Wielton stawia na innowacyjne rozwiązania. Prezentacja naczep Curtain Master FOTO, WIDEO

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Fot. Zbigniew Rybczyński
Dzięki własnemu centrum badawczemu w Wieluniu Wielton stworzył nowatorską grupę naczep Curtain Master, które umocnią pozycję firmy jako europejskiego potentata. Trwa rozbudowa wieluńskich zakładów produkcyjnych.

Nowoczesna stacja do testowania naczep w Wieluniu to jedyny taki ośrodek w Polsce i jeden z dwóch w Europie. Centrum Badawczo-Rozwojowe pozwala w warunkach laboratoryjnych sprawdzić, jak zachowuje się projektowany pojazd na drodze i wprowadzać ulepszenia, zanim trafi do sprzedaży. Wielton zaprezentował pełną gamę naczep kurtynowych, które powstały przy ścisłym udziale CBR.

- Dziś możemy już powiedzieć, że mamy w 100 proc. wdrożone wszystkie rozwiązania, które planowaliśmy, jeśli chodzi o tę rodzinę naczep - mówi Andrzej Mowczan, dyrektor komercyjny Wieltonu SA.

Prezentacja naczepy Curtain Master:

Naczepy kurtynowe służą do przewozu w zasadzie każdego rodzaju towaru. W konstrukcji pojazdu wprowadzono szereg innowacyjnych rozwiązań. Zanim pierwszy model Curtain Mastera wyjechał na drogi, testowano go 20 miesięcy. W badaniach uczestniczył 50-osobowy zespół specjalistów z czterech krajów, który dokonał aż 135 udoskonaleń produktu. Dużym atutem naczepy jest to, że można ją na wiele sposobów konfigurować.

- Klient ma wpływ na budowę naczepy - od wyboru rodzaju osi po kolor. Żartujemy w firmie, że nie ma u nas dwóch takich samych naczep - mówi Marcin Topór z Wieltonu. - Przykładamy dużą wagę do detali, które wpływają na komfort obsługi naczepy przez kierowcę.

Wielton od lat rozwija własną myśl technologiczną. Zbudowane kosztem 22 mln zł Centrum Badawczo-Rozwojowe zostało uruchomione na początku 2016 r. Rdzeniem symulatora jest ukryta pod ziemią skomplikowana konstrukcja, którą tworzy m.in. 600-tonowa masa sejsmiczna. Dzięki temu inżynierowie są w stanie odwzorować wszelkie przeciążenia, wyboje, zakręty.

- Kompleksowo testujemy naczepy na dystansie ok. pół miliona kilometrów, co odpowiada 4-5 latom eksploatacji - mówi Maciej Kaczor, dyrektor badań i rozwoju Wieltonu. - Bez własnego centrum badawczego z pewnością tak szybki nasz rozwój nie byłby możliwy. Jest to stanowisko bardzo uniwersalne, które pozwala prowadzić testy wielu różnych typów naczep.

Nowatorskie są też same procesy produkcyjne. Mowa o spawaniu hybrydowym, a także lakierowaniu podwozi w jednej z największych w Europie automatycznych linii KTL, która niedawno została zainstalowana w wieluńskiej fabryce. Uczestnicy wczoraszej prezentacji mieli okazję zwiedzić zakład produkcyjny Wieltonu, po którym oprowadzał jego dyrektor Piotr Bogaczyński.

Linia KTL w Wieltonie:

W sąsiedztwie istniejących hal przemysłowych trwa budowa kolejnych obiektów Wieltonu. Spółka zagospodarowuje już także działkę w kompleksie dawnej cukrowni, którą kupiła od gminy Wieluń.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie