Okazuje się także że w okresie świąt, zarówno Wielkanocy jak i Bożego Narodzenia, nie oszczędzamy i sięgamy po sprawdzone, czyli markowe produkty.
Rzadziej natomiast decydujemy się za zakup np. produktów marketowej marki własnej, które są popularne w innych okresach roku.
Według firmy badawczej AC Nielsen w ciągu roku zjadamy nawet 51 milionów litrów majonezu. Oznacza to, że na zakup majonezu wydajemy rocznie 609 milionów złotych.
To produkt, który jest obecny w aż 94 procentach gospodarstw domowych w kraju.
Majonez to także ten artykuł, który nie jest podatny na kryzys. Jak tłumaczy Jerzy Misiak, prezes Wytwórczej Spółdzielni Pracy "Społem", producenta majonezu Kieleckiego, rynek spożywczy jest bardziej odporny na zawirowania.
- O ile możemy zrezygnować z zakupu dóbr takich, jak ekskluzywne ubrania czy kosmetyki, o tyle żywność jest niezbędna do przeżycia - podkreśla Jerzy Misiak. - Ważna jest jednak systematyczna analiza sytuacji rynkowej, a także umiejętne dostosowanie się do zmieniających się potrzeb. Dlatego też w naszej firmie staramy się na bieżąco odpowiadać na pojawiające się oczekiwania klientów, uzupełniając ofertę handlową o wyroby w nowych wersjach smakowych takie, jak np. Majonez Kielecki z czosnkiem. Choć sprzedaż artykułów niestandardowych jest wyraźnie mniejsza niż ich tradycyjnych odpowiedników wierzymy, że to właśnie one stanowią przyszłość rynku spożywczego w Polsce.
Do chętnie kupowanych majonezów należą też produkty marki Winiary, a także Motyla, produkowanego w miejscowości Rokiciny Kolonia pod Łodzią.
Majonez gości na stołach europejskich od ponad 250 lat.
Wymyślony został nad morzem Śródziemnym w XVIII w, prawdopodobnie przez mieszkańców stolicy obleganej przez Francuzów wyspy Minorki - Mahon. Mieszkańcy, którym pozostała z zapasów tylko oliwa i jaja, stworzyli sos, który urozmaicał monotonne posiłki.
Wielkanoc to także okres, gdy rośnie spożycie chrzanu oraz ketchupu, różnych sosów i tzw. dressingów.
Z badań GfK Consumer Tracking wynika, że przed świętami na sam chrzan Polacy wydają 20 milionów złotych, a sprzedaż sosów, musztard i ketchupów rośnie nawet o 30 procent w porównaniu do innych okresów roku.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?