikowa Mazdy CX-5 II jest dość ograniczona, jednakże dostępne w tym modelu jednostki napędowe są cenione przez użytkowników nie tyle ze względu na wydajność, osiągi czy kulturę pracy, co za niezawodność. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, pod maską pojazdu może zagościć 2-litrowy silnik SKY-G generujący moc 165 KM oraz 2,5-litrowy SKY-G o mocy 194 KM. Dodatkowo, w ofercie znajduje się jednostka wysokoprężna 2.2 SKYACTIV-D, która oferuje moc w zakresie od 150 do 184 KM, zależnie od roku produkcji (starsze modele wyposażone są w słabszy silnik). Najmocniejsza wersja silnika Diesla dostępna była od 2018 roku, choć obecnie, przy zakupie nowego samochodu w salonie, klienci nie mają już opcji wyboru jednostki wysokoprężnej. Jeśli chodzi o przeniesienie napędu, Mazda CX-5 oferuje 6-biegową skrzynię manualną lub automatyczną z taką samą ilością przełożeń. Dostępny jest także opcjonalny system i-Active, który zapewnia napęd na wszystkie cztery koła. Co do osiągów, warto zaznaczyć, że nie jest to auto skierowane do dynamicznych kierowców. Najmocniejsza wersja z silnikiem benzynowym potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 195 km/h. Jeśli chodzi o spalanie, średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7,5-8 l/100 km.

Używana Mazda CX-5 II. Typowe usterki/Sytuacja rynkowa

Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale
Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność. Mazda

Mazda CX-5 cieszy się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników, choć istnieje jedno kwestionowane przez nich zagadnienie - delikatność nadwozia, a konkretnie lakieru, który jest podatny na uszkodzenia i wymaga szczególnej uwagi. Pojawienie się odprysków na masce, drobnych zarysowań i przetarć jest dość powszechne, nawet w przypadku pojazdów zaledwie rocznych lub dwuletnich. Wielu kierowców chwali komfort jazdy, który pozwala na pokonywanie długich tras bez odczuwalnego zmęczenia. Niestety, komfort ten osiągnięto kosztem dynamiki, zarówno pod względem silnikowym, jak i układu jezdnego. Choć jazda jest komfortowa, auto może wykazywać przechylenia w zakrętach, a przyspieszenia spod świateł nie są mocną stroną CX-5. Jeśli chodzi o awaryjność, Mazda CX-5 jest stosunkowo nowym pojazdem, więc głównie występują drobne usterki. Niektórzy użytkownicy zgłaszają problemy z jakością tarcz i klocków hamulcowych, ale są to elementy eksploatacyjne, które można z łatwością wymienić na lepszej jakości produkty renomowanej firmy. Czasami zdarza się, że elektrycznie składane lusterka mogą zacinać się, a niektórzy użytkownicy zgłaszają sporadyczne problemy z automatyczną skrzynią biegów. A jak kształtują się ceny na rynku wtórnym?

Ofert jest naprawdę sporo i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Przykładowo dobrze wyposażona odmiana ze 165-konnym silnikiem benzynowym, manualną skrzynią, napędem na przednią oś i z przebiegiem 125 000 kilometrów (rocznik 2019) to koszt około 90 000 złotych. Za około 140 000 złotych znajdziemy model z 2021 roku z silnikiem o mocy 194 KM i z przebiegiem 44 000 kilometrów.

Używana Mazda CX-5 II. Podsumowanie

Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale
Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność. Mazda

Mazda CX-5 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta nietuzinkowego, nieoczywistego, mają ochotę na namiastkę segmentu premium, ale bez wydawania mnóstwa pieniędzy za logo i prestiż. Świetny komfort, jakość wykonania, piękna stylistyka i niezawodność, choć lakier wymaga starannej opieki. Ceny są wysokie, ale czasami warto zainwestować w auto dające komfort i przyjemność.

