W przyszłym roku postoimy dłużej na przystankach?

Agnieszka Magnuszewska
W przyszłym roku postoimy dłużej na przystankach?
W przyszłym roku postoimy dłużej na przystankach? Dziennik Łódzki / archiwum
Czy w przyszłym roku będziemy musieli dłużej czekać na przystankach MPK? Miejscy urzędnicy planują "rozrzedzenie" rozkładów jazdy. W poniedziałek jednak radni z komisji gospodarki mieszkaniowej i komunalnej uznali, że Zarząd Dróg i Transportu musi zwiększyć wydatki na MPK.

Na ten rok ZDiT zamówił u przewoźnika tylko 51,5 mln wozokilometrów. Natomiast zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy powinno ich być 52,5 mln. Na czym opierał się ZDiT podczas kalkulacji?

- Liczyliśmy, że jak zlikwidujemy dublowanie się autobusów i tramwajów na tych samych liniach, to zmieścimy się w limicie - mówi Jan Zbroński, zastępca dyrektora ZDiT.

Po protestach łodzian kursowanie tramwajów i autobusów nie zostało ograniczone. Jednak urzędnicy podległego magistratowi ZDiT chcą to zrobić w 2012 roku. Dlatego chcieli zamówić w MPK tylko 48 mln wozokilometrów. Radni powiedzieli: nie.

- Jeśli ZDiT wyda w przyszłym roku na MPK tyle samo co w tym, będzie działał na szkodę spółki miejskiej. Potrzebne jest przynajmniej 20 mln dodatkowo, biorąc pod uwagę podwyżki cen paliwa oraz wyższe składki rentowe - zaznacza Jan Mędrzak, radny PO.

Radni podkreślają, że ZDiT nie przestrzega zapisów umowy powierzenia usług MPK. Zgodnie z nią, przewoźnik powinien dostać tyle, ile wyliczy niezależna firma. Choć według niej wozokilometr ma kosztować w przyszłym roku 7,09 zł, ZDiT chce za niego płacić 6,45 zł. Dlatego MPK dostałoby 360 mln zł, a nie 394 mln zł. Radni z komisji zaapelują do prezydent, by wprowadziła autopoprawkę do budżetu, która pozwoli znaleźć dodatkowe 40 mln zł na MPK.

CZYTAJ TEŻ:
Tramwaje i autobusy staną na gwiazdkę?
Autobusy nocne będą jeździć co godzinę

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec

A może opłacałoby się łódzkiemu MPK zainwestować w prawdziwy rozkład jazdy, gdzie :
- autobusy nie jeździłyby parami bądź trójkami (często z Olechowa przez Widzew),
- uwzględniałyby i ułatwiały przesiadki, ale nie tylko w ramach tego samego przystanku, a np.przystanku z ulicy obok,
- na czas remontów np.linii tramwajowych w przesilonych okresach zwiększyć częstotliwość przejazdów autobusów, czego nie ma w chwili obecnej.

A może wrócić do pomysłu b.dawnego i umundurować, w jakiś sposób "uwidocznić" kontrolerów biletów. Zmniejszyłoby to przepychanki, karczemne awantury no i te kontrole z zaskoczenia rodem z PRL-u. Kontrole były by miłe dla oka, a nie jak w chwili obecnej kontroler w gaciach do pół łydki i z identyfikatorem na przyrodzeniu. Ponadto kontroler musiałby dostać naprawdę wynagrodzenie i nie liczyłby na to co mu skapnie na boku. Czas pomyśleć o prawdziwej Kulturze w m.Łodzi.

A
ARA

W przyszłym roku? - to "rozrzedzenie" odbywa się od dawna na niektórych trasach. Jeżdżę do pracy autobusem 83 permanentnie nie przyjeżdża rano ten o 7.46 (Krakowska/Biegunowa), w innych godzinach też jeździ jak chce i nigdy nie wiadomo ile będzie trzeba na niego czekać.

Dodaj ogłoszenie