Budowa S14. Zobacz, jak postępują prace. Jest szansa, że za dwa lata Łódź będzie miała zachodnią obwodnicę. Połączy S8 z A1 ZDJĘCIA, FILM

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska

Wideo

Zobacz galerię (18 zdjęć)
Dość zaawansowane są już prace na pierwszym odcinku zachodniej obwodnicy Łodzi czyli trasy S14. Jest szansa, że pierwszym odcinkiem drogi ekspresowej pojedziemy już za dwa lata. Obejrzeliśmy jak prowadzone są prace.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za dwa lata pojedziemy nowo wybudowanym fragmentem drogi ekspresowej S14 od Lublinka do ulicy Szczecińskiej w rejonie Niesięcina.

Odcinek ten buduje firma Budimex i prace na nim są zaawansowane w około 12 - 15 procentach. Formowane są nasypy pod przyszłe jezdnie, trwają też roboty ziemne na przyszłym węźle Konstantynów.

- Wykonawca usuwa obecnie tzw. kolizje z instalacjami podziemnymi, których na tym fragmencie S14 jest aż 250 - informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Budowa prowadzona jest w mocno zurbanizowanym terenie, dlatego wykonawca napotyka na wiele linii energetycznych, gazociągów, wodociągów i kanalizacji. Wszystkie te instalacje trzeba przełożyć, co zajmuje dużo czasu, choć wizualnie nie posuwa robót do przodu.

Przedstawiciele Budimexu twierdzą, że wiosną ruszą z budową wiaduktów, mostów i innych obiektów inżynieryjnych. Na odcinku Lublinek - Rąbień powstaną też trzy węzły - pierwszy w miejscu, gdzie budowana droga połączy się z już istniejącym odcinkiem S14 z Pabianic do Ikei, drugi na przecięciu z ulicą Maratońską w pobliżu Grupowej Oczyszczalni Ścieków i trzeci w pobliżu Konstantynowa Łódzkiego, z którego będzie można zjechać na ulicę Szczecińską.

Nie będzie natomiast budowany węzeł Teofilów, który miał powstać w rejonie ulicy Rojnej i miała od niego zostać zbudowana zupełnie nowa ulica do centrum Łodzi.

- Węzeł ten jest ujęty w projekcie, a trasa S14 zostanie zbudowana tak, aby w przyszłości można go było dobudować bez ingerencji w już istniejącą infrastrukturę - tłumaczy Maciej Zalewski z GDDKiA.

Dalszy fragment S14 od Rąbienia do Zgierza i dalej do Emilii budować ma firma chińska Stecol Corporation. W sierpniu tego roku podpisała umowę na wykonanie prac za ponad 700 mln zł. Na razie trwają tam prace przygotowawcze.

Trasa S 14 ma pełnić funkcje zachodniej obwodnicy Łodzi. I ostatecznie domknąć pierścień dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi.

Ma ona połączyć dwie bardzo ruchliwe trasy: S8 oraz autostradę A2. Inwestycja ma być ukończona w roku 2023, a jej budowa ma kosztować około 1.3 mld zł.

W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje, że nie wszystkie planowane węzły na S14 zostaną zrealizowane. To zaś zbudziło obawy mieszkańców i radnych, czy związku z trudnościami z wjazdem na drogę S 14 będzie ona przydatna także dla samych łodzian.

Współpraca Jacek Zemła

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 30

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 grudnia 2019, 8:20, Gość:

Panowie po co się tu przekomarzacie czy winien PiS czy Po. Winni są Ci co uwalili pierwszy przetarg na S14 a więc GDDKiA !!! Pierwszy przetarg miał wyższe ceny ok.100 milionów ale do dzisiejszych cen był bardzo dobry.Dzisiaj zapłacimy więcej niż wtedy a i tak mamy węzły okrojone,no i już byśmy jeździli. Winni są decydenci co nie umieją patrzeć perspektywicznie!!! Na stanowiskach trzeba zatrudniać ludzi z głową, może nie mieć wykształcenia być np:szewcem ale będzie umiał patrzeć w przyszłość i nie trzeba się wyzywać czy ta opcja zawaliła czy inna. Z poważaniem stach.

zgadzam się w 100%

G
Gość

A PIS kradnie OFE

Ł
Łodzianin
7 grudnia, 11:51, KT:

Kto jest winien temu, że nie zostanie zbudowany węzeł Teofilów? Władze miasta! które nie raczyły wybudować od dawna planowanych dróg dojazdowych do S14. Nie popieram PiSu, a wręcz przeciwnie, ale ich argumentacja, że nie będą budować drogi łączącej pole z polem jest... jak najbardziej słuszna! Zdanowska i spółka zaniedbały sprawę dojazdów, skupiając się infrastrukturze rowerowej. Miała powstać tzw. Nowa Wojska Polskiego, która miała połączyć węzeł Teofilów przynajmniej z Al. Włókniarzy, później mydlono łodzianom oczy, że przebudowany zostanie fragment Szczecińskiej - od Węzła Teofilów do Aleksandrowskiej. Później - oczywiście i tego zaniechano! Tak samo wygląda sytuacją z kolejnym węzłem, do którego miasto miało wybudować przedłużenie Al. Włókniarzy (przez Radogoszcz). Wszyscy pamiętamy, jak jeden z radnych oprotestował tą inwestycję, tylko dlatego, że w pobliżu mieszka jego rodzina...

Zatem - mamy co mamy! Wiadomo, że PiS szuka oszczędności gdzie się da, miasto natomiast dało im świetny argument, aby okroić inwestycję z kilku węzłów autostradowych. Zatem winę za ten stan rzeczy ponoszą TYLKO I WYŁĄCZNIE władze Łodzi! ze Zdanowską na czele i to ona powinna ponieść tego konsekwencje.

7 grudnia, 13:31, Gość:

Ten, kto choć otrze się o magistrat i jego inwestycje wie, że wina jest po stronie Łodzi.

Z przykrością podpisuję się pod komentarzem...

8 grudnia, 17:11, Kży:

Również, bo w UMŁodzi inne akty prawne Prawa budowlanego obowiązują dla "pewnych inwestorów", a inne dla zwykłych obywateli, ale to już nie interesuje organów kontrolujących wydawane decyzje przez UMŁodzi.

8 grudnia, 23:26, .:

Piierdolisz pisowski tłuku. Wskaż takie akty, to pogadamy. Jak dotąd to prawo w Polsce jest JAWNE.

najbardziej to ty pie..... gamoniu, nadworny [wulgaryzm] PŁO, pisz jak człowiek najlepiej argumentami

G
Gość
7 grudnia, 23:16, mietek:

Miasto nie wybudowało dojazdu? Ciekawe. A po co budować dojazd w pole? Przecież miasto JESZCZE nie wybudowało żadnego dojazdu, ale jednak inne węzły są budowane! To jednoznacznie obnaża brak logiki w pisowskich kłamstwach. Po prostu odchudzili projekt, a trollom zlecają okłamywanie.

No to jeszcze raz:

1. Po co budować dojazdy w pole?

2. Dlaczego inne węzły powstają, chociaż tam również JESZCZE nie ma dojazdów?

Sorry, pisiorki - KŁAMIECIE!

Wasze tłumaczenia są bez sensu.

G
Gość
8 grudnia, 06:51, MAGoz44FIRE:

SU1618ER BOLŁ4922JURczyk14XII2019V115EY121 IR11A25UN131119BzuraOzorków - 13131119LOTnikŁĘCZYca

Kupę?

o
otto
8 grudnia, 11:16, Vote B...:

S14 po stronie PiS-u dojazdy po stronie PełO (UMŁ) - S14 bez łącznika Radogoszcz wsadźcie sobie w ...

8 grudnia, 13:51, D3kf:

Czyli brak jednego łącznika usprawiedliwia likwidację 3 węzłów i odcięcie kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców Zgierza,Aleksandrowa Łódzkiego oraz osiedla Teofilów od wjazdu na S14.Logika pisowskich trolli w pigułce :D

chyba nie czytasz ze zrozumieniem - chodzi o to że chcemy żeby S14 była również dla Łodzian a nie tylko dla tranzytu!

V
Vote B...

S14 po stronie PiS-u dojazdy po stronie PełO (UMŁ) - S14 bez łącznika Radogoszcz wsadźcie sobie w ...

K
Kży
7 grudnia, 11:51, KT:

Kto jest winien temu, że nie zostanie zbudowany węzeł Teofilów? Władze miasta! które nie raczyły wybudować od dawna planowanych dróg dojazdowych do S14. Nie popieram PiSu, a wręcz przeciwnie, ale ich argumentacja, że nie będą budować drogi łączącej pole z polem jest... jak najbardziej słuszna! Zdanowska i spółka zaniedbały sprawę dojazdów, skupiając się infrastrukturze rowerowej. Miała powstać tzw. Nowa Wojska Polskiego, która miała połączyć węzeł Teofilów przynajmniej z Al. Włókniarzy, później mydlono łodzianom oczy, że przebudowany zostanie fragment Szczecińskiej - od Węzła Teofilów do Aleksandrowskiej. Później - oczywiście i tego zaniechano! Tak samo wygląda sytuacją z kolejnym węzłem, do którego miasto miało wybudować przedłużenie Al. Włókniarzy (przez Radogoszcz). Wszyscy pamiętamy, jak jeden z radnych oprotestował tą inwestycję, tylko dlatego, że w pobliżu mieszka jego rodzina...

Zatem - mamy co mamy! Wiadomo, że PiS szuka oszczędności gdzie się da, miasto natomiast dało im świetny argument, aby okroić inwestycję z kilku węzłów autostradowych. Zatem winę za ten stan rzeczy ponoszą TYLKO I WYŁĄCZNIE władze Łodzi! ze Zdanowską na czele i to ona powinna ponieść tego konsekwencje.

7 grudnia, 13:31, Gość:

Ten, kto choć otrze się o magistrat i jego inwestycje wie, że wina jest po stronie Łodzi.

Z przykrością podpisuję się pod komentarzem...

Również, bo w UMŁodzi inne akty prawne Prawa budowlanego obowiązują dla "pewnych inwestorów", a inne dla zwykłych obywateli, ale to już nie interesuje organów kontrolujących wydawane decyzje przez UMŁodzi.

%$
8 grudnia, 08:18, Gość:

Przecież bez węzłów i porządnych, przepustowych dróg dojazdowych to bez sensu.

Oczywiscie

G
Ggoośc
8 grudnia, 14:23, Trollo:

A co buduje Hanka? Wonerfy i deweloperke.

Bardzo dobry wpis

T
Trollo

A co buduje Hanka? Wonerfy i deweloperke.

D
D3kf
8 grudnia, 11:16, Vote B...:

S14 po stronie PiS-u dojazdy po stronie PełO (UMŁ) - S14 bez łącznika Radogoszcz wsadźcie sobie w ...

Czyli brak jednego łącznika usprawiedliwia likwidację 3 węzłów i odcięcie kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców Zgierza,Aleksandrowa Łódzkiego oraz osiedla Teofilów od wjazdu na S14.Logika pisowskich trolli w pigułce :D

T
Tryk
7 grudnia, 11:51, KT:

Kto jest winien temu, że nie zostanie zbudowany węzeł Teofilów? Władze miasta! które nie raczyły wybudować od dawna planowanych dróg dojazdowych do S14. Nie popieram PiSu, a wręcz przeciwnie, ale ich argumentacja, że nie będą budować drogi łączącej pole z polem jest... jak najbardziej słuszna! Zdanowska i spółka zaniedbały sprawę dojazdów, skupiając się infrastrukturze rowerowej. Miała powstać tzw. Nowa Wojska Polskiego, która miała połączyć węzeł Teofilów przynajmniej z Al. Włókniarzy, później mydlono łodzianom oczy, że przebudowany zostanie fragment Szczecińskiej - od Węzła Teofilów do Aleksandrowskiej. Później - oczywiście i tego zaniechano! Tak samo wygląda sytuacją z kolejnym węzłem, do którego miasto miało wybudować przedłużenie Al. Włókniarzy (przez Radogoszcz). Wszyscy pamiętamy, jak jeden z radnych oprotestował tą inwestycję, tylko dlatego, że w pobliżu mieszka jego rodzina...

Zatem - mamy co mamy! Wiadomo, że PiS szuka oszczędności gdzie się da, miasto natomiast dało im świetny argument, aby okroić inwestycję z kilku węzłów autostradowych. Zatem winę za ten stan rzeczy ponoszą TYLKO I WYŁĄCZNIE władze Łodzi! ze Zdanowską na czele i to ona powinna ponieść tego konsekwencje.

7 grudnia, 16:47, Gość:

Co za głupoty to PIS okroił inwestycje bo nie ma pieniędzy na budowę ze wszystkimi węzłami, władze miasta nie mają z tym nic wspólnego, miały wybudować drogę na pole. Wiadomo, że wyznawcy PISu za wszystko obwiniają wszystkich tylko nie pisowców.

7 grudnia, 17:14, KT:

Oczywiście, że okroił, pełna zgoda (wykorzystał BRAK zainteresowania miasta), a to miasto miało wybudować dojazdy do węzłów, które od lat były w wieloletnich prognozach finansowych, zrobione zostały nawet projekty budowlane, które są ogólnodostępne! (zapłaciło za nie również miasto). Z jakiej racji budżet państwa miałby to finansować?

Powtarzam jeszcze raz - problemem jest - BRAK REALIZACJI i niechęć miasta do inwestycji w infrastrukturę drogową. A i jeszcze jedno - należę do PO, opłacam składki. Ale czy dlatego mam kłamać i chować głowę w piasek, jeśli widzę, że winny jest magistrat ze zdanowską na czele? Pytanie retoryczne.

7 grudnia, 17:25, .:

Kłamiesz pisowski tłuku

7 grudnia, 18:10, KT:

Do tego poziomu rynsztoka, z pewnością się nie zniżę. Merytorycznie chętnie podyskutuję. Zapraszam.

7 grudnia, 20:13, Gość:

Nie warto wdawać się w jakąkolwiek polemikę z płatnymi trolami. To dla nich woda na młyn. Jedyne wyjście to ignorować Ich wpisy.

7 grudnia, 23:11, mietek:

To prawda. Pisowskie trolle mają płacone za rozsiewanie kłamstw. Dyskusja z nimi nie ma sensu.

Oni pracują za bóg zapłać, my z po za uczciwe pieniądze

V
Vote B...

S14 po stronie PiS-u dojazdy po stronie PełO (UMŁ) - S14 bez łącznika Radogoszcz wsadźcie sobie w ...

G
Gość

Panowie po co się tu przekomarzacie czy winien PiS czy Po. Winni są Ci co uwalili pierwszy przetarg na S14 a więc GDDKiA !!! Pierwszy przetarg miał wyższe ceny ok.100 milionów ale do dzisiejszych cen był bardzo dobry.Dzisiaj zapłacimy więcej niż wtedy a i tak mamy węzły okrojone,no i już byśmy jeździli. Winni są decydenci co nie umieją patrzeć perspektywicznie!!! Na stanowiskach trzeba zatrudniać ludzi z głową, może nie mieć wykształcenia być np:szewcem ale będzie umiał patrzeć w przyszłość i nie trzeba się wyzywać czy ta opcja zawaliła czy inna. Z poważaniem stach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3