Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa dróg wokół dworca Łódź Fabryczna. Kolejne opóźnienia są ponoć wykluczone [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Drogowcy zapewniają, że budowa dróg wokół dworca Łódź Fabryczna zakończy się do 11 grudnia, czyli gdy nowy dworzec zacznie w końcu działać.

Nawet największe opady śniegu czy mrozy mają nie przeszkodzić wykonawcy dróg wokół nowego dworca by ukończyć prace do 11 grudnia. Oczywiście tzw. ostateczny termin był już zmieniany kilka razy. Poprzedni, od którego wykonawca ponoć miał nie odstępować, to 30 września. Kolejny - 15 listopada, wyznaczony dla ul. Nowotargowej, też nie został dotrzymany. Wczoraj w tej sprawie Zarząd Inwestycji Miejskich spotkał się z wykonawcą przydworcowych dróg.

- Mamy zapewnienie wykonawcy, że 11 grudnia wszystko będzie funkcjonować i będą pozwolenia na użytkowanie dróg. Prace są już tak zaawansowane, że żadne opady śniegu nie przeszkodzą wykonawcy w dotrzymaniu terminu - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZIM.

Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, podkreśla, że wybudowano i przebudowano już 7 dróg wokół dworca a koleje są w fazie realizacji. Opozycja jednak zarzuca władzy, że okolice dworca przypominają betonową czy asfaltową pustynię.

CZYTAJ TEŻ: Trwa budowa dróg wokół nowego dworca Łódź Fabryczna

- Przejęłam ten projekt po poprzednikach. Gdybym to ja decydowała o układzie drogowym, na pewno ograniczyłabym szerokość dróg. Postawiłabym na większe zagęszczenie ulic o mniejszych przekrojach - zaznacza Zdanowska. - Jednak to rzeczywistość pokaże czy są one przewymiarowane.

Najszersza jest ul. Nowotargowa, bo ma po dwa pasy w każdym kierunku. Poza tym ma ona dwa poziomy. - Górny poziom ul. Nowotargowej od Narutowicza do Tuwima jest dedykowany samochodom osobowym. Znajdują się na nim ronda, z których będziemy mogli zjechać na parking typu kiss& ride (tylko do wysadzenia pasażera - red.) oraz na parkingi na dłuższy postój, znajdujące się na dworcu - tłumaczy Mikołajec. - Z kolei autobusy dalekobieżne, jak i komunikacja miejska będą miały swoje ścieżki dojazdu do dworca. Główna z nich to ul. Nowowęglowa, która na razie zostanie wybudowana do ul. Wierzbowej. To właśnie ul. Wierzbową autobusy mają dojeżdżać do dworca. To właśnie pod ich ruch droga została zaprojektowana i dlatego wybudowaliśmy na niej sygnalizację.

CZYTAJ TEŻ: Nowe Centrum Łodzi. Ulica Nowowęglowa powstanie do końca 2017 roku

W kolejnych latach Nowowęglowa ma zostać przedłużona do ul. Kopcińskiego. Najpierw jednak powstanie sama jezdnia. - Kolejny etap, który będzie realizowany z projektu „Tramwaj dla Łodzi”, to budowa tuż obok jezdni torowiska tramwajowego. To dodatkowo skomunikuje dworzec z ul. Kopcińskiego - mówi Mikołajec.

Na razie jednak z Kopcińskiego będzie można zjechać tylko na ul. Tuwima. Podobnie jak z ul. Nowotargowej. Dlatego mieszkańcy Tuwima obawiają się korków. - Według nas obecny układ drogowy powinien odebrać potoki ruchu od strony dworca. Obecnie jednak trwają też analizy, jakie może być natężenie tego ruchu - mówi Zdanowska.

Poza tym ZIM przeprojektowuje ul. Targową na odcinku Tuwima - Piłsudskiego, w którą auta muszą skręcić by dojechać od Nowotargowej do al. Piłsudskiego. - Poprzedni projekt nie spełnił oczekiwań mieszkańców Łodzi (zbyt szeroka jezdnia - red.) - zaznacza Mikołajec. - Przebudowa ulicy jest planowana w kolejnych latach.

CZYTAJ TEŻ: Dworzec Łódź Fabryczna. Drogi wokół obiektu będą gotowe dopiero zimą

Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem 7 - 13 listopada 2016 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki