Nasza Loteria

Wyższe opłaty za parkowanie w Łodzi mają służyć rotacji aut na parkingach czy zasileniu budżetu?

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
Łódzki radny PiS proponuje, by zamiast łatać budżet podwyższając opłaty za parkowanie, czerpać zyski z reklam umieszczanych na biletach parkingowych.

Choć Zarząd Dróg i Transportu zapewnia, że podwyżka opłat za parkowanie od 1 lutego przyszłego roku ma służyć rotacji aut w płatnej strefie, to radny Sebastian Bulak (PiS) w to nie wierzy. Według niego miasto chce podreperować budżet zwiększając o 2,15 mln zł wpływy z płatnej strefy. Według szacunków ZDiT po podniesieniu stawki do 3 zł za godzinę i wzroście opłat za abonamenty, wpływy z płatnej strefy mają wynosić 7,2 mln zł.

- Wpływy do budżetu można zwiększyć poprzez umieszczanie reklam na odwrocie biletów parkingowych. Na pewno wiele firm związanych z motoryzacją chętnie korzystałoby z takiego nośnika reklamowego. Przecież na biletach MPK również umieszczane są reklamy - podkreśla Bulak.

Od lutego wzrosną stawki za parkowanie w centrum Łodzi

Wpływy te nie były jednak wielkie, bo z reklamy umieszczonej na biletach MPK w 2013 r. przewoźnik miał zysk 9,84 tys. zł. Koszt umieszczenia reklamy na bilecie to 40 gr plus 23 proc. VAT za jeden bloczek (100 biletów). Usługa taka może być zrealizowana tylko przy zakupie minimum 10 tys. bloczków, czyli milionie biletów.

Jednak nawet takimi wpływami do budżetu nie byłyby zainteresowane władze Łodzi, bo nadal zapewniają, że chodzi o rotację aut na parkingach. Wiceprezydent Ireneusz Jabłoński, który odpowiedział na interpelację radnego Bulaka, zapewnia, że obecne, niskie stawki nie zniechęcają kierowców do długotrwałych postojów. Ich podwyższenie spowoduje nie tylko większą rotację aut, ale też nada priorytet komunikacji zbiorowej.

- Zwiększenie wpływów do budżetu miasta będzie efektem dodatkowym. Opłaty za postój w strefie płatnego parkowania stanowią narzędzie do sterowania ruchliwością pojazdów i głównie w tym celu są wprowadzane - wyjaśnia wiceprezydent Jabłoński.

Droższe parkowanie w centrum Łodzi. Miasto podnosi stawki i powiększa strefę [MAPA]

Wiceprezydent dodaje też, że obecna umowa z operatorem płatnej strefy (obowiązuje do lutego 2019 r.), nie przewiduje możliwości drukowania reklam na biletach parkingowych.

Według Bulaka po podwyżkach kierowcy będą unikać płatnej strefy i parkować w miejscach niedozwolonych.

- Sprawdzę w przyszłym roku, ile mandatów zostanie wystawionych za parkowanie na trawnikach - mówi Sebastian Bulak.

Sąd Administracyjny: "Kierowca może wpisać na parkometrze nawet datę swoich urodzin"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
ryba.....
10 złoty od każdego samochodu wjeżdżającego do centrum....raz dziennie i po kłopocie
M
Miś
a talerz przyśrubowany do stolika ma służyć szybszej rotacji konsumentów kaszy i zsiadłego
B
Borys
...że tak. Właśnie baruję się z urzędem, który nie chce mi wydać pozwolenia na przebudowę polegającego na wstawieniu okna, bo na działce nie mamy tylu miejsc parkingowych ile jest mieszkań. Zatem niech miasto zapewnia swoim kamienicom miejsca parkingowe dla mieszkańców.
T
Topik
obawiam się, że w przypadku podwyższenia opłat przybędzie samochodów na wymienionych przez Ciebie parkingach i kto wie czy te supermarkety nie będą musiały ograniczyć miejsc tylko dla swoich klientów. To nie tylko interes Piotrkowskiej ale całego Śródmieścia.
T
Topik
nie dokładnie. Pozostają gapowicze. Nie zwracając uwagi na ceny biletów cały czas generują ruch na przystanku i nie tylko.
T
Toopik
ja pomyślałem o tym dlaczego od pojazdów rowerowych nie ściągać opłat za parkowanie. Przecież rower to też pojazd.
T
Topik
te dwa słowa doskonale przedstawiają twoją świadomość o ekologii i równowadze w środowisku. Czy zdajesz sobie sprawę, że trawnik zatrzymuje chociażby przemieszczający się z wiatrem piach i metale ciężkie pochodzące z rur wydechowych pojazdów? Zatrzymuje kurz? Przyjrzałeś się kiedyś ile żyjątek ma swoje życie w trawniku? Dla nich nawet ta psia kupa to życie i raj. Nie wspominając o trawie. Dla tych żyjątek trawa to tak jak dla ciebie park czy tez las. Otwórz oczy i zacznij patrzeć na świat.
W
Władek
UMŁ - OPIERA SIĘ NA OCZYWISTA WRAZ Z ................... KASIORZE
k
kkk
a czemu urzedasy z piotrkowskiej maja parking z tylu i parkuja za free w strefie, przeciez zaraz obok na tuwima i za orlenem ludzie placa kase. niech dadza przyklad
W
WOLNY GŁOS
Zlikwidować zieleń miejska(stara komuna) która kosztuje budżet setki milionów i zaorać zieleń i zrobić miejsca do parkowania, proste. Chcesz zieleni proszę bardzo dbajmy o parki ale na h wafla komu potrzebny trawnik pod blokiem to nie wiem , żeby pies miał gdzie srać ???
L
Lodziak
Jak muszę zaparkować pod pracą na co najmniej 8 godzin to i tak żadnej rotacji nie będzie, tylko drenowanie kieszeni. Zwłaszcza, że strefa płatnego parkowania została rozszerzona tak żeby objąć kolejne łódzkie biurowce. A tym waszym smierdzącym i niepunktualnym MPK to sami sobie jeździjcie.
J
Jan
I bardzo dobrze, drogi system poboru opłat się nie zwróci wiec zrezygnują z utrzymania części płatnej strefy bo i tak połowę zajmują abonamenty. W ten prosty sposób nie myślący ludzie w UMŁ i ZDiT nabijać będą kasę prywatnym parkingom, które to aktualnie mają złote czasy, a szykują się jeszcze lepsze. Wniosek z tego jeden kupować grunty w centrum miasta i budować parkingi - zysk pewny.
.
Proponuje podatek dla pieszych. 70% podatku dochodowego. Wtedy chodniki będą puste i rowerzyści będą mogli korzystać nie tylko z kretynsko namalowanych dróg rowerowych,ale również chodnika.
r
rudolf
Kolejny etap przerabiania miasta na wiochę
Ł
ŁodzianinPK
Opodatkować rowerzystów, opodatkować pieszych. Przed każdym przejściem zamontować bramkę, która się otworzy po włożeniu złotówki - możliwości są nieograniczone. A wszystko ku lepszemu życiu w tym państwie. Można jeszcze wprowadzić podatek od korzystania z chodników, parków toytoyek itp
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki