Wilgotna reklama łódzkiego ogólniaka (FILM)

Maciej Kałach
Kluczowe ujęcie 37-sekundowego spotu XXVI LO w Łodzi
Kluczowe ujęcie 37-sekundowego spotu XXVI LO w Łodzi
Drugoklasiści z XXVI Liceum Ogólnokształcącego nakręcili reklamę swojej szkoły nawiązującą do męskiego seksu analnego, dyskutowali o niej na lekcji przedsiębiorczości, a potem wrzucili na internetowy serwis You Tube.

37-sekundowy spot powstał pod natryskami ogólniaka. Gorącą kąpiel w kabinach przedzielonych marmurową ścianką bierze dwóch przystojniaków odzianych w kąpielówki. Podkładem muzycznym reklamy jest piosenka dziecięcego zespołu Fasolki o mydle, które "wszystko umyje, nawet uszy i szyję". Po kilkunastu sekundach jeden z chłopaków wychodzi spod natrysku i wypuszcza z rąk mydło. Gdy schyla się, aby podnieść zgubę, za jego pośladkami pojawia się kolega spod drugiego natrysku.

Po szybkim cięciu przez ostatnie sekundy reklamy oglądamy komunikat: "Po 26 LO wejdziesz wszędzie! 98 proc. absolwentów naszej szkoły dostaje się na wymarzone studia i spełnia się zawodowo".

Ustaliliśmy, że w liceum lekcje przedsiębiorczości, na których kręci się reklamy szkoły, prowadzi Izabela Woropaj. - Zadaniem uczniów jest wybranie elementów, którymi szkoła może się pochwalić, np. nowe boisko Orlik, czyste toalety albo wysoki poziom nauki - mówi Woropaj, która realizuje się artystycznie śpiewając w zespole ewangelizacyjnym Mocni w Duchu. - Reklama została zaprezentowana na lekcji jako przykład klipu kontrowersyjnego, po jej wyświetleniu wśród uczniów rozpętała się burzliwa dyskusja o zasadach, których w spotach przekraczać nie wolno.

Idiotyzm, antyreklama szkoły i tyle - mówi kurator Jan Kamiński

Małgorzata Wiśniewska, dyrektor XXVI LO, twierdzi, że reklamy, które młodzież przygotowuje na lekcje przedsiębiorczości, są inne. - W sposób poważny, ale i dowcipny reklamują szkołę. Zamieszczony filmik traktuję jako wybryk uczniowski. Nie narusza on godności osobistej, uczuć ani prawa, w związku z tym nie będę prowadzić dochodzenia w tej sprawie. Jedynie na apelu szkolnym zamierzam na ten temat porozmawiać z młodzieżą i wyjaśnić, że takim nierozsądnym zachowaniem powodują niepotrzebne zamieszanie wokół szkoły - napisała w e-mailu Wiśniewska.

Film podesłaliśmy też Janowi Kamińskiemu, kuratorowi oświaty. - Idiotyzm, antyreklama szkoły i tyle - powiedział.

Skoro dyrektorka spokojnie podchodzi do sprawy i nie ściga autorów spotu, szkole może to tylko pomóc w promocji. Tak twierdzi Michał Grzesik, psycholog i znawca reklamy. - Liceum będzie uchodziło za liberalne, gdzie posługiwanie się nawiązaniami do zachowań homoseksualnych nie budzi sprzeciwu - mówi Grzesik.

Jednak Piotr Płacek, łódzki przedstawiciel Kampanii przeciw Homofobii, reklamy mianem gejowskiej by nie określił. - Przecież to raczej typ humoru kojarzący się z więziennictwem - mówi Płacek.

Wideo

Materiał oryginalny: Wilgotna reklama łódzkiego ogólniaka (FILM) - Dziennik Łódzki

