Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na trasie W-Z po interwencji korporacji taksówkarskich

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
Taksówkarze mają pomagać ZDiT w usprawnieniu ruchu na trasie W-Z. Apelują o dodatkowy pas do jazdy na wprost i lewoskręt w Przędzalnianą

Łódzkie korporacje taksówkarskie mają pomóc Zarządowi Dróg i Transportu w usprawnieniu ruchu na trasie W-Z. Jak? Przekazując swoje uwagi odnośnie obecnej organizacji ruchu czy cykli świateł oraz pomysły, jak je poprawić. Wczoraj prezesi trzech korporacji ponownie spotkali się z Grzegorzem Misiornym, zastępca dyrektora ZDiT ds. transportu i inżynierii.

- Cały czas staramy się poprawić funkcjonowanie systemu sterowania ruchem i zbieramy uwagi od łodzian. W zeszłym tygodniu spotkaliśmy się z korporacjami taksówkarskimi i ustaliliśmy, że będą nam przekazywać swoje spostrzeżenia telefonicznie czy mailowo, a poza tym będziemy się spotykać co dwa miesiące - mówi Grzegorz Misiorny i dodaje, że w spotkaniach bierze też udział straż miejska oraz policja.

Kolejne spotkanie 8 stycznia. Jakie uwagi do tej pory zgłosili taksówkarze?

Otwarcie trasy W-Z. Pierwszy tramwaj odjechał z Retkini [ZDJECIA,FILM]

- Zwracamy uwagę nie tylko na problemy, które dotyczą taksówkarzy, ale wszystkich zmotoryzowanych łodzian. Jednym z nich jest cykl świateł na skrzyżowaniu Bandurskiego - Włókniarzy - Mickiewicza. Widzimy też problemy na centralnym odcinku trasy W-Z - mówi Henryk Owczarek, prezes Radio Taxi MPT 919.

Tablice na trasie W-Z w Łodzi wprowadzają w błąd przyjezdnych

- Mamy uwagi co do góry trasy W-Z między Żeromskiego a Sienkiewicza. Brakuje tam wyraźnie jednego pasa, bo górna jezdnia zbiera cały ruch od ul. Żeromskiego przez ul. Wólczańską po al.Kościuszki . Dlatego w godzinach szczytu odcinek ten się korkuje. Powinno się wprowadzić więcej pasów uniwersalnych, czyli zarówno do jazdy na wprost i skrętów - dodaje Grzegorz Olczyk z Tele Taxi 22.

Otwarcie trasy W-Z. Samochody pojechały tunelem [ZDJĘCIA,FILM]

Propozycji usprawnienia ruchu jest więcej.

- Warto byłoby wprowadzić lewoskręty z al. Piłsudskiego w Przędzalnianą w obu kierunkach - zaznacza Mariusz Bedyniak, prezes Tele Taxi 400 400.

Prezesi korporacji taksówkarskich zwracają też uwagę, że zezwolenie tirom na wjazd do miasta znacznie pogorszyło sytuację na ul. Kopcińskiego i Narutowicza. Korki na tych ulicach znacznie się wydłużyły.

Sygnalizacja na przejściach dla pieszych na trasie W-Z do poprawki. Nie da się przejść na zielonym

Lewoskręty po nowemu


Na skrzyżowaniu Bandurskiego / Mickiewicza - Włókniarzy / JP II nie tylko zmieniono ustawienie sygnalizacji, ale również ponownie zmieniono układ lewoskrętów.

Dodano drugi lewoskręt z al. Bandurskiego w al. Włókniarzy w kierunku północnym, bo przy jednym lewoskręcie tworz yły się za duże korki. To według ZDiT wymusiło likwidację drugiego lewoskrętu z al. JP II w Bandurskiego , który niedawno domalowano. Problem był z nim taki, że o ile oznakowanie poziome zezwalało tylko na lewsokręt, o tyle sygnalizator wskazywał kierunek jazdy na wprost. Przyczyniło się to do wypadku z udziałm autobusu i tramwaju. ZDiT problem rozwiązał, likwidując drugi lewoskręt.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki