Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

100 mln zł na majonez wydajemy w święta!

Alicja Zboińska
Sprzedaż majonezu rośnie przed Wielkanocą. Na święta kupujemy majonezu za 100 mln zł!
Sprzedaż majonezu rośnie przed Wielkanocą. Na święta kupujemy majonezu za 100 mln zł! Marcin Makówka
Producenci majonezu mogą zacierać ręce: zbliżają się te dni w roku, gdy zużycie majonezu jest największe. Analitycy firmy GfK Consumer Tracking wyliczyli, że w okresie świąt jemy go nawet o 100 procent więcej niż latem. W tym czasie Polacy wydają na niego ponad 100 milionów złotych!

Okazuje się także że w okresie świąt, zarówno Wielkanocy jak i Bożego Narodzenia, nie oszczędzamy i sięgamy po sprawdzone, czyli markowe produkty.

Rzadziej natomiast decydujemy się za zakup np. produktów marketowej marki własnej, które są popularne w innych okresach roku.

Według firmy badawczej AC Nielsen w ciągu roku zjadamy nawet 51 milionów litrów majonezu. Oznacza to, że na zakup majonezu wydajemy rocznie 609 milionów złotych.

To produkt, który jest obecny w aż 94 procentach gospodarstw domowych w kraju.

Majonez to także ten artykuł, który nie jest podatny na kryzys. Jak tłumaczy Jerzy Misiak, prezes Wytwórczej Spółdzielni Pracy "Społem", producenta majonezu Kieleckiego, rynek spożywczy jest bardziej odporny na zawirowania.

- O ile możemy zrezygnować z zakupu dóbr takich, jak ekskluzywne ubrania czy kosmetyki, o tyle żywność jest niezbędna do przeżycia - podkreśla Jerzy Misiak. - Ważna jest jednak systematyczna analiza sytuacji rynkowej, a także umiejętne dostosowanie się do zmieniających się potrzeb. Dlatego też w naszej firmie staramy się na bieżąco odpowiadać na pojawiające się oczekiwania klientów, uzupełniając ofertę handlową o wyroby w nowych wersjach smakowych takie, jak np. Majonez Kielecki z czosnkiem. Choć sprzedaż artykułów niestandardowych jest wyraźnie mniejsza niż ich tradycyjnych odpowiedników wierzymy, że to właśnie one stanowią przyszłość rynku spożywczego w Polsce.

Do chętnie kupowanych majonezów należą też produkty marki Winiary, a także Motyla, produkowanego w miejscowości Rokiciny Kolonia pod Łodzią.

Majonez gości na stołach europejskich od ponad 250 lat.
Wymyślony został nad morzem Śródziemnym w XVIII w, prawdopodobnie przez mieszkańców stolicy obleganej przez Francuzów wyspy Minorki - Mahon. Mieszkańcy, którym pozostała z zapasów tylko oliwa i jaja, stworzyli sos, który urozmaicał monotonne posiłki.

Wielkanoc to także okres, gdy rośnie spożycie chrzanu oraz ketchupu, różnych sosów i tzw. dressingów.

Z badań GfK Consumer Tracking wynika, że przed świętami na sam chrzan Polacy wydają 20 milionów złotych, a sprzedaż sosów, musztard i ketchupów rośnie nawet o 30 procent w porównaniu do innych okresów roku.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki