- Współpraca z konserwatorem rozpoczęła się przy konsultacjach projektów z programu Mia100 kamienic, w ramach którego jesteśmy zaangażowani w odtwarzanie historycznej tkanki Łodzi – mówi Katarzyna Stańczak, architekt z pracowni RWSL. - Zostaliśmy poproszeni przez konserwatora o pomoc w przygotowaniu wytycznych dla właścicieli sklepów i nieruchomości przy Piotrkowskiej - dodaje.
Architekci z RWSL proponują ujednolicenie i uporządkowanie witryn i znaków reklamowych przy głównej ulicy miasta. - Chcemy zachęcić najemców z ulicy Piotrkowskiej do stosowania zabiegów znanych z galerii handlowych, gdzie wygląd witryny zachęca potencjalnego klienta do wejścia do środka - mówi Stańczak.
Witryny powinny być dopasowane do charakteru ulicy i spójne z historyczną tkanką miasta. Do takich wytycznych zostali zobligowani właściciele lokali przy 5th Avenue w Nowym Jorku, Polach Elizejskich w Paryżu czy Oxford Street w Londynie.
Zdaniem architektów, w Łodzi konkretne rozwiązania mogą zostać określone w książce standardów, przy przeanalizowaniu kosztów związanych z wymianą istniejących witryn i określeniu możliwości budżetowych najemców bądź właścicieli budynków.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?