Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czerwona i Wróblewskiego na jednym skrzyżowaniu

Agnieszka Magnuszewska, Matylda Witkowska, Jolanta Sobczyńska
Ulice Czerwona i Wróblewskiego mają spotkać się na jednym skrzyżowaniu
Ulice Czerwona i Wróblewskiego mają spotkać się na jednym skrzyżowaniu Artur Kostkowski
Dwie jezdnie szerokości 7 m, ścieżka rowerowa i nowe sygnalizatory tak ma wyglądać ciąg ulic Czerwona i Wróblewskiego. Mają się one "spotkać" na skrzyżowaniu z ul. Wólczańską. Inwestycja ma być przeprowadzona po 2012 r. Na razie Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na projekt rozbudowy ciągu ulic od ul. Piotrkowskiej do Proletariackiej.

Czerwona i Wróblewskiego mają być przebudowane na odcinku 1,5 km. Nowa, poszerzona trasa łączyłaby się z al. Jana Pawła II. Żeby poszerzyć szerokość jezdni zlikwidowane ma być stare torowisko na ul. Czerwonej i Wróblewskiego. Przy skrzyżowaniach z Wólczańską i Proletariacką staną sygnalizatory.

Wykonawca projektu musi przygotować dokumentację dla dwóch wariantów. Pierwszy to obecny układ skrzyżowania ul. Wólczańskiej z Czerwoną oraz Wróblewskiego, na którym wloty są bardzo przesunięte. W drugiej propozycji Czerwona bezpośrednio przechodzi w ul. Wróblewskiego.

ZDiT nie wyklucza też przedłużenia ul. Przybyszewskiego do Wólczańskiej oraz połączenia al. Kościuszki z Wólczańską.

Nie wiadomo jednak kiedy dokładnie powstanie nowy ciąg Czerwona-Wróblewskiego. Inwestycja ma być realizowana po roku 2012, po zabezpieczeniu środków w budżecie miasta

Pomysł poszerzenia ulic nie podoba się jednak łódzkim społecznikom.

- Sprzeciwiam się poszerzaniu ulic, które wprowadzają ruch samochodowy do ścisłego centrum - mówi Wojciech Makowski z Fundacji Fenomen.

W podobnym tonie wypowiada się Jarosław Ogrodowski ze Stowarzyszenia Fabrykancka.

- Nowy ciąg ulic podzieli sztucznie miasto tak samo jak obecna al. Mickiewicza - mówi Ogrodowski, którego martwi konieczność wyburzenia dawnej fabryki przy ul. Wólczańskiej 225.

Do sprzeciwu przyłącza się radna Urszula Niziołek-Janiak.

- W studium zagospodarowania przestrzennego jest zapisane, że ulice w centrum miasta pozostaną w niezmienionych parametrach. Poza tym ta inwestycja wiąże się z wyburzeniem budynków, które są wpisane do ewidencji zabytków - zaznacza Niziołek-Janiak.

CZYTAJ TEŻ:
520 mln na remonty dróg w Łodzi. Zobacz plany
Budowa trasy Górnej coraz bliżej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki