Koniec z parkowaniem w płatnej strefie, które nie odbije się na „kieszeni” kierowców. Już od poniedziałku obowiązywać będą wyższe stawki. Do tego strefa została podzielona na dwie części: droższą i trochę tańszą.
Oczywiście droższa strefa A, w której pierwsza godzina postoju kosztuje 3 zł (druga 3,5 zł, trzecia 4 zł, czwarta i kolejne 3 zł) zajmuje o znacznie większy obszar centrum Łodzi. Co ważne, to właśnie do niej włączono znaczną część nowych odcinków ulic. Od dzisiaj w strefie płatnego parkowania (A) jest ul. Rewolucji 1905 r. (Kilińskiego - Sterlinga), ul. P.O.W (Rewolucji 1905 r - Narutowicza), ul. Sterlinga (Rewolucji 1905 r. - Narutowicza) , ul. Północna (Nowomiejska - Wschodnia), ul. Ogrodowa (Nowomiejska - Zachodnia).
CZYTAJ TEŻ: Droższe parkowanie w centrum Łodzi. Miasto podnosi stawki i powiększa strefę
Natomiast ul. Dowborczyków (Piłsudskiego - Tuwima), ul. Nawrot (Kilińskiego - Dowborczyków), ul. Ogrodowa (Zachodnia - Gdańska) włączono do strefy B. W tańszej strefie pierwsza godzina parkowania kosztuje 2,5 zł, czyli o 50 gr więcej niż do tej pory wynosiła opłata za godzinny postój, niezależnie od tego, którą godzinę auto stało na płatnym parkingu. Teraz na drugą godzinę postoju trzeba już wydać 3 zł, na trzecią 3,5 zł a na czwartą i kolejne 2,5 zł.
Mapa strefy płatnego parkowania, z rozbiciem na strefę A i B, jest dostępna na stronie Zarządu Dróg i Transportu, czyli www.zdit.uml.lodz.pl.
CZYTAJ TEŻ: Droższe parkowanie w Łodzi. Reklamy na kwitach parkingowych zamiast większych opłat?
Nie ma już możliwości wykupienia dziennego biletu parkingowego, bo Zarządowi Dróg i Transportu zależy by zwiększyć rotację aut w płatnej strefie parkowania. Łódzcy radni zdecydowali też o likwidacji biletu miesięcznego. Jedyny abonament, jaki można nabyć w ZDiT, obowiązuje przez rok. Jego cena jest bardzo wysoka, bo wynosi 2,5 tys. zł w strefie A oraz 1,5 tys. zł w strefie B.
Dla łodzian zameldowanych na obszarze objętym płatną strefą parkowania cena rocznego abonamentu nie uległa zmianie. Nadal wynosi ona 120 zł na każdy samochód, który jest własnością osoby zameldowanej w strefie. Co ciekawe, tyle samo za roczny abonament zapłacą właściciele aut z napędem hybrydowym, którzy nie mieszkają w płatnej strefie. Natomiast właściciele aut elektrycznych mogą parkować w Łodzi za darmo.
Kara za parkowanie bez uiszczenia opłaty w parkomacie albo za dłuższy postój niż został opłacony, wynosi 50 zł.
CZYTAJ TEŻ: Wyższe opłaty za parkowanie w Łodzi mają służyć rotacji aut na parkingach czy zasileniu budżetu?
Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
18 - 24 stycznia 2016 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?