Po terenie w okolicach ulicy Odolanowskiej, gdzie komora ma powstać, hulał wczoraj wiatr, choć koparki miały rozpocząć tu prace w czerwcu. Czy termin oddania tunelu do użytku - koniec roku 2021 - jest nadal realny? Spółce PKP Polskie Linie Kolejowe, która jest inwestorem, zadaliśmy kilka pytań: Czy PKP PLK monitoruje przebieg tej inwestycji? Czy opóźnienia nie zagrażają terminowi ukończenia inwestycji? Czy PKP PLK podjęła jakieś działania na wypadek, gdyby konsorcjum Energopol Szczecin/Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Mińsku Mazowieckim nie było w stanie wywiązać się z zadania? Czy jest rozważane wypowiedzenie umowy wykonawcom na tym etapie, także ze względu na sytuację Energopolu Szczecin, i ogłoszenie nowego postępowania lub zlecenie całości prac PBDiM z Mińska Mazowieckiego?
Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, odpowiedział nam tak: „Postęp prac przy budowie tunelu w Łodzi jest na bieżąco monitorowany. Wykonawcy przygotowują się do rozpoczęcia wykopu. (...) Równocześnie trwają prace projektowe oraz pozyskiwanie niezbędnych decyzji administracyjnych, w tym pozwoleń na budowę. W związku z problemami finansowymi Energopolu konsorcjum podjęło w październiku 2019 roku decyzję o zmianie lidera, co przełożyło się na poprawę działania w zakresie przygotowania placu budowy komory startowej. Od wykonawców oczekujemy terminowej realizacji inwestycji. Liczymy, że zmiany na miejscu lidera konsorcjum zapewnią właściwy postęp prac.”
Piotr Żak, rzecznik Energopolu, jest również optymistą: - Prace mogą się właściwie zacząć w każdej chwili. Wszystko zależy od tego, kiedy sąd gospodarczy w Szczecinie wyda werdykt w sprawie restrukturyzacji Energopolu. Wtedy poprawi się sytuacja finansowa firmy.
Jednocześnie Piotr Żak wskazuje: - Dwa tygodnie temu został podpisany aneks do umowy konsorcjum i jego tymczasowym liderem zostało Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Mińsku Mazowieckim. To PBDiM z Mińska Mazowieckiego jest odpowiedzialna za organizację prac.
Co na to PBDiM? Nic. Firma nie ma rzecznika, w sekretariacie mówią, że dyrektor wyjechał na kilka dni i nikt się za niego nie wypowie. Jest też jedna dobra wiadomość. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK: „Bez opóźnień postępuje budowa tarcz, które będą drążyły tunel”.
Koszt budowy łódzkiego tunelu średnicowego to ok. 1,7 mld zł, z czego 1,4 mld zł to unijne dofinansowanie.
CZYTAJ INNE ARTYKUŁY
- Krzysztof Rutkowski śpi z rewolwerem i różańcem przy łóżku. Zobacz, jak mieszka!
- Piękno w stylu topless. Przyjemność bez ograniczeń? ZDJĘCIA
- Ślub Malwiny Smarzek. Zobaczcie zdjęcia z uroczystości!
- Ślub Krzysztofa Rutkowskiego z Mają Plich
- Zalew Sulejowski wysycha. Skutki suszy w regionie [ZDJĘCIA]
- Wyjątkowo ciepły grudzień a jaka będzie zima?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?