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sfetrf
Minęły 2 lata od tej reklamy, a XXVI cieszy się ogromną popularnością! Renomowana szkoła, kulturalni uczniowie z bardzo dobrymi wynkiami w nauce, faktycznie - PO XXVI WEJDZIESZ WSZĘDZIE! To prawda, bo uczniowie, którzy są na filmiku dostali się na bardzo dobre kierunki:))
t
trblmkr
Nie widzę nic zdrożnego w tej reklamie, owszem, jest kontrowersyjna i odważna, ale tak się w dzisiejszych czasach robi reklamy. Robienie z tego afery, opisanie spotu w tak niekorzystny sposób nastawi negatywnie do szkoły i reklamy osoby, które filmiku nie widziały. Widzę, że po "szokujący" materiał do artykułu pan Maciek "wejdzie wszędzie". Pozdrawiam 26 LO.
d
dominik
jako absolwent XXVI mogę tylko stwierdzić, że podobne przejawy uczniowskiego humoru sprzyjają tylko dość liberalnej atmosferze w szkole, a sama Pani Woropaj jest świetnym, zabawnym nauczycielem, który z pewnością taki humor rozumie. Widać za czasów pana redaktora tabu było wszechobecne i uczniowie bali się pokazywać takie treści więc proszę nie leczyć swoich kompleksów poprzez swój zawód, polegający na czepialstwie i robieniu afery wobec 'pierdoły'.
J
JJJJJ
Aborcjo wróc.
T
Twój podpis
jeszcze nie widziałem większej bzdury niż ten artykuł
n
nick
Robienie z niczego afery to motto Łódzkich dziennikarzy. Czyżby skończyła się tematyka polityczna?? A może próbuje ktoś tu zabłysnąć w sferze mediów robiąc z młodych kreatywnych ludzi bandę niepoprawnych nastolatków? Opanujcie się ludzie, bo niebawem nikt już nie będzie chciał czytać waszych śmiesznych artykułów.
w
wvw
Robicie aferę o byle co, wyolbrzymiacie.. Ta afera wygląda zupełnie tak samo jak z teletubisiem-pedałem.
A reklama mi się podoba i jest robiona przez ludzi naprawdę na poziomie, wiem, bo sama tam chodzę. To bardzo dobre LO. ;)
I przez to niewinni uczniowie, którzy zrobili reklamę z poczuciem humoru będą teraz mieli konsekwencje za nic.
r
rez
Maciej Kałach - mistrz szokującego dziennikarstwa! Po przeczytaniu nagłówka liczyłem na sensacje przynajmniej porównywalną do sprawy molestowania nastoletniej dziewczynki w jednej z gdańskich szkół. Wytłuszczone słowa Jana Kamińskiego dodatkowo zwiastują, że w artykule znajdziemy kawał obiektywnego dziennikarstwa... Rozczarować mogłoby tylko zakończenie w którym znaleźć możemy wypowiedzi psychologa, specjalisty i znawcy reklamy Michała Grzesika popierającą pomysł uczniów XXVI LO. Reklama nie tyle miała propagować treści homoseksualne co wykorzystywać mechanizmy rządzące dzisiejszym rynkiem reklam. Sukces najlepszych produkcji reklamowych oparty jest dziś głównie na ich kontrowersyjności, grze skojarzeń oraz precyzyjnym wyborze środków zależnie od odbiorców. Ta reklama skierowana była do inteligentnych nastolatków, gimnazjalistów. Uczniowie drugiej klasy liceum doskonale zdawali sobie z tego sprawę. O sukcesie tego spotu świadczyć może także Ten artykuł. Szkoda tylko, że autor się nie popisał : P
r
rez
Maciej Kałach - mistrz szokującego dziennikarstwa! Po przeczytaniu nagłówka liczyłem na sensacje przynajmniej porównywalną do sprawy molestowania nastoletniej dziewczynki w jednej z gdańskich szkół. Wytłuszczone słowa Jana Kamińskiego dodatkowo zwiastują, że w artykule znajdziemy kawał obiektywnego dziennikarstwa... Rozczarować mogłoby tylko zakończenie w którym znaleźć możemy wypowiedzi psychologa, specjalisty i znawcy reklamy Michała Grzesika popierającą pomysł uczniów XXVI LO. Reklama nie tyle miała propagować treści homoseksualne co wykorzystywać mechanizmy rządzące dzisiejszym rynkiem reklam. Sukces najlepszych produkcji reklamowych oparty jest dziś głównie na ich kontrowersyjności, grze skojarzeń oraz precyzyjnym wyborze środków zależnie od odbiorców. Ta reklama skierowana była do inteligentnych nastolatków, gimnazjalistów. Uczniowie drugiej klasy liceum doskonale zdawali sobie z tego sprawę. O sukcesie tego spotu świadczyć może także Ten artykuł. Szkoda tylko, że autor się nie popisał : P
n
nick
Uważam , że nauczycielka nie odpowiada za to co uczniowie wymyślą. Dobrze, że wskazała niestosowność treści. Szkoda, że autorzy artykułu wskazują ją jako prowodyra filmu. Dziennikarstwo prymitywnego lotu ... Panie Kałach!!!
p
pol
Brawo! Zabawne i z polotem.
o
olo
Uf czym skorupka za młodu nasiąknie na starość trąci a przykładów do naśladowania cała masa a to parada gejów a to inne ekscesy różnych zboków a jak do tego dodamy że uczyć się nie chce bo to trudniejsze to zajmują się głupotami pod nadzorem oczywiście ciała pedagogicznego -No brawo dla takich pedagogów jest przyzwolenie samej dyrekcji a może o zmiennej orientacji i stąd ta tolerancja ?!No bo żeby życie miało smaczek raz dzie...itd. .
k
kinol
Poziom Palikota
A
Arnoldzio
Skoro się o niej pisze i wywołuje komentarze to znaczy że jest trafem w 100 procent.Bo o to chodzi w reklamie.
A
Ania
Aż się Lublin Łodzią zajął:-)))))
Dodaj ogłoszenie