Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Biedronce w Łodzi uczą się wirtualnie piec chleb. Biedronka testuje gogle wirtualnej rzeczywistości ZDJĘCIA

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
W Biedronce przy ul. Zakładowej testują wirtualną piekarnię
W Biedronce przy ul. Zakładowej testują wirtualną piekarnię Materiały prasowe
Pracownicy ośmiu sklepów sieci Biedronka w kraju rozpoczęli wirtualne szkolenia. Dzięki specjalnym okularom uczą się wypiekania pieczywa. Testy odbywają się także w Łodzi.

Testy odbywają się w sklepach w Warszawie, Bydgoszczy, Gliwicach, Łodzi, Jastrzębiu-Zdroju, Zielonej Górze i Koszalinie. Do wirtualnych szkoleń została wytypowana placówka przy ul. Zakładowej w Łodzi.

Podczas szkolenia pracownik zakłada gogle VR, a do jego rąk bierze dwa joysticki. Dzięki temu przenosi się do wirtualnego sklepu, a w nim za pomocą pilotów i ruchów dłoni podnosi kartony z produktami, łapie szczypce do pieczywa, otwiera drzwi, podpisuje dokumenty, zakłada odzież ochronną. Robi wszystko to, co na co dzień pracownicy sklepów "w realu".

- Zaletą gogli VR jest to, że umożliwiają wielokrotne ćwiczenia, ale i popełnianie błędów w bezpiecznym środowisku - mówi Katarzyna Kozyra z Biedronki. - Są też atrakcyjnym elementem wdrażania do pracy nowych osób.

Szkolenie składa się z trzech etapów:

  • instruktażu, który krok po kroku przeprowadza pracownika przez cały proces wypieku pieczywa, łącznie z obsługą pieca czy dobrymi zasadami higienicznymi;
  • samodzielnego wypiekania, podczas którego system na bieżąco daje informację zwrotną na temat poprawności działań;
  • sprawdzenia umiejętności - w tym procesie informacja zwrotna w całości pokazywana jest dopiero na zakończenie.

Przedstawiciele Biedronki zwracają uwagę na to, ze dzięki wirtualnemu pieczeniu nie ma marnowania pieczywa. W przypadku tradycyjnych szkoleń zdarza się bowiem, że wyrzucane jest pieczywo, które się nie udało.

Nie wiadomo, jak długo potrwają testy ani czy to rozwiązanie zostanie wprowadzone także w innych sklepach sieci. To nie koniec nowości: Sieć wdraża też chatbot, czyli program dzięki któremu pracownicy będą mogli w łatwy i szybki sposób uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące działania firmy, w tym benefitów.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki