reklama

Wielton stawia na innowacyjne rozwiązania. Prezentacja naczep Curtain Master FOTO, WIDEO

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Zaktualizowano 
Dzięki własnemu centrum badawczemu w Wieluniu Wielton stworzył nowatorską grupę naczep Curtain Master, które umocnią pozycję firmy jako europejskiego potentata. Trwa rozbudowa wieluńskich zakładów produkcyjnych.

Nowoczesna stacja do testowania naczep w Wieluniu to jedyny taki ośrodek w Polsce i jeden z dwóch w Europie. Centrum Badawczo-Rozwojowe pozwala w warunkach laboratoryjnych sprawdzić, jak zachowuje się projektowany pojazd na drodze i wprowadzać ulepszenia, zanim trafi do sprzedaży. Wielton zaprezentował pełną gamę naczep kurtynowych, które powstały przy ścisłym udziale CBR.

- Dziś możemy już powiedzieć, że mamy w 100 proc. wdrożone wszystkie rozwiązania, które planowaliśmy, jeśli chodzi o tę rodzinę naczep - mówi Andrzej Mowczan, dyrektor komercyjny Wieltonu SA.

Prezentacja naczepy Curtain Master:

Naczepy kurtynowe służą do przewozu w zasadzie każdego rodzaju towaru. W konstrukcji pojazdu wprowadzono szereg innowacyjnych rozwiązań. Zanim pierwszy model Curtain Mastera wyjechał na drogi, testowano go 20 miesięcy. W badaniach uczestniczył 50-osobowy zespół specjalistów z czterech krajów, który dokonał aż 135 udoskonaleń produktu. Dużym atutem naczepy jest to, że można ją na wiele sposobów konfigurować.

- Klient ma wpływ na budowę naczepy - od wyboru rodzaju osi po kolor. Żartujemy w firmie, że nie ma u nas dwóch takich samych naczep - mówi Marcin Topór z Wieltonu. - Przykładamy dużą wagę do detali, które wpływają na komfort obsługi naczepy przez kierowcę.

Wielton od lat rozwija własną myśl technologiczną. Zbudowane kosztem 22 mln zł Centrum Badawczo-Rozwojowe zostało uruchomione na początku 2016 r. Rdzeniem symulatora jest ukryta pod ziemią skomplikowana konstrukcja, którą tworzy m.in. 600-tonowa masa sejsmiczna. Dzięki temu inżynierowie są w stanie odwzorować wszelkie przeciążenia, wyboje, zakręty.

- Kompleksowo testujemy naczepy na dystansie ok. pół miliona kilometrów, co odpowiada 4-5 latom eksploatacji - mówi Maciej Kaczor, dyrektor badań i rozwoju Wieltonu. - Bez własnego centrum badawczego z pewnością tak szybki nasz rozwój nie byłby możliwy. Jest to stanowisko bardzo uniwersalne, które pozwala prowadzić testy wielu różnych typów naczep.

Nowatorskie są też same procesy produkcyjne. Mowa o spawaniu hybrydowym, a także lakierowaniu podwozi w jednej z największych w Europie automatycznych linii KTL, która niedawno została zainstalowana w wieluńskiej fabryce. Uczestnicy wczoraszej prezentacji mieli okazję zwiedzić zakład produkcyjny Wieltonu, po którym oprowadzał jego dyrektor Piotr Bogaczyński.

Linia KTL w Wieltonie:

W sąsiedztwie istniejących hal przemysłowych trwa budowa kolejnych obiektów Wieltonu. Spółka zagospodarowuje już także działkę w kompleksie dawnej cukrowni, którą kupiła od gminy Wieluń.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

V
Vc

To jest news

Autobus nie przyjechał na czas? No to przewoźnik zapłaci za twojego Ubera https://a.msn.com/r/2/AAJw98v?m=pl-pl

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3