Buspasy na Mickiewicza już są, ale jeszcze nie obowiązują [ZDJĘCIA]

mar
Buspasy, które pojawiły się w czwartek rano na al. Mickiewicza w Łodzi wprawiły w konsternację kierowców jadących z Retkini w kierunku centrum. Większość samochodów grzecznie omijało wymalowany na prawym pasie buspas. Okazuje się jednak, że zupełnie niepotrzebnie, gdyż buspasy mają zacząć obowiązywać dopiero od 4 listopada.

Wykonawca przebudowy Trasy W-Z rozpoczął w czwartek malowanie buspasów na al. Mickiewicza i Piłsudskiego. Buspasy mają ułatwić przejazd autobusom komunikacji miejskiej na odcinkach, gdzie będą największe utrudnienia w ruchu.

Zaskoczeni kierowcy nie wiedzieli jednak, czy powinni stosować się już do oznakowania namalowanego na jezdni, czy mogą jeszcze przez kilka dni korzystać z prawego pasa. W czwartek rano na al. Mickiewicza tworzyły się korki, gdyż większość kierowców karnie omijała prawy pas.

Okazuje się jednak, że dopóki nie zostanie zmienione oznakowanie pionowe, buspasy nie obowiązują. Buspasy zaczną obowiązywać dopiero od 4 listopada. Do tego czasu kierowcy mogą swobodnie jeździć prawym pasem.

Od 4 listopada zakaz jazdy prywatnych aut prawym skrajnym pasem al. Piłsudskiego i al. Mickiewicza będzie wprowadzony na obu nitkach od ul. Nowej do ul. Kilińskiego oraz od al. Włókniarzy do ul. Żeromskiego.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gisell
Jestem pasażerką mpk. Do pracy i z pracy jeżdżę komunikacją miejską. Płacę podatki jak każdy obywatel i wypraszam sobie, żeby mnie nazywać PASOŻYTEM. Widzę doskonale jak jeżdżą niektórzy kierowcy np wyprzedzając z lewej strony tramwaj stojący na przystanku na ulicy dwukierunkowej.
j
ja
Bo to są buspasy na czas remontu...
N
Nie kierowca
Jeżeli kierowcy będą porządnie zbierać du.pę ze szkrzyżowania i będą ruszać na zielonym a nie zielonym które bardziej zielone nie będzie to korki bedą mniejsze na pewno! Bo jak widzę jadąc autobusem ze na zielonym wszystko stoi to az prosi sie żeby wysiąść i przy....takiemu kierowcy
G
Gość
...........................................
d
d
Policz ile samochodow przejezdza przez 5 minut al Mickiewicza, nastepnie policz ile zlotych podatku odprowadzaja Ci kierowcy (zakladajac bardzo optymistycznie dla MPKowcow, ze przecietny kierowca zarabia tylko 2 x wiecej niz pasazer MPK), a ile pasazerowie MPK. Mozesz dodac procent akcyzy, ktory idzie na drogi itd.

pozdrawiam
K
KBartczak
2 autobusy to srednio kilkadziesia osob a nie 350, nie rob propagandy.
Poza tym - to kierowcom nalezy sie droga, a nie autobusom. To kierowcy mają kase, to kierowcy placa wielkie podatki, to kierowcy sie spiesza, to kierowcy prowadza prawdziwe dzialalnosci gospodarcze i to z kieszeni kierowcow utrzymywane sa drogi, wiec nie widze powodu dla ktorego mialoby sie robic buspasy i uklony w strone pasazerow MPK bo sa to pasozyty, kradna po prostu to co kierowcy wypracuja i jeszcze mysla, ze im sie to nalezy bardziej bo jezdza MPK.
To jest wlasnie problem demokracji - rzadzi szara masa, wladza musi sie szarej masie przypodobac.

pozdrawiam i przepraszam za brak polskich znakow - szkoda mi czasu na wyjasnianie kretynom zasad jakie panuja na tym swiecie.
l
loko
...ale czemu nei robić ich tak jak należy czyli tak jak na Przybyszewskiego? Tam cały transport komunikacji miejskiej (autobusy i tramwaje) puszczono specjalnie przygotowanym środkiem między pasami ruchu. Tak to powinno wyglądac, audobusy zniknęły z pasów ruchu osobówek i korki są mniejsze a przepustowosć ulic taka sama. Po co tworzyc sztuczne korki??
k
kris
Skoro znaki poziome są to należy się do nich stosować (tak uczą na kursach jazdy), wiec nikt mi nie wmówi, że obowiązują od 4 listopada.
k
kris
Wytłumaczcie mi bo nie kumam, są znaki poziome, ale nie obowiązują... Zawsze było tak, że jak są - to obowiązują. Z kierowców robi się idiotów. Jak mam to poznać, że nie obowiązują - nie każdy czyta dziennik łódzki... akie oznaczenia powinno się robić w nocy z 3 na 4 listopada jeżeli mają obowiązywać od 4.11, a nie tydzień czy dwa wcześniej. Teraz 4 listopada kierowcy będą te znaki ignorować, a mandaciki się posypią...
x
xs
..............
p
pasażer
Dla pasażerów mpk to wygoda, ale gdy przesiądziemy się do samochodu udręka...
I
Irek
Loki stań sobie i policz ile tych autobusów jest naprawdę ;) ile osób nimi jedzie w ciągu godziny to może zrozumiesz po co te BUS PASY !!!!!
j
jaga21
szkoda tylko, że dziś wyszedłem na palanta i paru (set) kierowców interpretujących znaki poziome...
45643w63
wszyscy tylko narzekacie i narzekacie a takie rozwiązanie mają już w Anglii i sprawdza się .Poprawić jeszcze sygnalizacje świetlną aby równo zapalało się zielone i nie było zbyt wielkich opóźnień (kierowcy nauczyli się już jeździć na czerwonym bo wiedzą ze jest opóźnienie , niech zielone zapala się po jednej i drugiej stronie przejścia w tym samym czasie , opóźnić zieloną strzałkę .
.
Tak się "zabawnie" składa, że 2 autobusy to już 350 pasażerów. Zaś "tysiące" aut, to nawet się na tym odcinku nie zmieszczą. Między Włókniarzy a Żeromskiego zmieści się na jednym pasie jakieś 150 samochodów, czyli z grubsza połowa pasażerów co w tych 2 autobusach.
Dodaj ogłoszenie