- Obsługa wideotelefonów jest bardzo prosta - tłumaczy Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. - Kasjer za pomocą jednego przycisku nawiązuje połączenie z tłumaczem. Osoba niedosłysząca widzi tłumacza na ekranie, a obcokrajowiec przeprowadza z nim rozmowę przez słuchawkę telefoniczną.
Wideotelefon był testowany podczas Euro 2012. Urządzenie zamontowano wtedy na Dworcu Centralnym w Warszawie. Usługa spodobała się podróżnym. Wideotelefony ustawiono później na dworcach: Warszawa Wschodnia, w Poznaniu, Kielcach, Krakowie, Rzeszowie i Szczecinie.
Do tych stacji dołączyła Łódź Kaliska. Na razie urządzenie jest w jednej kasie. - Rozważamy jednak wyposażenie kolejnych kas - dodał Stilger.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?