Benefis popularnego solisty odbył się pod tytułem „Gdybym był bogaczem...” - i nic dziwnego: Tewje Mleczarz z musicalu „Skrzypek na dachu” to postać, w którą Zbigniew Macias wcielał się niezliczoną ilość razy w kilku inscenizacjach w teatrach w całej Polsce. Pośród zaproszonych gości wydarzenia byli m.in. śpiewacy Rafał Siwek, Artur Ruciński oraz Dariusz Stachura. Ponadto galę jubileuszową uświetnili tak cenieni artyści, jak Jolanta Bibel, Agnieszka Przekupień, Iwona Socha, Joanna Krasuska-Motulewicz, Sylwester Kostecki, Bartłomiej Misiuda oraz Tomasz Rak. Oprawę muzyczną zapewnili pianiści Aleksandra Nawe i Adam Manijak. Gospodarzem wieczoru był Krzysztof Korwin-Piotrowski, dyrektor artystyczny Fundacji Orfeo. Koncert był wydarzeniem specjalnym 3. Festiwalu im. Bogusława Kaczyńskiego.
- Moim największym prezentem jubileuszowym jest moja publiczność - zapewnił nas bohater wieczoru. - Dla mnie zawsze widzowie byli najważniejsi i wszystko, co robiłem, przygotowywałem z myślą o nich. Liczę, że nikt nie był zawiedziony.
Zbigniew Macias ukończył łódzką Akademię Muzyczną, debiutował, jeszcze jako student, w Teatrze Muzycznym w Łodzi. To na tej scenie dwukrotnie wcielił się w Tewje Mleczarza w „Skrzypku na dachu” J. Bocka, ale także zagrał m.in. tytułowa rolę w musicalu „Zorba” J. Kandera, Jowisza w „Orfeuszu w piekle” J. Offenbacha i Don Kichot w musicalu „Człowiek z La Manchy” M. Leigha (Złota Maska w 1998 roku). Jest laureatem wielu konkursów muzycznych, był solistą Opery Śląskiej w Bytomiu, Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej i Teatru Wielkiego w Poznaniu, od 1992 roku jest solistą Opery Narodowej w Warszawie.
Ma w repertuarze ponad czterdzieści partii operowych, które wykonywał w wielu krajach świata. Wziął udział w nagraniach płytowych oper i musicalu, zrealizował albumy solowe. Zajmuje się również reżyserią, wystawiał „Skrzypka na dachu”, ale w łódzkim Teatrze Muzycznym przygotował m.in. inscenizacje „Krainy uśmiechu” F. Lehára, „Wonderful Town” L. Bernsteina, „Jesus Christ Superstar” A.L. Webbera oraz „Les Misérables” i „Miss Saigon” C.-M. Schönberga. Był też dyrektorem artystycznym tej sceny.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?