Budowa dworca Fabrycznego zakorkuje Łódź

Jolanta Sobczyńska, Agnieszka Magnuszewska
Tak ma wyglądać wnętrze nowego dworca
Tak ma wyglądać wnętrze nowego dworca Krzysztof Szymczak
Udostępnij:
16 października rozpoczyna się przebudowa dworca Łódź Fabryczna. We wtorek do Zarządu Dróg i Transportu miał trafić nowy rozkład jazdy pociągów, który pozwoli przygotować zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów.

Jednak już dziś wiadomo, że trudno będzie uniknąć paraliżu komunikacyjnego, bo budowa nowego dworca zbiegnie się z modernizacją trasy wschód - zachód z Janowa na Retkinię. O skutkach "kolizji" debatowali we wtorek radni z komisji finansów.

- Wstępny projekt rozkład jazdy pociągów dostali już przewoźnicy. Mają go przekazać do konsultacji władzom miasta. Nowy rozkład zakłada zmiany w kursowaniu ponad 300 pociągów - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Pasażerowie poznają nowy rozkład jazdy 4 października.

Rozkład, który ma obowiązywać do 10 grudnia, zakłada, że większą część pociągów przyjmie stacja Łódź Widzew. Tylko 5 składów rano i 5 wieczorem ma dojeżdżać na dworzec Łódź Kaliska. Jednak po 10 grudnia większość pociągów (przez stację Chojny) będzie jechała na Łódź Kaliską.

Przebudowa dworca fabrycznego ma trwać do końca 2014 roku. W tym samym czasie zakończy się budowa trasy w-z, co znacznie utrudni poruszanie się po Łodzi. - Gdy dworzec na Widzewie przejmie ruch pasażerów trudno będzie przebić się do centrum! Przecież wtedy czeka nas paraliż komunikacyjny w mieście - zaznacza Jacek Borkowski, radny z komisji finansów.

Joanna Wasilewska-Kłąb, wicedyrektor w ZDiT potwierdziła podczas obrad komisji, że dwie inwestycje mogą się zbiec.

- Gdy staraliśmy się o dofinansowanie na trasę w-z nie było mowy o przebudowie dworca - mówi Wasilewska - Kłąb. - Gdy będziemy znać dokładny harmonogram prac na dworcu Fabrycznym, ustalimy prace przy w-z. Chcemy zacząć od budowy torowiska na Olechowie oraz przebudowy drogi od dworca Kaliskiego w stronę Retkini. Jednak gdy budowa przeniesienie się z Widzewa w stronę centrum, kolizji nie da się uniknąć.

Jednak kilka godzin później ZDiT uspokajał, że roboty na trasie w-z i przy budowie dworca mogą się zbiec tylko w pobliżu Piłsudskiego i nowej Targowej. To właśnie tam planowano wybudować tunel i wprowadzić tramwaje i samochody pod ziemię. Nie wiadomo jednak czy powstanie, bo na razie aktualizowana jest koncepcja trasy.

- Najwcześniej przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy może być ogłoszony w sierpniu przyszłego roku. Wstępne prace rozpoczniemy w 2012 r., głównie będą prowadzone za dwa lata - mówi Aleksandra Mioduszewska z biura prasowego ZDiT.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
paw.
No nareszcie dociera do niektórych że przebudowa fabrycznego to głupota(nie pierwsza zresztą).Na pewno lepiej żeby wyremontowali i zostawili w spokoju dworzec jedyny w swoim rodzaju,a tak podzieli los kaliskiego.
m
mikko
a przepraszam, że się wtrącam, ale czy masz może linka, bądź wiesz skąd wiadomo co się stanie z pks na fabrycznym?
P
Paweł
witam,

proszę o jasne info .Dlaczeo nasz dworzec Łódź Fabryczna po remoncie ma się nazywać Centralna.
Fabryczna to historyczna nazwa i rozpoznawalna w całej Polsce, dworców centralnych jest dużo.
taka zmiana to absurd!
ł
łodzianka
a jak ja mam sie dostac na dworzec widzew?
Na dworzec fabryczna mam 30-40 min , na kaliska 40-60 , na widzew minimum połtorej godziny. Nie mam opcji bym na 8 dojechała do warszawy gdy wyjde po 4 rano.
.
Sam mieszkasz na wiosce, podawane było tylko o kursach zagranicznych i nic więcej.
W
Wojtek z Kruplina
U nas w Kruplinie jak budowali remize to tez zakorkowali cala wies. Sasiad tak sie zakorkowal wisnioweczka,ze swoim sportowym polonezem przez tydzien nie mogl jezdzic. A nasz bojowy Jelcz OSP na akcji nie byl juz chyba z pol roku,wszyscy zakorkowani%%%.
Ł
ŁODZIANIN
i modernizować jak najwięcej nie patrzeć na wiecznych maruderów co na dzień rano wstają z łóżka lewą nogą,ale! przy tym myśleć z wyprzedzeniem bo inaczej bałagan będzie permanentny..
s
satanclaus67
Na efekty poczekamy. O ile się ich doczekamy. Ale wielu z was chciałoby, żeby zmiany w mieście odbywały sie jak w numerze Davida Copperfielda. Rok przygotowań w największej tajemnicy, a potem cud w ciągu 2 minut. Get real.
t
turysta
tunel pod ulicą targową?? ale nowość !! a dlaczego nie kosmodrom ze stałym, cogodzinnym połączeniem z marsem lub nawet jowiszem !! tych urzędasów ze zdanowską na czele zupełnie pogięło !! Proponuję, na czas remontów, sprowadzić z polany Palenicy, góralskie furmanki, które teraz w zimę stoją bezczynnie.
Uruchomić serwis furmankowy, a ruch samochodowy na piłsudskiego zakazać !!
l
lodz74
pks będzie na kaliskim,podawane to już było nie raz,tylko trzeba czytać!-a burdel to ty może masz u siebie na wiosce!
B
BettyMegami
Czemu to miasto we wszystkim usiłuje być nieudolną kopią Warszawki?
.
A o losach krajowego dworca pks nikt nic nie wie.
Burdel jak w łodzi normalnie.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie