Budowa Trasy W-Z, dzień 1. Korki na Piłsudskiego, koparki na Tuwima, piesi na jezdni [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Na ulicy Tuwima na kierowców czekały koparki kursujące po jezdni, piesi manewrujący między autami, a na poboczach robotnicy, układający chodniki
Na ulicy Tuwima na kierowców czekały koparki kursujące po jezdni, piesi manewrujący między autami, a na poboczach robotnicy, układający chodniki Jarosław Kosmatka
Gigantycznymi korkami w centrum i utrudnieniami nie tylko dla pasażerów MPK rozpoczęła się wczoraj modernizacja trasy W-Z. Łodzianie dostali przedsmak tego, co czeka ich 4 listopada, gdy prace rozpoczną się na dobre. Zdezorientowani byli kierowcy i piesi.

1 października na utrudnienia mieli się szykować głównie pasażerowie, bo pierwszy etap prac przewidywał wyłączenie tramwajów na al. Mickiewicza i części al. Piłsudskiego. Tymczasem we wtorek drogowcy zajęli aż dwa pasy alei Mickiewicza między Kościuszki a Wólczańską. Od rana jadący z Widzewa na Retkinię stali w gigantycznych korkach.

CZYTAJ TEŻ: Budowa Trasy W-Z. Objazdy, parkingi i punkty przesiadkowe do MPK [MAPY]

Poranne korki zdziwiły Grzegorza Nitę, dyrektora Zarządu Dróg i Transportu, który podczas konferencji o godz. 9.30 apelował do kierowców, by zaczęli korzystać z otwartych już ulic Tuwima i Struga. Później ZDiT zamieścił w internecie komunikat "Kierowcy, korzystajcie z ul. Tuwima!".

Co czekało na kierowców na ulicy Tuwima? Koparki kursujące po jezdni, piesi manewrujący między autami, a na poboczach robotnicy, układający chodniki, które mają być gotowe dopiero za... dwa tygodnie.

Czy ZDiT wystąpił do policji o zgodę na dopuszczenie do ruchu ulic Tuwima i Struga? - Nie - zapewnia mł. asp. Marzanna Boratyńska z drogówki. - Natomiast mieliśmy wiele telefonów od kierowców, którzy skarżyli się na pieszych, idących środkiem ulicy Tuwima.

Remonty na ulicach Tuwima i Struga miały się skończyć do 30 września, by usprawnić ruch w dniu rozpoczęcia modernizacji trasy W-Z.

CZYTAJ TEŻ: Budowa Trasy W-Z rozpoczęta. Jak poruszać się po mieście?

Nie udało się też dotrzymać terminów na poszczególnych etapach budowy Trasy Górna. Takim przykładem jest skrzyżowanie Demokratyczna - Paradna- Trybunalska. We wtorek oddano je do użytku z trzymiesięcznym opóźnieniem. Efekt? Kiepski, bo część skrzyżowania nadal jest zamknięta.

Nie można przejechać Demokratyczną do Rzgowskiej (od strony Starorudzkiej). Na skrzyżowaniu z Paradną i Trybunalską można skręcić albo w prawo w ślepą ulicę albo w lewo w Trybunalską. ZDiT informuje, że taka sytuacja na skrzyżowaniu Paradna - Demokratyczna- Trybunalska ma trwać do końca października.

CZYTAJ WSZYSTKO O BUDOWIE TRASY W-Z NA DZIENNIKLODZKI.PL/TRASAWZ I NA FACEBOOKU

Na Narutowicza, od wtorku kursują już tramwaje. Zniknęły za to z alei Mickiewicza i części Piłsudskiego (odcinek Włókniarzy - Kilińskiego). To właśnie tam od przyszłego tygodnia będzie demontowane torowisko.

CZYTAJ TEŻ: Budowa Trasy W-Z. Zmiany w MPK i nowe przystanki [MAPY]

- W tym tygodniu ma być usuwana tylko sieć trakcyjna - wyjaśnia Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.

Ani zagrodzenie torowiska biało-czerwonymi barierkami, ani pozasłanianie masztów przystankowych czarnymi "kapturkami" nie odwiodło we wtorek łodzian od oczekiwania na tramwaje. Skoro świt na przystankach przy torowisku wyłączonym z ruchu zebrała się duża grupa pierwszych pasażerów .

- Na przystankach w pobliżu alei Kościuszki było około dwudziestu osób, więc podchodziliśmy do nich z kolegą i informowaliśmy, że muszą się przenieść na przystanek autobusowy - mówi Grzegorz Zduńczyk, jeden z 20 pracowników MPK, którzy mają informować przechodniów o zmianach w komunikacji.

Większość z tzw. ruchomych punktów informacji to motorniczowie, którzy na razie na 13 dni zmienili branżę. Potem znów mają wrócić do tramwajów lub sprzedawać bilety w składach.

Niestety, po zawieszeniu kilku linii tramwajowych na czas modernizacji trasy W-Z, okazało się, że motorniczych jest za dużo. Dlatego zaproponowano im, by w MPK pracowali na zmianę - raz jako motorniczowie, a raz jako konduktorzy.

Tramwaje na Piłsudskiego i Mickiewicza (odcinek Włókniarzy - Kilińskiego) zastępuje autobus linii 98 oraz linii Z10, który jeździ od centrum handlowego Tulipan do dworca Łódź Kaliska. Niestety, rano z zetki korzystało niewielu łodzian. - Najwyraźniej nie byli przekonani do tego autobusu, bo większość pasażerów, oczekujących na przystankach, wsiadało do autobusów linii 98. Ich napełnienie wynosiło aż 80 procent, gdy linii Z10 tylko 20 procent. Ale zmieniło się to po godzinie 8, gdy w napełnienie na obu liniach się wyrównało - tłumaczy Sebastian Grochala.