Zalety:

  • ładna stylistyka, która praktycznie się nie starzeje;
  • świetne materiały i spasowanie we wnętrzu;
  • ergonomia i prostota obsługi wszystkich systemów i funkcji;
  • przyzwoita ilość przestrzeni oraz spory bagażnik;
  • przyzwoity wybór wersji (w tym skrzynie manualne i napęd na cztery koła);
  • komfort podróży;
  • zadowalająca niezawodność i koszty eksploatacji.

Wady:

  • wysoka cena;
  • konkurencja oferuje nowocześniejsze wnętrz i lepsze wyposażenie;
  • delikatny lakier.

Opinie

Damian z Kłodzka
Mazda CX-5 to z pewnością nie pojazd, którym w godzinę przejedziesz z Zakopanego na Hel, zwłaszcza jeśli ciągniesz przyczepę. Niemniej jednak, docierając do celu, nie odczuwasz zmęczenia i masz ochotę kontynuować podróż (także w drodze powrotnej). Wygoda i komfort podróżowania w tym aucie są po prostu fantastyczne. Samochód wyróżnia się w tłumie dzięki swojej pięknej sylwetce. Do tej pory przejechałem nim około 3,5 tysiąca kilometrów, z czego połowa to jazda po mieście, a druga po autostradach. Zaskakuje niskie zużycie paliwa, zwłaszcza gdy średnia prędkość wynosi około 80 km/h (na drogach poza autostradami). Tutaj średnie spalanie wynosi poniżej 6 litrów na 100 kilometrów. Nawet na autostradzie, gdzie jazda odbywa się z prędkością 130-140 km/h, średnie zużycie paliwa wynosi mniej niż 7,5 litra na 100 kilometrów. W mojej opinii to naprawdę imponujący wynik jak na duży SUV.

Marian z Lublina
Auto ogólnie bardzo fajne i zestawiając cenę do jakości jest naprawdę dobrze. Na plus zasługuje układ jezdny, napęd 4x4 naprawdę fajnie działa na śniegu przy codziennej jeździe czy wypadzie na narty. Skrzynia biegów działa dość płynnie, ale czasami brakuje 7 biegu na autostrady. Na minus zasługuje na pewno system kamer 360 - bardzo słaba rozdzielczość obrazu. Lusterka już wymienione obydwa, ale to podobno standardowy problem. Przy prędkości powyżej 120 km/ trochę szumi w kabinie no, ale to SUV. Ogólnie bardzo fajne auto i godne polecenia.

Krystyna z Otwocka
Auto spełnia moje oczekiwania. Wybierałam z mężem spośród: Skoda Kodiaq/Karoq, Hyundai Tuscon, Peugeot 3008/5008, Mitsubishi Outlander, Nissan X-trail, Subaru Forester. Celowaliśmy w rozsądną cenę i rozsądny silnik benzynowy (byle nie małolitrażowa kosiarka) adekwatny też do masy auta. Dodatki takie jak: napęd 4x4 czy automat były drugorzędne. Wszystkie inne wodotryski poza oczywistymi były na trzecim planie. W ostatniej rozgrywce była Mazda i Subaru. Ostatecznie padło na Mazdę i jesteśmy zadowoleni.

Podstawowe wersje silnikowe w Mazda CX-5 (2017 – obecnie):

Silnik

Pojemność
 skokowa
 [c
cm]

Moc maksymalna
 [KM] przy obr/min

Maks. moment
 obrotowy [Nm]
 przy obr/min

Przyspieszenie
 0-100 km/h [s]

Prędkość
 maks. [km/h]

Średnie zużycie
 paliwa [l/100km]

2.0 SKY-G

1998

165 przy 6000

210 przy 4000

10,4

201

6,4

2.0 SKY-G

1998

160 przy 6000

208 przy 4000

10,9

198

6,8

2.5 SKY-G

2488

194 przy 6000

258 przy 4000

8,9

195

7,1

2.2 SKY-D

2191

150 przy 4500

380 przy 1800-2600

9,4

204

5

2.2 SKY-D

2191

175 przy 4500

420 przy 2000

9

208

5,4

2.2 SKY-D

2191

184 przy 4500

420 przy 2000

9,3

211

5,2

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używana Mazda CX-5 II (2017 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki