Czerwona i Wróblewskiego na jednym skrzyżowaniu

Agnieszka Magnuszewska, Matylda Witkowska, Jolanta Sobczyńska
Ulice Czerwona i Wróblewskiego mają spotkać się na jednym skrzyżowaniu
Ulice Czerwona i Wróblewskiego mają spotkać się na jednym skrzyżowaniu Artur Kostkowski
Dwie jezdnie szerokości 7 m, ścieżka rowerowa i nowe sygnalizatory tak ma wyglądać ciąg ulic Czerwona i Wróblewskiego. Mają się one "spotkać" na skrzyżowaniu z ul. Wólczańską. Inwestycja ma być przeprowadzona po 2012 r. Na razie Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na projekt rozbudowy ciągu ulic od ul. Piotrkowskiej do Proletariackiej.

Czerwona i Wróblewskiego mają być przebudowane na odcinku 1,5 km. Nowa, poszerzona trasa łączyłaby się z al. Jana Pawła II. Żeby poszerzyć szerokość jezdni zlikwidowane ma być stare torowisko na ul. Czerwonej i Wróblewskiego. Przy skrzyżowaniach z Wólczańską i Proletariacką staną sygnalizatory.

Wykonawca projektu musi przygotować dokumentację dla dwóch wariantów. Pierwszy to obecny układ skrzyżowania ul. Wólczańskiej z Czerwoną oraz Wróblewskiego, na którym wloty są bardzo przesunięte. W drugiej propozycji Czerwona bezpośrednio przechodzi w ul. Wróblewskiego.

ZDiT nie wyklucza też przedłużenia ul. Przybyszewskiego do Wólczańskiej oraz połączenia al. Kościuszki z Wólczańską.

Nie wiadomo jednak kiedy dokładnie powstanie nowy ciąg Czerwona-Wróblewskiego. Inwestycja ma być realizowana po roku 2012, po zabezpieczeniu środków w budżecie miasta

Pomysł poszerzenia ulic nie podoba się jednak łódzkim społecznikom.

- Sprzeciwiam się poszerzaniu ulic, które wprowadzają ruch samochodowy do ścisłego centrum - mówi Wojciech Makowski z Fundacji Fenomen.

W podobnym tonie wypowiada się Jarosław Ogrodowski ze Stowarzyszenia Fabrykancka.

- Nowy ciąg ulic podzieli sztucznie miasto tak samo jak obecna al. Mickiewicza - mówi Ogrodowski, którego martwi konieczność wyburzenia dawnej fabryki przy ul. Wólczańskiej 225.

Do sprzeciwu przyłącza się radna Urszula Niziołek-Janiak.

- W studium zagospodarowania przestrzennego jest zapisane, że ulice w centrum miasta pozostaną w niezmienionych parametrach. Poza tym ta inwestycja wiąże się z wyburzeniem budynków, które są wpisane do ewidencji zabytków - zaznacza Niziołek-Janiak.

CZYTAJ TEŻ:
520 mln na remonty dróg w Łodzi. Zobacz plany
Budowa trasy Górnej coraz bliżej

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
haha
o cześć matej.
p
preLodzianin
Najlepiej nic nie robić i czekać jak fabryka się sama rozpadnie a resztki asfaltu na tych ulicach zwinie i podziurawi się do końca . Przypominam że Fenomen ma się zajmować sprawami rowerzystów a Stoważyszenie Fabrykancka spuścizną po fabrykantach . są jeszcze szeroko rozumiane konsultacię spoleczne wiec jesz cze da się wypracować z ZDiT w Lodz jakiś kąkretny kąpromis , doskonale sobie zdaje spawę że nie z tymi urzędnikami zawsze bylo trudno się do gadać . Więc przestańcie sie klucić i weście się wreszcie do dzialania .
X
XYZ
Jakby to zrobili w Łodzi to byłny wielki chaos, włądza zostałaby odwołana, a nawet jeśli nie zostałaby odwołana to by wiekszosc osob z Łodzi sie wyprowadziła...
Szwedzi mają inną mentalność
m
mieszkaniec
bełkot,bełkot !!
J
Jakub Polewski
Jeszcze w latach 90tych jeździł tam tramwaj linii 20, skasowano go jednak, bo przeszkadzał ZDiTowi w uzasadnieniu wywalenia pieniędzy podatnika na "uzasadnione" projekty drogowe. Mieszkańcy Łodzi są wpuszczani w kanał, żeby firmy projektowe i wykonawcze zarabiały z ich podatków na sztucznie "uzasadnione" inwestycje. Ostatnio taksówkarzom zrobiono bardzo dobrze, od wczoraj ucięto połowę kursów autobusów nocnych... system nocnych autobusów działał zbyt doskonale, żeby ZDiT mógł to znieść i nie popsuć tego. Zastanawiam się jedynie, dlaczego Pani Prezydent Hanna Zdanowska pozwala na to, a więc dlaczego chce być gorsza niż dr Jerzy Kropiwnicki, za którego ten system autobusów nocnych powstał?
e
ejże
By upłynnić ruch na tym skrzyżowaniu nie potrzeba ani poszerzania drogi, ani demolki całej zabudowy w promieniu 100 metrów
J
Jakub Polewski
Nie chcę nikogo martwić, ale ta inwestycja z powodów prawnych jest niemożliwa (na 100%) do zrealizowania. Zarówno przedłużenie Przybyszewskiego do Wólczańskiej, jak również poprowadzenie 2 x 7 Wróblewskiego z Czerwoną w nowym przebiegu na prost.

Można tylko ubolewać, że Prezydent Miasta i jego pracownicy ze ZDiTu są tak nieodpowiedzialni, że podają do mediów bajki nakręcając niepotrzebnie mieszkańców. To, że drogowcy ze ZDiTu żyją we własnym świecie i wierzą wbrew faktom prawnym, że uda się zrealizować im tylko dlatego, że by tego chcieli, projekty z głębokiej komuny, to już tylko pokazuje w jakiej kondycji są rządzący miastem... słabej.
Ł
Łodzianin
Ta przebudowa powinna być wykonana 20 lat temu.
M
Marek P. Jurkiewicz
Pewnie na to też wpadną. Zwłaszcza, że ostatnio wymyślili szeroką jak morze Strykowską.
M
Marek P. Jurkiewicz
Tekst godny kroniki filmowej
M
Marek P. Jurkiewicz
Wzorce powinniśmy czerpać z Zachodu, a nie z bolszewii i przerabiać Łodzi na drugą Moskwę.
s
skunk.s
Proponuję cały teren między Politechniki a Wólczańską przekształcić w ulicę, wyjdzie po 15 pasów w jedną stronę. Zniknie wtedy problem dojazdów do tej części miasta, ponieważ zwyczajnie nic tam nie będzie. A autobus 50 będzie mógł jeździć w kółko.
s
skunk.s
Jak się z tobą nie zgadzam to muszę być nienormalny, bo przecież normalny by się zgadzał.
A
ARC
PRZECIWNICY ŁĄCZENIA WW ULIC NIECH WSIĄDĄ DO AUTOBUSU Nr.50 A POTEM WYRAŻĄ SWOJĄ OPINIĘ. ZAŁOŻENIA SŁUSZNE I POWINNY BYĆ REALIZOWANE.
Ł
Łapiduch
Tramwaje na Czerwonej i Wróblewskiego zlikwidowano a teraz w razie awarii na Piotrkowskiej czy na Politechniki nie ma żadnego objazdu i wszystko stoi , a kiedy tramwaje pojadą Wólczańską od Pabianickiej rok temu było o tym głośno i niby dokąd by jechały jak nie do Wróblewskiego i dalej Politechniki
Dodaj ogłoszenie