CZYTAJ TEŻ: Budowa Trasy W-Z. Rozkłady linii komunikacji zastępczej

O ile wielkiego tłoku nie było w autobusach, których częstotliwość zwiększono (np. linia 98), o tyle trudno się jeździło tramwajem linii 2 czy 11. Jednak Zbigniew Papierski, prezes MPK, zapewniał wczoraj, że więcej autobusów i tramwajów nie miał do dyspozycji. W miasto wyjechała ponoć cała flota.Wyjątkiem najwyraźniej były dwukierunkowe tramwaje, dla których dedykowano linie Z1 i Z3. Łącznie kursuje na nich tylko pięć składów, chociaż MPK sprowadziło ich z Niemiec 18 . - Więcej tramwajów na tych liniach nie jest potrzebne - zapewnia Sebastian Grochala.

CZYTAJ WSZYSTKO O BUDOWIE TRASY W-Z NA DZIENNIKLODZKI.PL/TRASAWZ I NA FACEBOOKU

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jarosław
spierdalaj
p
podpis
mieszkalem w Toronto prawie 20 lat , znam ten bol jazdy w korkach po hwy 401 gdzie przejezdza dziennie prawie 450 tys samochodow 12 pasami ruchu ,hell yeah A tutaj po Lodzi podrozoje rowerkiem I mam swiety spokoj
e
ema
Jeśli tylko któryś z polityków chce zrobić cos dla miasta to od razu do usunięcia. Nie ma innowacji,rewolucji, prawdziwych zmian etc. bez utrudnień. Nawet jeśli dostajecie lepszą pracę, musicie liczyć się z tym, że na początku będzie ciężko- nikogo nie znacie, nikt nie zna Was, zanim poczujecie się komfortowo musi minąć trochę czasu. Nie narzekajcie tak na wszystko. Ktoś chce, żeby żyło nam się w przyszłości lepiej, bo jeśli zależałoby mu tylko na stołku, to na pewno nie odważyłby się na taki krok.
M
Mnie nie zdziwiły
Ogólnie raczej nikogo nie dziwiły.Wszyscy się tego spodziewali.
j
jihot
żeby przepalać beznyne w korkach Paliwo jest zbyt tanie żeby nie wsiąc do auta i sobie jechac 2 godzinki do pracy Niech plebs jezdzi autobusami i tramwajami !
.
Wywalić Nitę? Nie wyrzuca się najlepszego kolegi.
K
Karrdo
Stoje tam codziennie rano w korku i tez widze ile autobusów tam jeżdzi i zgadzam się ze przez 20 min przejadą góra 2.
g
gfg
Skandaliczne, ciekawe ile będziemy czekali na bunt łodzian :) ? Arogancja władz i pazerność na kasę dla swoich jest poza wszelkimi granicami. Bedą jaja :) umęczeni ludzie, zima, brak możliwości dojazdów, brak klientów, ciekawe komu zależy na tym by wykończyć kolejnych przedsiębiorców właścicieli np. centralu itd.?
c
czx
redaktorka chce stworzyć wrażenie, że władza coś buduje a nie demontuje. Nie oszukujmy się - trasa WZ istnieje i jest teraz (?) przebudowywana.
Budowana jest za to trasa Górna, której dotąd nie było.
x
xy
Akurat dwa autobusy to 350 pasażerów 2 x 175 bo 175 mieści się w przegubowym a zaręczam że przez 20 minut przejeżdża wiecej niż 2 autobusy bo są różne linie autobusowe. Tak dla przykładu Kopcińskiego w ciągu 20 minut mamy kolego 2 x nr 96, 2 x (70, 70A, 70B), ok. 1,5 x (85, 85A) czyli reasumując 5,5 x 175 pasażerów =962,5 osoby średnio licząc dla samochodów o długości 4 m przy założeniu dostępności 4 pasów ruchu to zakładając po jednym w samochodzie ciąg o długości 1925 m przy zachowaniu odległości między pojazdami 4 m a jest większa podczas jazdy. Jeszcze jakieś durne wypowiedzi?!
X
X
a powołuje się osoby śmiesznie naiwne i słabe.
l
lodziak
Bus-pasy powinno się robić tak jak na Przybyszewskiego czyli środkiem jezdni wraz z ruchem tramwajowym. A nie zabierać 33% przepustowości głównej trasy północ-południe w Polsce!!! Mam nadzieję że przy okazji następnych wyborów łodzianie powiedzą co myślą o tych bus-pasach.
B
BOSS
RUCH NIE BEDZIE PUSZCZONY UL.PIOTRKOWSKA , zobaczymy czy kostka faktycznie sie nadaje
d
derek
i obydwie maja opóźnienia.
Jej awans wiele daje do myslenia, w sytuacji kiedy pod względem doświadczenia, zamieniono siekierke na kijek...
k
kierowca
Zaręczam ci że więcej obywateli stoi w korku, zdecydowanei więcej jest kierowców niż pasażerów autobusu. Wystarczy postać na Rydza rano, przez 20 min przejadą może 2 autobusy czyli jakieś 150 osób a w tym czasie stanie minimum 500 kierowców (2 pasy ruchu, za jedną zmianą świateł posuwa się o jakies 100 metrów czyli łącznie około 50 samochodów, czas zmiany świateł co 2 minuty znaczy że będzie 10 takich zmian czyli 500!!! SAMOCHODÓW) Czyli żeby ułatwić jazdę 150 pasażerom zatrzymuje się 500samochodów!! Idiotyzm!!
Dodaj ogłoszenie